Mode begrijpen: van bedrijf naar cultuur cursus - Institut Français de la Mode (IFM)
FutureLearn
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Online France
Talen
Engels
Studieformaat
Afstand leren
Duur
4 weken
Tempo
Deeltijd
Collegegeld
USD 59 / per course *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Sep 2024
* je kunt het gratis leren of de cursus upgraden en krijgt extra voordelen voor $ 59
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Ontdek de mode-industrie en begrijp de culturele impact van de mode-industrie met Institut Français de la Mode.
Stap in de modewereld en studeer mode en cultuur bij Chanel en YSL
Benieuwd hoe de mode-industrie de westerse cultuur de afgelopen 150 jaar heeft getransformeerd en gevormd?
Deze cursus van 4 weken duikt in de modewereld en onderzoekt mode als zowel een cultureel fenomeen als een creatieve industrie.
Je onderzoekt de interactie tussen mode, de samenleving en het bedrijfsleven met topmodeontwerpers en professoren van Institut Français de la Mode.
Ontdek de opkomst van modetrends
Waar komt mode eigenlijk vandaan? Je begint de cursus door deze vraag te beantwoorden en meer te weten te komen over moderne mode en de hedendaagse relevantie ervan.
Je onderzoekt de opkomst van de mode-industrie tijdens de industriële revolutie en evalueert hoe merken moderniteit in hun ontwerpen injecteren. De cursus bevat casestudy's van topmodeontwerpers zoals Chanel en Gucci.
Onderzoek de rol van modeontwerpers en merken
Je gaat nadenken over de relatie tussen mode en politiek, en je vraagt je af of modeontwerpers en merken de macht hebben om sociale actoren te zijn.
Je onderzoekt ook de modecode en de modetaal, rekening houdend met het feit of modemerken creatieve talen zijn.
Begrijp de consumptie in de mode-industrie
In je laatste week onderzoek je modeconsumptie en ontwikkel je je begrip van hoe het werkt als een sociale marker en identiteitsconstructie.
Je evalueert wat er nodig is om een modecollectie te creëren en te ontwikkelen, en je kijkt naar de kruispunten tussen trends, seizoensinvloeden en innovatie.
Wanneer wil je beginnen?
De meeste FutureLearn cursussen worden meerdere keren uitgevoerd. Elke run van een cursus heeft een vaste startdatum, maar u kunt eraan deelnemen en deze doorlopen nadat deze is gestart.
- Nu beschikbaar
Wat ga je bereiken?
Aan het einde van de cursus kun je:
- Ontwikkel transdisciplinaire kennis en expertise gericht op het begrijpen van de logica van het hedendaagse modeveld.
- Identificeer de creatieve modellen van verschillende modehuizen en hun opvatting van tijd.
- Ontdek de diffusiemodellen van trends.
- Interpreteer een modesilhouet.
- Leg de constructie van consumentengedrag uit.
Voor wie is de koers bedoeld?
Of je nu een marketingstudent bent die geïntrigeerd is door de consumentencultuur of je bent een ervaren modeprofessional die je kennis wil vergroten, deze cursus is bedoeld voor iedereen die zijn of haar kennis van de mode-industrie wil verdiepen en specialiseren.
Deze cursus is ook relevant voor modeondernemers die een holistische kijk op de belangrijkste succesfactoren van de industrie nodig hebben.
Deze cursus wordt ondersteund door DEFI.
Met wie ga je leren?
Benjamin Simmenauer
Ik ben een vaste professor aan het Institut Français de la Mode, waar ik modetheorie en modemerkenstrategie doceer. Mijn achtergrond ligt in analytische filosofie en sociale wetenschappen.
Wie heeft de cursus ontwikkeld?
Institut Français de la Mode (IFM)
IFM (Institut Français de la Mode) is een instelling voor hoger onderwijs die gespecialiseerd is in de textiel-, mode-, luxe- en designindustrie, gevestigd in Parijs, Frankrijk.
Doe mee met deze cursus
Vrij | Upgrade | Onbeperkt |
Word gratis lid en je krijgt:
| Upgrade deze cursus en je krijgt:
| Koop Unlimited en je krijgt:
|
Programma collegegeld
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Modebranding en communicatie online cursus
- London, Verenigd Koninkrijk