Master in Marketing en Commercieel Management
IMF Smart Education
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Online Spain
Talen
Spaans
Studieformaat
Afstand leren
Duur
24 maanden
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 640 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Sep 2024
* Basisprijs: € 8.500
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Marketing is een prioriteit geworden voor elk marktgericht bedrijf dat wil overleven in een veranderende, geïnternationaliseerde omgeving en met een steeds veeleisender wordende consument.
Bedrijven hebben professionals nodig met de nodige opleiding om te bepalen met welke elementen rekening moet worden gehouden om het commerciële aanbod van het bedrijf (goederen en diensten) te creëren om naar de markt te gaan, het effectief te communiceren naar zijn doelgroep en ervoor te zorgen dat het de klant bereikt , rechtstreeks of via de medewerking van distributeurs.
Het doel is om te voldoen aan de behoeften van de consument, op een winstgevende manier voor het bedrijf, door een rationele en vooral emotionele band tot stand te brengen. Dit wordt bereikt door een breed en opwindend spectrum van acties die deel uitmaken van de marketing van de 21e eeuw, variërend van de meest geconsolideerde marktsegmentatie- en positioneringstechnieken tot de nieuwste trends zoals virale marketing en CRM.
In die zin staan de verantwoordelijken voor de verkoop- en marketingafdelingen voor de uitdaging om zich voor te bereiden op de implementatie van deze technieken en ze met garanties te integreren in de andere managementsystemen van het bedrijf.
Waarom kiezen voor Sales Management en Marketing?
- Bedrijven hebben behoefte aan commerciële management- en marketingprofessionals die met een marktoriëntatie de organisatie begeleiden in een veranderende omgeving.
- De online Master in Marketing en Commercieel Management heeft tot doel directeuren en managers op te leiden zodat ze door de nieuwste trends in de sector de winstgevendheid van bedrijven kunnen vergroten.
- Je maakt kennis met de wereld van marketing met een brede visie op commerciële strategieën en specifieke technieken van nu.
- Je zult in staat zijn om strategieën en technieken te ontwikkelen om marketingafdelingen te versterken en succes te behalen.
Meer dan 150.000 studenten met 98% tevredenheid
- De inzetbaarheid van onze studenten is 99%
- Internationaal beursplan
- Al ruim 20 jaar onderwijs van topkwaliteit.
- Uitwisseling van werk en stage
- Netwerken met professionals
Ideale studenten
- Professionals uit de commerciële sector die geïnteresseerd zijn in het verkennen van de communicatiemogelijkheden die digitale marketingkanalen bieden.
- Ondernemers en MKB-managers die de effectiviteit van hun bedrijfsprocessen willen verbeteren door middel van verkoop- en commerciële managementtechnieken.
- Communicatie- en Marketingprofessionals die hun opleiding willen uitbreiden met specifieke aspecten van Commercieel Management.
- Individuen die hun professionele carrière willen heroriënteren in de richting van Commercieel Management en Marketing, waarbij ze profiteren van de nieuwe beschikbare disciplines.
Programma resultaat
- Beheers de essentiële instrumenten in commerciële distributie, inclusief bedrijfsmodellen, distributiebeleid, commerciële kanalen en verkooptechnieken om strategische differentiatie te bereiken.
- Leer het commerciële plan van het bedrijf te ontwikkelen, waarbij u specifieke strategieën en acties vaststelt om doelstellingen te bereiken, met behulp van geschikte marketingkanalen voor verschillende soorten producten.
- Verwerven van managementcompetenties en vaardigheden om efficiënte commerciële organisaties te ontwerpen en te leiden, inclusief de selectie, het beheer en het toezicht op commerciële netwerken en teams.
- Verdiep de rol van marketing als aanjager van commerciële activiteit, waarbij u de variabelen van de marketingmix correct gebruikt om producten en diensten op de markt te brengen.
- Ontdek de digitale communicatieomgeving en commerciële communicatiemiddelen om reclame- en promotieacties te ontwerpen die zijn afgestemd op commerciële doelstellingen.
- Begrijp de uitdagingen van e-business door nieuwe vormen van online consumptie en aankoop te bestuderen, en leer e-commerceprojecten te ontwerpen en te profiteren van zakelijke kansen in de digitale omgeving.
- Het voorbereiden en beheren van de begroting van de commerciële ruimte, waarbij de nodige middelen worden toegewezen om de vastgestelde doelstellingen te bereiken.
leerplan
Master ontworpen door een commissie van deskundigen bestaande uit artsen en actieve professionals van toonaangevende bedrijven op het gebied van handel en marketing. Hun ervaring garandeert de geschiktheid van de studies en de verworven vaardigheden, zowel voor het betreden van de arbeidswereld als voor professionele verbetering in de sector.
E-commerce en digitaal marketingplan
- Doelstellingen en introductie tot e-business
- Bouw de online winkel
- Klantenservice. Zappos-zaak
- Service, tools en software voor de bouw van de online winkel
- Online winkelpromotie: digitale marketing (I)
- Online winkelpromotie: digitale marketing (II)
- Juridische aspecten van elektronische handel
- Betaalmethoden
- Werking van de online winkel
- Dashboards en KPIS
- Sociale handel
- Praktische case: Luxury Shoes, SA
- Blended marketing: combinatie van online en offline marketing
- Inleiding tot het digitale marketingplan
- Implementatie van een digitaal marketingplanDoelstellingen en introductie in e-business
Hoe u in het buitenland kunt slagen: internationale marketingstrategieën
- De beslissing om internationaal te gaan
- Besluitvorming over de nieuwe markten waarin moet worden geopereerd
- Toegangsstrategieën tot internationale markten
- Ontwerp, implementeer en coördineer het wereldwijde marketingprogramma
Commerciële distributie en wereldwijde logistiek
- Inleiding tot commerciële distributie. de vraag naar didactische commerciële distributiediensten
- Typologie van commerciële vormen
- Commerciële zenders. exterieur, typologie en organisatie
- Selectie en beheer van commerciële zenders
- Ruimtelijke organisatie van commerciële distributiesystemen
- Praktische cases van commerciële zenders
- Concurrentie- en handelsbeleid. Merken
- De distributie- en handelssector in Spanje en Europa
- Franchise-basisprincipes
- Franchisestrategieën en -structuren
- Distributiebedrijfsmodellen en hun evolutie
- Praktisch geval van commercieel distributiebeleid en -strategieën
- Inleiding tot de mondiale logistiek
- Internationale handel. Marketing kanalen
- Strategische planning. Regulering van vrachtvervoer
- Intermodalisme. Vervoer over land
- Zeevervoer. Havenverkeer
- Lucht transport
- Wereldwijde logistieke hardware casestudy
- Douaneoperaties en regelgeving
- Financiering en kredietbrieven
- Veiligheidsaspecten
- Tussenpersonen, allianties en onderaannemers
- Publieke logistiek
- Praktisch geval van organisatorische ondersteuning van mondiale logistiek.
Succes in verkoop: management en commerciële technieken
- Verkoop en verkoopmanagement
- Commerciële organisatie
- Selectie en integratie van het verkooppersoneel
- Opleiding verkooppersoneel
- Compensatiesystemen
- Verkooptechnieken
- Spin-verkoopmethode
- Key Account Manager
- Begeleiden en aansturen van commerciële teams
Marketing in het bedrijf: strategie, hulpmiddelen en plannen voor succes
- Een globale visie op de marketingactiviteit: de belangrijkste elementen van succes
- Marketing in actie. De implementatie ervan in het bedrijf
- Strategische marketing
- Product- en prijsvariabelen in de marketingmix
- De distributie- en communicatievariabelen in de marketingmix
- Marketingplan
Persoonlijke en leidinggevende vaardigheden
- Introductie en ontwikkeling van managementvaardigheden
- Leiderschap in de organisatie. Belangrijke persoonlijke en managementvaardigheden
- Emotionele intelligentie toegepast bij de ontwikkeling van managementvaardigheden
- Interne en externe communicatie
- Onderhandelen en conflictbeheersing
Marketingcommunicatie: strategieën en hulpmiddelen
- Communicatie in marketingstrategie
- Het advertentiesysteem
- Advertentiestrategieën
- promotionele marketing
- publieke relaties
- Direct marketing en klantenbinding
Het commerciële aanbod: product en prijs
- Het variabele product van de marketingmix
- Merkbeslissingen
- Ontwikkeling van nieuwe producten
- Product: container, verpakking, merchandising
- Prijsbeheer
- prijsstrategieën
- Prijsafspraken
Praktijk en technieken voor marktonderzoek
- Beheer van verkooppunten: merchandising
- Kwalitatief onderzoek
- Van kwalitatief onderzoek naar kwantitatief onderzoek: de vragenlijst
- Het monsternemingsproces, de codering en de behandeling van de informatie
- Technieken voor informatieanalyse: univariate, bivariate en multivariate
Master eindproject
Het doel van de masterproef (TFM) is om individueel de geavanceerde kennis en algemene vaardigheden van de graad te evalueren die de student heeft verworven door de voltooiing van een origineel werk, project, rapport of studie. Voor de student is het ook een onverslaanbare kans om de opgedane kennis toe te passen door de omgeving en omstandigheden van de echte werkcontext opnieuw te creëren.
cursus Engels
Basis, Pre-intermediair, Gemiddeld of Gevorderd.
De student kan één van de vier niveaus kiezen
Agile Scrum-methodieken
- Wat is Scrum en hoe pas je het toe?
- Het Scrum-framework
- Zelforganiserende teams
- De rol van klanten en stakeholders
- Agile product- en projectmanagement
- Ontwikkeling en continue integratie
- Hoe te evolueren naar een wendbare organisatie
Sociale media, sociale netwerken en communitybeheer
- Het sociale media-ecosysteem
- Communicatieplatforms voor sociale media
- Communicatiestrategie op sociale media
- Analytics toegepast op sociale media
- Community Management
Carrièremogelijkheden
De handels- en marketingsector past zich voortdurend aan veranderingen aan. Nu meer dan ooit beseffen startups dat ze zonder advies van een goede marketingprofessional hun doel niet zullen bereiken. We hebben te maken met een sector die de vraag naar nieuwe professionals blijft vergroten.
Aan het einde van onze master kun je oefenen als:
- Directeur van de commerciële afdeling
- Directeur van de marketingafdeling
- Verkoopmanager
- Productmanager/Productmanager
- Hoofd Media en Public Relations
- Key Ac Manager
- Hoofd Marketingstudies
- Marketinganalist
- Marktonderzoeksmanager
- Commercieel en MKT Technicus
- Directmarketing-expert
- Handelsmarketingmanager
- Onlinemarketingspecialist
- Communitymanager en sociale media
- Social media manager
- Adviseur bij marketing- en reclamebureaus
Beurzen en financiering
toelatingen
Programma collegegeld
Accreditaties
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Hogere verkoop- en marketingcursus
- Spain Online, Spanje
Master's Degree in Marketing Management en Commercieel Management
- Valencia, Spanje
Online master in marketing management
- Spain Online, Spanje