
Technician Course in Business en institutionele communicatie
Madrid, Spanje
DUUR
6 Months
TALEN
Spaans
TEMPO
Het tempo aanvragen
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Sep 2025
COLLEGEGELD
EUR 750 / per semester *
STUDIE FORMAAT
Afstand leren
* door de Seneca Foundation
Invoering
De Technician Course in Business en Institutional Communication aangeboden door het Seneca Institute, wordt gepresenteerd als een interessante training voor diegenen die willen werken op het gebied van communicatie of die al functies uitvoeren op dit gebied en hun kennis willen verdiepen of updaten.
Het beheer van de communicatie is van cruciaal belang, omdat elke organisatie moet communiceren met zijn omgeving, maar ook weet hoe deze moet worden geformuleerd, via verschillende soorten kanalen en op verschillende soorten media.
Deze cursus leidt professionals op in een arbeidsgebied met een grote vraag naar gekwalificeerd personeel, zowel in de privésector als in de publieke sector en in alle sectoren.
accreditatie
Deze technische cursus voor bedrijven en instellingen, van 250 uur en 25 ECTS (European Credit Transfer System), heeft een Diploma uitgereikt door de Katholieke Universiteit van Murcia - UCAM, krachtens de Overeenkomst ondertekend tussen het Seneca Institute en de UCAM .
leerplan
Methodologie
Deze cursus Bedrijfs- en institutionele communicatietechnicus wordt uitsluitend in de “online” versie aangeboden.
programma
Het programma van deze cursus bestaat uit 12 modules:
- Inleiding tot communicatie
- De communicatieafdeling
- Interne communicatie
- Externe communicatie
- Praktisch en professioneel schrijven van informatie
- Bedrijfscommunicatie
- Het communicatieplan
- Evenementenorganisatie
- Beheer van een crisissituatie
- Beheer van reclame- en sponsorcontracten
- Institutionele communicatie
- Protocol en ceremonieel
(vul het formulier in om de inhoud van elke module te kennen)
Programma resultaat
doelstellingen
- Verwerven van een diepgaande kennis van zakelijke en institutionele communicatie, om informatiesystemen te implementeren of te verbeteren.
- Ken de meest effectieve tools om een solide actieve aanwezigheid in de media te bereiken.
- Kanaliseer op adequate wijze de verschillende interne en externe informatiestromen die plaatsvinden in elke entiteit, openbaar of privé.
- Ontwikkel een kritisch gevoel om op een correcte en professionele manier een communicatieplan op te stellen, dat alle geprogrammeerde acties omvat.
- Maak kennis met elk van de functies van een communicatiemanager, om deze effectief te kunnen beheren in de organisatie.
- Stimuleer het vermogen om informatie te analyseren om potentiële problemen of risico's te identificeren en proactief oplossingen te bieden.
- Beoordeel het belang van stijl, gebruik technieken bij het schrijven van nieuws en het voorbereiden van rapporten.
- Begrijp en weet hoe u reclame- en PR-acties kunt gebruiken, als ondersteuning en aanvulling op communicatiemanagement.
- Ken de niveaus van institutionele communicatie en alle kenmerken en eigenaardigheden die in elk ervan voorkomen.
- Duik in de normen en regels van Protocol en Ceremonieel, om het succes te garanderen van elk evenement dat persoonlijkheden samenbrengt.
Programma collegegeld
Ideale studenten
Voor wie is het
- Voor professionals uit elke discipline die deze specialisatie willen verwerven om nieuwe kansen op werk te creëren.
- Aan afgestudeerden in journalistiek, reclame en public relations en afgestudeerden in marketing, als aanvulling op hun opleiding.
- Aan communicatiemanagers van zowel bedrijven als instellingen, die de uitvoering van hun functies willen verbeteren.
- Aan degenen die verantwoordelijk zijn voor de HR-, Marketing- en Commerciële gebieden, voor hun uitgebreide kennis van Communicatie.
- Aan functionarissen van het Pers- en Protocolbureau die nieuwe bevoegdheidsgebieden moeten beheren.
- Voor MKB-managers die communicatiemiddelen moeten kennen om hun boodschappen effectiever te maken.