
Master in bedrijfscommunicatie
Madrid, Spanje
DUUR
1 Years
TALEN
Spaans
TEMPO
Het tempo aanvragen
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Sep 2025
COLLEGEGELD
EUR 1.850 / per year *
STUDIE FORMAAT
Afstand leren
* gesubsidieerd door de Seneca Foundation
Invoering
De Master in Corporate Communication aangeboden door het Seneca Institute biedt uitgebreide training op dit gebied, door gekwalificeerde professionals in alle dimensies van de communicatie.
Communicatie is een van de gebieden die de meeste transformaties heeft ondergaan sinds de opkomst van informatie- en communicatietechnologieën.
Tegenwoordig communiceren een bedrijf en een instelling online en offline, wat communicatiestrategieën heeft gediversifieerd om de verschillende publieken van de organisatie te dienen en hen op de hoogte houdt van de meest opvallende aspecten: nieuw producten, afspraken, allianties, wijzigingen, etc.
Communiceren is nooit een gemakkelijke taak geweest, omdat het aan een aantal criteria moet voldoen om tijdig en relevant te zijn, terwijl tegelijkertijd een proactieve manier van handelen moet worden ontwikkeld om de acties voor het interne en externe publiek te plannen, zowel in veilige tijden als in crisissituaties.
Deze Master in Bedrijfscommunicatie zal u voorzien van alle kennis die nodig is om een Communicatieafdeling te organiseren, en alle hulpmiddelen om deze correct te kunnen beheren, de nodige voorstellen te plannen en ze in het Communicatieplan van het bedrijf of de instelling te kaderen.
accreditatie
Deze Master in Corporate Communication, van 600 uur en 60 ECTS (European Credit Transfer System), is een titel van de Katholieke Universiteit van Murcia - UCAM, krachtens de overeenkomst getekend tussen het Seneca Institute en de UCAM.
leerplan
programma
Het programma van deze Master in Corporate Communication is het meest complete op de markt, omdat het degenen die het volgen een veelzijdige training biedt, waarbij ze alle dimensies van communicatie begrijpen. Het bestaat uit 28 modules, waaronder opvallen:
- Inleiding tot communicatie
- Het bedrijf en zijn organisatie
- De bedrijfscultuur
- De maatschappij van de informatie
- De afdeling Communicatie
- Leiderschap en management
- Bedrijfsethiek
- Interne communicatie
- Creativiteitstechnieken
- Externe communicatie
- Merkcreatie en -beheer
- Informatie Schrijven
- Bedrijfscommunicatie
- Institutionele communicatie
- Politieke communicatie
- Protocol en Ceremonieel
- Interculturele communicatie
- Beheer van een crisissituatie
- Organisatorische verandering
- Commerciële communicatie
- Advertentiebeheer
- Evenementenorganisatie
- Sociale netwerken
- anderen
(vul het formulier in om het volledige programma en de inhoud van elk van de modules te kennen)
Programma resultaat
doelstellingen
- Studenten kennis en managementtechnieken bijbrengen, en hen de tools geven om de taken van een communicatiespecialist uit te voeren.
- Ontwikkel of verbeter de leiderschaps- en managementvaardigheden van studenten, besluitvormingsvaardigheden en beheersing van onderhandelingstechnieken.
- Verbeter de creativiteit van studenten, door verschillende soorten oefeningen op echte cases en aannames.
- Stimuleer de analyse van functionele operabiliteit, voor het formuleren en implementeren van procedures die informatiestromen en interne processen stroomlijnen.
- Begrijp het belang van verschillende vormen van communicatie, in hun verschillende toepassingsgebieden, zowel intern als extern.
- Ontwikkel een kritisch gevoel om het communicatieplan van de organisatie en de bedrijfswebsite succesvol te ontwerpen.
- Ken de niveaus van institutionele communicatie en de kenmerken en eigenaardigheden die elk van hen met zich meebrengt.
- Duik in de normen en regels van Protocol en Ceremonieel, om het succes te garanderen van elk evenement dat wordt georganiseerd en dat nationale of buitenlandse persoonlijkheden samenbrengt.
- Maak kennis met elk van de functies van bedrijfscommunicatie, om deze in een nationale omgeving te beheren of vanuit het oogpunt van culturele diversiteit te behandelen.
- Ken het potentieel dat internet biedt, om merkcommunicatie succesvol te beheren via sociale netwerken.
- Beoordeel het beheer van ethische codes in het bedrijf om het gehele personeelsbestand te betrekken bij acties die in overeenstemming zijn met de sociale verantwoordelijkheid van het bedrijf.
Ideale studenten
Voor wie is het
- Voor afgestudeerden in journalistiek en reclame en public relations die deze specialisatie willen verwerven om in zowel publieke als private omgevingen te werken.
- Aan professionals en functionarissen die taken of functies uitvoeren die verband houden met communicatie en die de gebruikte technieken moeten perfectioneren of actualiseren.
- Voor zakenmensen die verbonden zijn met zeer competitieve sectoren en die communicatie erkennen als een strategisch managementinstrument.
- Voor managers die menselijke teams onder hun hoede hebben en die belangrijke aspecten van communicatie moeten ontwikkelen om een grotere productiviteit in hun werk te bereiken.
- Aan journalisten met managementverantwoordelijkheden in persbureaus die hun kennis willen aanvullen door een kwalitatieve sprong te maken richting communicatie.
- Voor elke professional die zijn kennis op dit onderwerp wil uitbreiden of zich wil omscholen door deze specialisatie te verwerven.
Carrièremogelijkheden
Arbeidsverlaters
- Afdelingen Communicatie of Externe Betrekkingen
- Departementen voor institutionele betrekkingen
- Afdelingen PR en Protocol
- Druk op Kasten
- Communicatie- en beeldbedrijven
- Bedrijven voor evenementenorganisatie
- Consulting- en auditbedrijven
- Reclamebureaus
ZELFSTANDIGHEID: het beheren van een eigen Extern Communicatiebureau, ten behoeve van dienstverlening aan kleine en middelgrote bedrijven en verenigingen.