Hoe maak je een cursus Social Media Strategy - Institute of Data and Marketing (IDM)
FutureLearn
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Online United Kingdom
Talen
Engels
Studieformaat
Afstand leren
Duur
10 weken
Tempo
Deeltijd
Collegegeld
USD 39 / per month *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* na uw gratis proefperiode van 7 dagen kunt u $ 39 per maand betalen om online te blijven leren
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Leer hoe u een boeiende strategie voor sociale media maakt, het merkimago en de sociale betrokkenheid online verbetert en uw resultaten meet.
Leer een strategie voor sociale media te creëren, van het stellen van doelen tot het meten van resultaten
Deze ExpertTrack helpt marketeers te begrijpen hoe ze een social media-strategie voor hun merk kunnen creëren.
Onder begeleiding van professionals op het gebied van sociale media en experts die in de branche werken, leer je alles, van waarom sociale betrokkenheid cruciaal is en hoe je het juiste platform kiest, tot contentformaten voor sociale media, sociale statistieken en analytische inzichten.
Na het voltooien van deze ExpertTrack, wordt u uitgerust met de vaardigheden om uw eigen bekroonde sociale mediastrategie te creëren.
Ontdek het belang van sociale betrokkenheid
Tijdens de eerste cursus over beheer van sociale media op deze ExpertTrack, onderzoek je het belang van sociale betrokkenheid - de kern van je strategie voor sociale media.
U leert hoe u doelen en KPI's kunt stellen met behulp van het SMART Objective Framework om ervoor te zorgen dat uw campagnedoelen voor sociale media specifiek, meetbaar, haalbaar, relevant en tijdgebonden zijn. Je gaat ook kijken hoe je sociaal kunt luisteren, zodat je kunt volgen wat mensen online over je merk zeggen.
Dit geeft je de vaardigheden om te beginnen met het creëren van je socialemediastrategie.
Druk uw merkpersoonlijkheid uit via sociale media-inhoud
De tweede cursus richt zich op sociale media-inhoud en het online blootleggen van de persoonlijkheid van uw merk.
U identificeert de beste platforms om uw publiek te bereiken en de inhoud die u moet publiceren om sociale betrokkenheid te stimuleren.
U leert hoe u zowel geplande als reactieve sociale media-inhoud kunt ontwikkelen als onderdeel van uw strategie. Je zult ook nadenken over de verschillen tussen eigen, verdiende en betaalde social media-inhoud, en hoe je het budget voor je social media-campagne kunt verantwoorden.
Voer een live social media-campagne uit
De laatste cursus over deze ExpertTrack zal uw lopende marketingstrategie bekijken nadat de sociale mediacampagnes live zijn. Je bekijkt hoe je klantenservice kunt bieden via sociale media als onderdeel van een omnichannel-marketingstrategie en je leert hoe je online reputatiemanagement kunt uitvoeren. Je onderzoekt ook hoe je met influencers in contact kunt komen ter ondersteuning van je socialemediastrategie, voordat je die allerbelangrijkste social media-analyses onderzoekt. Als u deze begrijpt, krijgt u een beter inzicht in uw doelgroepen en het succes (en de tekortkomingen) van uw sociale mediacampagnes.
Sleutelvaardigheden die u leert
- Influencer marketing
- Omnichannel marketing
- Multichannel marketing
- Sociale media
- Klantenservice
- Social media-strategie
- Digitale marketing
- Analyse van sociale media
- Social media-inhoud
- afzet
Leerresultaten
Aan het einde van de ExpertTrack kunt u:
- Creëer campagnestrategieën voor sociale media die geweldige resultaten opleveren in een omgeving met meerdere kanalen.
- Betrek het publiek via sociale media.
- Stel effectieve SMART-doelstellingen vast die zijn afgestemd op uw bedrijfs- en marketingdoelen.
- Luister naar wat uw publiek u op sociale media vertelt om een beter begrip te krijgen.
- Leg uit hoe een socialemediastrategie uw prestaties zal verbeteren.
- Ga aan de slag met het schrijven van uw eigen social media-strategie.
- Ontwikkel uw eigen contentstrategie en plan voor sociale media.
- Klantenservicevereisten beheren op een socialemediakanaal.
- Begrijp influencer marketing via social media platforms.
- Verzamel nuttige gegevens, analyseer en zet deze om in bruikbare inzichten.
Ervaring nodigDeze ExpertTrack is bedoeld voor huidige of aankomende social media managers of multichannel marketing strategen. Een basisniveau van kennis of ervaring met het uitvoeren van socialemediacampagnes zou gunstig zijn voor het begrijpen van cursusinhoud en het bevorderen van peer-to-peer leren. Idealiter hebben de leerlingen sociale media-inhoud gemaakt en op meerdere platforms geplaatst, zullen ze begrijpen hoe ze statistieken van sociale-mediaplatforms kunnen verzamelen en hebben ze gewerkt aan sociale-mediacampagnes die deel uitmaken van een multichannel-marketingstrategie. | Ermee beginnenDeze ExpertTrack voor sociale media is ontworpen voor digitale marketeers die beter willen begrijpen hoe ze effectieve strategieën voor sociale media kunnen creëren. Het zou interessant zijn voor diegenen die willen leren strategischer te denken over de sociale media van hun merk, hoe ze de sociale betrokkenheid kunnen verbeteren en de richting kunnen bepalen en de rol van sociale media in een multichannelmarketingstrategie willen begrijpen. Dit kunnen managers van sociale media zijn die hun resultaten willen verbeteren, professionals die geïnteresseerd zijn in het beheer van sociale media, maar ook marketingprofessionals die zich willen specialiseren. |
ExpertTrack cursusoverzicht
- Inzicht in sociale mediastrategie
Ontdek hoe u een socialemediastrategie kunt creëren in deze digitale marketingcursus voor socialemediamanagers. - Hoe u uw contentstrategie voor sociale media kunt ontwikkelen
Ontdek hoe u effectieve inhoud plant als onderdeel van uw socialemediastrategie in deze cursus over digitale marketing. - Een sociale media-campagne uitvoeren: klanten, betrokkenheid van beïnvloeders, analyse
Ontdek hoe u live social media-campagnes effectief kunt beheren, influencers kunt betrekken en inzichten kunt krijgen uit social media-analyses
Hoe ExpertTracks werken
Word lid van een ExpertTrack om nieuwe vaardigheden onder de knie te krijgen in het door u gekozen vakgebied. Werk in uw eigen tempo door een reeks onderwerpgerichte cursussen en slaag voor de eindbeoordeling om een digitale certificaatprijs te verdienen die uw expertise bewijst.
Doe mee aan een gratis proefperiode van 7 dagen Bepaal of de ExpertTrack geschikt voor u is met gratis toegang tot het volledige pakket cursussen en assessments gedurende een week. | Blijf leren voor $ 39 / maand Betaal een maandelijks abonnementsgeld van $ 39, zolang het nodig is om ExpertTrack te voltooien. U kunt in uw eigen tempo leren en op elk moment annuleren. | Verdien digitale certificaten Ontvang een certificaat voor elke voltooide cursus en slaag voor de eindbeoordeling om een digitaal certificaat te behalen dat u kunt delen met uw professionele netwerk. | Word een expert Gebruik je gespecialiseerde opleiding om verder te komen in je carrière of om expertise op te bouwen op gebieden waar je een passie voor hebt. |
Met wie ga je leren?
Zal Francis
Schrijver, presentator, docent en spreker over technologie en sociale media.
Leren van wereldklasse met
Instituut voor Data & Marketing
Het Institute of Data & Marketing, onderdeel van de Data & Marketing Association, is een vooraanstaand orgaan voor de professionele ontwikkeling van data- en marketingmedewerkers.
Begin vandaag nog met leren - gratis proefperiode van 7 dagen
Na uw gratis proefperiode kunt u:
- Betaal $ 39 per maand om online te blijven leren
- Volledige controle hebben over uw abonnement; u kunt op elk moment annuleren
- Werk in je eigen tempo en bepaal in elke fase je eigen deadlines
- Betaal alleen terwijl je leert; het abonnement wordt automatisch beëindigd wanneer u klaar bent
- Voltooi online assessments om uw kennis te testen en uw vaardigheden te bewijzen
- Verdien digitale cursuscertificaten en een laatste prijs die u online kunt delen met potentiële werkgevers en uw professionele netwerk
- Houd toegang tot de inhoud van cursussen die u voltooit, zelfs nadat uw abonnement is afgelopen
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Doctor in de wijsbegeerte (Ph.D.) in beheer van sociale media
- London, Verenigd Koninkrijk
- Bologna, Italië
Master's degree in digitale marketing en sociale netwerken
- Madrid, Spanje
Master in strategische marketing (digitale marketing en sociale media)
- UK Online, Verenigd Koninkrijk