Master in Europees recht en beleid
International Telematic University UNINETTUNO
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Online
Talen
Engels
Studieformaat
Afstand leren
Duur
1 Jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 2.500
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Invoering
doelstellingen
Het doel van deze master in Europees recht en beleid op afstand, geleid door de rechtenfaculteit, is om een interdisciplinair beroepsprofiel op te leiden van een expert in Europees recht en beleid, waardoor hij operationele en professionele vaardigheden krijgt die hem in staat stellen deel te nemen aan de verschillende stadia van de het opstellen en uitvoeren van het Europese beleid. De onderwijs- en opleidingsinstrumenten die nodig zijn om dit doel te bereiken, zullen worden aangeboden in een multidisciplinair perspectief.
Deze multidisciplinaire onderwijsaanpak is strikt coherent met het doel studenten vaardigheden bij te brengen die passen bij de transnationale dimensie van deze kwesties.
Waar de student zich ook bevindt, van Rome tot Milaan, van Bologna tot Napels en zelfs vanuit het buitenland, dankzij de afstandsmobiliteit die deze masteropleiding beoogt, kan iedereen eraan deelnemen; ze hebben alleen een internetverbinding nodig.
Educatieve structuur
De master duurt één academiejaar, wat overeenkomt met een totaal aantal van 60 studiepunten ECTS georganiseerd in videolessen, seminars, oefeningen, videoconferenties, tutoring en onderzoeksactiviteiten. De cursussen worden gegeven door videoprofessoren die worden bijgestaan door gekwalificeerde docenten die online, in de Didactische Cyberspace, de studenten ondersteunen tijdens hun hele opleidingstraject. Elke cursus wordt afgesloten met een eindevaluatietest waarvan de resultaten bijdragen aan het bepalen van het toelatingscijfer om de eindscriptie te bespreken. In de afstudeerscriptie wordt een onderwerp behandeld dat vooraf is overeengekomen met de hoogleraar van het gekozen onderwerp.
Dit hooggekwalificeerde onderwijzend personeel bestaat uit gerenommeerde universiteitsprofessoren, ambtenaren van Europese instellingen, deskundigen en andere persoonlijkheden van internationaal aanzien.
Inschrijvingen voor de masteropleiding Europees recht en beleid zijn het hele jaar open.
Alle cursussen van de Master in Europees recht en beleid door International Telematic University UNINETTUNO zijn georganiseerd in modules, die een variabele duur hebben volgens de ECTS die voor elke specifieke cursus worden erkend. De levering van cursussen is drie keer gepland in een academisch jaar.
Twee specifieke professionele figuren zullen u ondersteunen bij uw leeractiviteiten:
- De mentor, die verantwoordelijk is voor uw ontvangst en zijn ondersteuning zal bieden tijdens de gehele masteropleiding, luistert naar uw behoeften en zorgt voor de beste voorwaarden voor een succesvol leerproces;
- De leraar / tutor, specifiek voor elke cursus, die de taak heeft om uw afstandsonderwijstraject te vergemakkelijken en u de tools te geven om succesvol te zijn in het bestuderen van een bepaald onderwerp.
Tijdens de leveringscyclus van de cursus zal de leraar / tutor u helpen bij het uitvoeren van uw trainingsactiviteiten, u speciaal ontworpen trainingsmateriaal voorstellen, uw leervoortgang controleren door controlevragen te stellen en door middel van oefeningen en het plannen van interactieve trainingssessies via chats en forums die u kunt gebruiken. in de Tutor's Page in de Didactische Cyberspace.
Voor elke cursusleveringscyclus kunnen de studenten de cursussen selecteren die ze willen volgen, tot een maximum van drie cursussen voor elke cursusleveringscyclus. Sinds de start heeft de student autonoom toegang tot alle didactische materialen voor alle opleidingsonderdelen van de master. Bovendien zullen studenten tijdens de cursuslevering worden ondersteund door een leraar / tutor, die hem zal begeleiden bij de studieactiviteiten, die de educatieve activiteiten van de klas zal plannen, tutoring-sessies zal organiseren door middel van synchrone chatsessies en virtuele klaslokalen en asynchrone in de forums.
Studenten wordt geadviseerd om het pad te beginnen vanaf de eerste drie modules en vervolgens door te gaan met de volgende om samen met andere deelnemers een groep te vormen.
Doorlopende en eindevaluatie
Tijdens de levering van de cursusmodule voert de tutor kwalitatieve en kwantitatieve beoordelingen van het leren uit om constant de resultaten van het leerproces te volgen en om de studenten gepersonaliseerde ondersteuning te bieden met het oog op de beoordeling die aan het einde van de module moet worden gemaakt.
De kwantitatieve evaluatie van de deelname van de studenten wordt uitgevoerd door de tutor op basis van de statistieken met betrekking tot de navigatie van de student in de Cyberspace Area, in termen van het aantal toegangen en de tijd van gebruik van de leeromgevingen en online tutoring-tools , het aantal uitgevoerde oefeningen een gemiddelde evaluatie / zelfevaluatieresultaten.
Om deze monitoringactiviteit aan te vullen, controleert de tutor de leerprestaties van de studenten tijdens Virtual Classroom-sessies, door middel van vragen en oefeningen met betrekking tot de kwesties die worden behandeld in videolessen die in de module zijn opgenomen en door discussies op het cursusforum. Aan het einde van de cursusleveringscyclus voor elke cursus organiseert de docent / tutor eindevaluatiesessies door middel van interviews in de virtuele klas en / of controle-oefeningen. De kwalitatieve en kwantitatieve beoordeling geeft feedback van hoogleraren en docenten over de leeractiviteiten van studenten en vormt de basis voor de toelating tot het eindexamen van de master.
Het eindexamen bestaat uit de voorbereiding van een korte dissertatie over een onderwerp dat verband houdt met de onderwerpen die tijdens de mastercursus worden behandeld.
Om het mastergetuigschrift te behalen, moet de student de studiepunten behaald hebben die voorzien zijn in het opleidingsreglement, inclusief de studiepunten behorende bij het eindexamen.
Na voltooiing van de masteractiviteiten voor voortgezet onderwijs, krijgen de meest verdienstelijke studenten toegang tot trainingsperioden in Europese en internationale instellingen.
Vereisten voor toelating tot de master
Deze master is bedoeld voor Europese en niet-Europese studenten met een universitair diploma.
Didactiek
De trainingsactiviteiten vinden plaats op internet, in de "Master" -sectie van ons portaal, het eerste portaal ter wereld waar les wordt gegeven in 5 talen: Italiaans, Engels, Frans, Arabisch en Grieks.
Het psycho-pedagogische model, dat ook is overgenomen in de masteropleiding "European Law and Policies", concretiseert de verschuiving:
- Van de centrale rol van de docent naar de centrale rol van de student;
- Van kennisoverdracht tot kenniscreatie;
- Van passief en competitief leren tot actief en samenwerkend leren.
De studenten spelen een actieve rol in hun leervoortgang en kunnen studeren waar en wanneer ze maar willen. Tijdens hun leertraject worden de studenten begeleid door een online tutoring-systeem dat hun leerproces en communicatie via het web kan vergemakkelijken en hen de tools kan aanreiken om hun studie van een bepaald onderwerp met succes uit te voeren.
Online tutoring wordt georganiseerd in klassen van studenten, via een geavanceerd agendasysteem dat in staat is om elke individuele gebruiker te herkennen en het volgen van trainingsactiviteiten en een kwantitatieve en kwalitatieve evaluatie van het leerproces van elke individuele student te verkrijgen.
Hoe te studeren
De ingeschreven studenten moeten alle activiteiten volgen die voorzien zijn in de Didactische Cyberspace.
Didactische cyberspace
De op internet gebaseerde trainingsactiviteiten vinden plaats in een webgebaseerd macrogebied dat de Didactische Cyberspace wordt genoemd. In de Didactische Cyberspace vindt het opleidings- en leerproces plaats en worden de toegangen gediversifieerd door aangepaste login en wachtwoorden op basis van de rol van de spelers van het onderwijspad: professoren, docenten en studenten. Deze drie categorieën gebruikers hebben toegang tot dezelfde informatie over elk onderwerp. Meer specifiek kunnen de professor en tutor trainingsmateriaal wijzigen of vervangen en nieuwe toevoegen voor de hele cursusduur, terwijl de student kan beschikken over een eigen gebied waar hij gegevens, informatie en persoonlijke notities kan opnemen.
De student heeft toegang tot:
- De pagina van de aangestelde docent;
- De Tutor-pagina.
Op deze pagina's zijn er de leeromgevingen waar u toegang hebt tot:
- Trainingsmateriaal dat de inhoud van de cursus vertegenwoordigt: gedigitaliseerde video-lessen inclusief bladwijzers waarmee hyperlinks en multimedia kunnen worden gekoppeld aan boeken, geselecteerde bibliografische referenties, tekst van de oefeningen, lijsten met geselecteerde websites. Het systeem van dynamische bladwijzers geeft de internetgebaseerde videolessen een hypertextueel karakter dat verschillende niveaus van navigatie mogelijk maakt: van de ene les naar de andere, onder onderwerpen van een enkele les, tussen de materialen die naar hetzelfde onderwerp verwijzen.
- Bijles op afstand. De studenten die zijn ingeschreven voor de masteropleiding Energiebeheer worden in elke stap van hun studietraject bijgestaan door telematicahoogleraren-tutors. De telematicaprofessor-tutor vertegenwoordigt zowel een gids als een constante aanwezigheid samen met het leerproces.
- Op een synchrone manier, door gebruik te maken van chats, videochats, video- en audioconferenties, geïmplementeerd in de Didactic Cyberspace, maar ook in het driedimensionale klaslokaal gecreëerd op het Uninettuno-eiland van kennis over Second Life.
- Op diachronische wijze, via tools als e-mail en discussieforums op internet. De discussieforums, gerelateerd aan de onderwerpen van een bepaald lesonderwerp, maken het mogelijk om de dialoog te vergroten en samenwerkend leren op gang te brengen, en bieden de mogelijkheid om autonoom na te denken over het onderwerp dat wordt besproken en over de uitgevoerde studieactiviteiten.
- Virtueel klaslokaal op Uninettuno Island of Knowledge over Second Life. Op Uninettuno (International Telematic University) Island of Knowledge is een 3D-collegezaal gerealiseerd die gewijd is aan deze masteropleiding. In deze omgeving communiceren de avatars van de studenten en professoren / docenten met hun stem in de driedimensionale wereld van Uninettuno. Oefenwerk, beoordelingstests en videoconferenties met de hoofdrolspelers van de masteropleiding, die via hun avatars zullen bijwonen, worden uitgevoerd, evenals real-time oefenactiviteiten onder begeleiding van de avatars van de professoren / docenten.
In het virtuele klaslokaal van Second Life op het Uninettuno Island of Knowledge, geven de studenten en de professoren / docenten les en leren ze op een samenwerkende en coöperatieve manier; ze bouwen en delen kennis met mensen die tot verschillende politieke, culturele en religieuze instellingen behoren, de dialoog, culturele verschillen worden geconfronteerd, socialisatieprocessen worden geïmplementeerd en ook het creëren van nieuwe kennis.
Richt u op studenten en vereisten
De master European Law and Policies is bedoeld voor alle studenten met een universitair diploma die hun specifieke kennis van de dynamiek die de uitvoering van communautaire activiteiten regelt, willen vergroten, vooral vanuit juridisch en administratief perspectief. In het bijzonder, dankzij de opname, in de nieuwe edities, van een module over Euro-Design, kan de master nieuwe experts op dit gebied opleiden en de competenties overdragen die nodig zijn om een beroepsprofiel te creëren waarmee Europese fondsen in het kader kunnen worden geïdentificeerd en verkregen. van de officiële programma's van de Commissie. De Master is een zeer goede gelegenheid voor training en beroepsheropleiding voor operators die werken in NGO's, in particuliere bedrijven, adviesbureaus, ministeries en andere openbare instanties op lokaal en nationaal niveau. Een goede kennis van ten minste twee vreemde talen is vereist.
Ongeacht de stad van herkomst - dat kan Rome, Milaan, Bologna, Turijn, Napels, Florence of zelfs uit het buitenland zijn - de masteropleiding Europees recht en beleid, beheerd door de Uninettuno Law Faculty, is bedoeld voor alle studenten die een ad-diploma willen behalen. hun specifieke kennis van de dynamiek die de uitvoering van communautaire activiteiten reguleert, te vergroten, met name in juridisch en administratief perspectief. In het bijzonder, dankzij de opname, in de nieuwe edities, van een module over Euro-Design, kan de master nieuwe experts op dit gebied opleiden en de competenties overdragen die nodig zijn om een beroepsprofiel te creëren waarmee Europese fondsen in het kader kunnen worden geïdentificeerd en verkregen. van de officiële programma's van de Commissie. De Master is een zeer goede gelegenheid voor training en beroepsheropleiding voor operators die werkzaam zijn in NGO's, in particuliere bedrijven, adviesbureaus, ministeries en andere openbare instanties op lokaal en nationaal niveau. Een goede kennis van ten minste twee vreemde talen is vereist.
Hoe inschrijven
U kunt zich rechtstreeks op de internetsite inschrijven via het administratief secretariaat door het specifieke onlineformulier in te vullen en de desbetreffende vergoedingen te betalen via creditcard of bankoverschrijving. Het online administratieve formulier beheert alle administratieve activiteiten die verband houden met de carrière van de student. Het secretariaat bevestigt de inschrijving door een e-mail te sturen met het inschrijvingsnummer, de gebruikers-ID en het wachtwoord.
Inschrijfkosten
Het inschrijvingsgeld voor de Master bedraagt 2500 €.
* Dit inschrijvingsgeld is exclusief gereserveerd voor studenten die in Italië wonen.
toelatingen
leerplan
De masteropleiding duurt één academiejaar en omvat in totaal 60 ECTS-credits, verdeeld in videolessen, seminars, interactieve klaslokalen, tutorials, videoconferenties en onderzoeksactiviteiten. De modules worden gegeven door videoprofessoren, met de hulp van gekwalificeerde docenten, die studenten gedurende het hele trainingsproces online zullen volgen in de Didactische Cyberspace. Elke module van de masteropleiding wordt afgesloten met een eindbeoordelingstoets, waarvan de uitslag bepalend is voor het cijfer voor toelating tot de bespreking van de masterproef. De masterproef gaat over een onderwerp dat is overeengekomen met de docent van het gekozen onderwerp.
Het hooggekwalificeerde docentenpersoneel bestaat uit vooraanstaande universiteitsprofessoren, functionarissen van Europese instellingen, experts en andere internationaal gerenommeerde persoonlijkheden.
Inschrijving voor de master European Union Studies: Cultures and History, Policies and Global Perspectives is het hele jaar door mogelijk.
Alle cursussen van de master European Union Studies: Cultures and History, Policies and Global Perspectives aan de International Telematic University UNINETTUNO zijn georganiseerd in modules, die in duur variëren afhankelijk van de studiepunten die aan de module zijn toegekend en waarvan de levering drie keer wordt herhaald tijdens het Academisch Jaar.
Houd er rekening mee dat u uw formaat kunt aanpassen, omdat dit een professioneel figuur is:
- De mentor , die verantwoordelijk is voor uw ontvangst en u ondersteuning biedt gedurende de gehele masteropleiding, luistert naar uw behoeften en zorgt voor de beste voorwaarden voor een vruchtbare uitvoering van het leerproces;
- De Professor/Tutor , specifiek voor elke les, heeft de taak om uw online leertraject te vergemakkelijken en u de tools te bieden om de studie van het onderwerp op winstgevende wijze aan te pakken.
Tijdens de periode waarin elke module wordt gegeven, zal de professor/docent u volgen tijdens de onderwijsactiviteit, waarbij hij ad-hoc lesmateriaal voorstelt, uw leervoortgang controleert aan de hand van vervolgvragen en oefeningen, en onderwijsinteracties in de interactieve klas plant. chat, virtueel klaslokaal en forum, die u kunt vinden op de docentenpagina in Teaching Cyberspace.
Bij elke cursuslevering kunnen studenten de cursussen selecteren die zij willen volgen, met een maximum van drie lessen per levering. Voor elk van de mastervakken beschikt de student direct over al het lesmateriaal voor individuele studie. Bovendien krijgt de student tijdens de bevallingsperioden de steun van de professor/tutor, die hem/haar zal begeleiden bij de studie, de onderwijsactiviteiten van de klas in de agenda zal plannen, synchrone bijlessessies in de interactieve klas zal organiseren, chat en Virtual Classroom en asynchroon op het Forum.
Studenten wordt geadviseerd om de cursus te starten vanaf de eerste drie modules en vervolgens door te gaan met de daaropvolgende modules om een cluster met andere deelnemers te creëren.
Tussentijdse en eindbeoordeling
Tijdens de levering van de module voert de docent kwalitatieve en kwantitatieve leerbeoordelingen uit om voortdurend de resultaten van de leervoortgang te monitoren en om op maat gemaakte ondersteuning aan studenten te bieden met het oog op het verkrijgen van de beoordeling aan het einde van de module.
De kwantitatieve beoordeling van de deelname van studenten wordt uitgevoerd door de docent op basis van statistieken met betrekking tot de navigatie van de student in de didactische cyberspace, in termen van aantal toegangen en gebruikstijd van de leeromgevingen en online begeleidingstools, aantal voltooide oefeningen en gemiddelde beoordeling/zelfevaluatie.
Als aanvulling op deze monitoring controleert de docent de leervoortgang van de studenten tijdens interactieve klassikale sessies, door middel van vervolgvragen en oefeningen gerelateerd aan de onderwerpen van de videolessen van de module en door middel van discussies op het forum van de module. Aan het einde van de leveringsperiode van elke module organiseert de professor/tutor eindevaluatiesessies door middel van interviews en/of vervolgoefeningen. De uitkomst van de kwalitatieve en kwantitatieve beoordeling vormt de basis voor de implementatie van gerichte initiatieven door de docent voor het verbeteren van het leren van leerlingen, evenals voor toelating tot het eindexamen van de masteropleiding.
Het eindexamen bestaat uit de bespreking van een paper die is opgesteld over een onderwerp dat verband houdt met de cursussen die tijdens de masterlessen worden gegeven.
Om het masterdiploma te behalen moet de student de studiepunten behaald hebben die voorgeschreven zijn in het opleidingsreglement, inclusief de studiepunten die betrekking hebben op het eindexamen.
Ter vervollediging van de masteractiviteiten in het hoger onderwijs worden voor de meest verdienstelijke studenten stages bij internationale en Europese instellingen voorzien.
Galerij
Ideale studenten
De masteropleiding European Union Studies: Cultures and History, Policies and Global Perspectives is bedoeld voor alle studenten met een bachelordiploma die hun specifieke kennis willen verbeteren over de dynamiek die de uitvoering van de activiteiten van de Gemeenschap reguleert, vooral vanuit juridisch en administratief oogpunt. standpunt. Dankzij de opname in de nieuwe editie van de module Euro-planning kan de masteropleiding met name de nieuwe experts op dit gebied opleiden en de vaardigheden overdragen die nodig zijn om een professionele figuur te creëren die in staat is de Europese Unie te identificeren en erop te vertrouwen. financiering binnen de officiële programma’s van de Europese Commissie. Bovendien is de masteropleiding een uitstekende opleidings- en professionele ontwikkelingsmogelijkheid voor beoefenaars van NGO's, particuliere bedrijven, adviesbureaus, ministeries en andere openbare instellingen, zowel lokaal, nationaal als internationaal. Een praktische kennis van de Engelse taal is vereist.