
Waarom we posten: de cursus Antropologie van sociale media - UCL (University College London)
Online United Kingdom
DUUR
5 Weeks
TALEN
Engels
TEMPO
Deeltijd
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Vraag de vroegste startdatum aan
STUDIE FORMAAT
Afstand leren
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Ontdek de verschillende toepassingen van sociale media over de hele wereld en de gevolgen ervan voor politiek, relaties en het dagelijks leven.
Waarom deelnemen aan de cursus?
Deze gratis online cursus is gebaseerd op het werk van negen antropologen die elk 15 maanden doorbrachten op veldplaatsen in Brazilië, Chili, het industriële en landelijke China, Engeland, India, Italië, Trinidad en Turkije.
Wat zijn de gevolgen van social media?
De cursus biedt een nieuwe definitie van sociale media die zich concentreert op de geplaatste inhoud, niet alleen op de mogelijkheden van platforms. Het onderzoekt het toenemende belang van afbeeldingen in communicatie en de redenen waarom mensen memes, selfies en foto's plaatsen.
Gedurende vijf weken verken je de impact van sociale media op een breed scala aan onderwerpen, waaronder politiek, onderwijs, gender, commercie, privacy en gelijkheid. Je gaat begrijpen hoe de gevolgen van social media per regio verschillen.
Gebruik een vergelijkende en antropologische benadering van sociale media
De cursus wordt gegeven door dezelfde negen antropologen die het oorspronkelijke veldwerk hebben uitgevoerd en die op basis van dit onderzoek elf boeken uitgeven.
Je zult veel van onze informanten ontmoeten via onze films, met ons team in contact komen via videodiscussies en lezingen, en onze ideeën tegenkomen via animaties, infographics en tekst.
Door een antropologische en vergelijkende benadering aan te nemen, streven we ernaar niet alleen te begrijpen hoe sociale media de wereld hebben veranderd, maar ook hoe de wereld sociale media heeft veranderd.
Vertalingen van deze cursus zijn op UCLeXtend te vinden in de volgende talen: Chinees, Italiaans, Hindi, Portugees, Spaans, Tamil en Turks.
Welke onderwerpen ga je bespreken?
- Wat is sociale media en hoe moeten we het definiëren?
- Academische benaderingen van sociale media en een inleiding tot antropologie.
- De opkomst van beelden in communicatie.
- De impact van sociale media op gender en politiek.
- De impact van sociale media op onderwijs, commercie en privacy.
- De impact van sociale media op ongelijkheid.
Wanneer wil je beginnen?
Start direct en leer in je eigen tempo. Als de cursus nog niet is begonnen, ziet u de toekomstige datum hieronder vermeld.
- Nu beschikbaar
Wat ga je bereiken?
Aan het einde van de cursus kun je dat
- Pas kritisch denken toe op een reeks interculturele kwalitatieve en kwantitatieve bewijzen.
- Beoordeel sociale media vanuit een antropologisch perspectief en voer mini-onderzoeksprojecten uit.
- Vergelijk het eigen perspectief op sociale media met dat van andere culturele achtergronden.
Voor wie is de koers bedoeld?
De enige vereiste is interesse in sociale media en mensen.
Met wie ga je leren?
Daniel Miller Daniel Miller is hoogleraar antropologie aan University College London. Hij ontwikkelde het programma Digitale Antropologie aan de UCL. @DannyAnth | Elisabetta Costa Elisabetta Costa is een postdoctoraal onderzoeker aan het British Institute in Ankara. Ze is een antropoloog gespecialiseerd in de studie van media en digitale media in Turkije en het Midden-Oosten. | Jolynna Sinanan Vice Chancellor's Research Fellow bij het Digital Ethnography Research Centre en de School of Media and Communications van het Royal Melbourne Institute of Technology, Australië. |
Juliano Spyer Ik ben momenteel mijn doctoraat in de antropologie aan het afronden en studeer sociale media. | Laura Haapio-Kirk Ik ben een PhD-student aan de UCL Anthropology en bestudeer smartphones en veroudering in Japan en een fellow voor publieke betrokkenheid bij het Why We Post-project. | Nell Haynes Ik ben een postdoctoraal onderzoeker in de antropologie. |
Shriram Venkatraman PhD-wetenschapper aan de Afdeling Antropologie, University College London. Antropoloog / statisticus. Onderzoeksinteresses: technologieën op de werkplek, organisatiecultuur en ondernemerschap. | Tom McDonald Ik ben universitair docent aan de afdeling sociologie van de universiteit van Hong Kong. Lid van het UCL Why We Post-team. | Xinyuan Wang Promovendus bij de Afdeling Antropologie aan de UCL. Een kunstenaar in traditionele Chinese schilderkunst en kalligrafie. |
Razvan Nicolescu Ik ben een Honorary Research Associate bij de afdeling Antropologie, UCL. |
Wie heeft de cursus ontwikkeld?
UCL (University College London)
UCL werd opgericht in 1826. Het was de eerste Engelse universiteit die werd opgericht na Oxford en Cambridge, en de eerste die universitair onderwijs openstelde voor degenen die er voorheen van waren uitgesloten.
Doe mee met deze cursus
Vrij | Upgrade | Onbeperkt |
Word gratis lid en je krijgt:
| Upgrade deze cursus en je krijgt:
| Koop Unlimited en je krijgt:
|
Programma collegegeld
English Language Requirements
Certificeer uw Engelse taalvaardigheid met de Duolingo Engelse test! De DET is een handige, snelle en betaalbare online test Engels die wordt geaccepteerd door meer dan 4.000 universiteiten (zoals deze) over de hele wereld.
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Master of Arts in Communication and Media Studies
- Gainesville, Verenigde Staten
Master in Media and Communication Studies: Culture, Collaborative Media, and Creative Industries
- Malmö, Zweden
Bachelor of Arts in Communications and Media Studies
- Gainesville, Verenigde Staten