Master in Marketing, Communicatie en Mode Evenementen Organisatie
DUUR
2 Semesters
TALEN
Spaans
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Vraag de vroegste startdatum aan
COLLEGEGELD
Vraag collegegeld aan
STUDIE FORMAAT
Op de campus
Invoering
Voertaal: Spaans
Het hoofddoel van de Master in Marketing, Communicatie en Mode Evenementen Organisatie is om toekomstige professionals op te leiden die marktkansen kunnen identificeren, evalueren en selecteren, optimale strategieën kunnen bepalen op het gebied van communicatie en merkimago, in een sector waarin innovatie continu is en zeer concurrerend. Professionals die een product op de markt kunnen positioneren en bekendmaken, hetzij via advertentiecampagnes, via de pers of met de organisatie van een evenement.
DOELSTELLINGEN
• Train professionals die in staat zijn om commerciële strategieën in merken en mode-producten te ontwikkelen en implementeren.
• Voorzie de nodige tools voor het bedenken en uitvoeren van specifieke marketingplannen in bedrijven in de sector.
• Train voor het managen, coördineren en produceren van mode-evenementen en definieer de juiste communicatiestrategie voor elk evenement.
AAN WIE HET IS GERICHT
• Afgestudeerden of universitair afgestudeerden die willen werken in een bedrijf in de modesector, in marketing- en / of communicatieafdelingen.
• Professionals uit de modewereld en uit andere gebieden die geïnteresseerd zijn om deel uit te maken van een bedrijf op dit gebied, meer bepaald in zijn marketing- en / of communicatiedivisies.
BEVOEGDHEDEN
• Communiceer ideeën en projecten met klanten, beargumenteer redelijkerwijs, weet hoe u voorstellen moet beoordelen en kan een dialoog voeren.
• Begrijp het gedrag van de elementen die ingrijpen in het communicatieve proces, beheers de technologische middelen van communicatie en beoordeel hun invloed op de processen en producten van modeontwerp.
• Analyseren, evalueren en verifiëren van de productieve levensvatbaarheid van de projecten op basis van criteria van formele innovatie, bedrijfsbeheer en marktvraag.
• Leer de talen en formele middelen van expressie en communicatie beheersen.
• Organiseer, leid en / of coördineer werkteams en weet hoe je je moet aanpassen aan multidisciplinaire groepen.
• Los problemen op en neem beslissingen die beantwoorden aan de doelstellingen van het uitgevoerde werk.
• Efficiënt gebruik van ICT en haar applicaties in projecten gerelateerd aan de modesector.
• Verzamel zinvolle informatie, analyseer deze en beheer deze op de juiste manier.
• Analyse van marktstudies en hun impact op de ontwikkeling van nieuwe projecten.
• Ken het economische en organisatorische kader waarin de bedrijfsactiviteit plaatsvindt.
PROFESSIONELE VERTREKKEN
• Productmanager
• Projectmanager
• Brandmanager
• Retailmanager
• Verantwoordelijk voor marketing en / of communicatie in modebedrijven
• Marktonderzoekstechnicus
• Verantwoordelijk voor handelsmarketing
• Hoofd van de modemedia
• Marketingconsulent in de sector
• Accountmanager
• Creatieve reclame
• Modejournalist
• Evenement producent
PROGRAMMA VAN STUDIES
→ EERSTE SEMESTER
Mode Evenementen Organisatie
MODULE I (9 sp.)
Productie van een loopbrug
INHOUD
> Projectontwikkeling van een parade
> Public relations en reclame
DOELSTELLINGEN
> Een modeshow kunnen organiseren en ontwikkelen.
> Weet hoe u de communicatie- en PR-strategie voor een modeshow moet ontwerpen.
MODULE II (9 sp.)
Creatieve en commerciële strategieën
INHOUD
> Beurzen
> Showrooms
DOELSTELLINGEN
> Leer de presentatie van modecollecties te coördineren via showrooms of gespecialiseerde beurzen.
> Analyseer de verschillende soorten beurzen die er zijn, zowel nationaal als internationaal, om te bepalen wat het meest geschikt is voor het merk of product dat op de markt wordt gebracht.
MODULE III (9 sp.)
Planning en ontwikkeling van andere soorten evenementen
INHOUD
> Inauguraties en conventies
> Tentoonstellingen
DOELSTELLINGEN
> Een tentoonstelling, opening of conventie met betrekking tot modeproducten kunnen organiseren.
> Weet hoe u voor elke gelegenheid de meest geschikte leveranciers kunt kiezen.
> Leer om begrotingen te onderhandelen die coherent en passend zijn voor het evenement zelf en voor de werkelijke behoeften van het bedrijf.
MODULE IV (3 sp.)
afstudeerproject
Planning van de presentatie van een modecollectie op een catwalk of de tentoonstelling van artikelen op beurzen, showrooms, conventies en openingen.
→ TWEEDE SEMESTER
Modemarketing en communicatie
MODULE I (14 sp.)
Marketingtechnieken
INHOUD
> De markt en de consument van het modeproduct
> Marketingbeleid en -strategieën in de sector
> Het marketingplan in de mode
DOELSTELLINGEN
> Identificeer en evalueer de modemarkt om een marketingstrategie op te stellen volgens specifieke doelstellingen.
> Marketingplannen op dit gebied kunnen plannen, implementeren en implementeren.
> Weet hoe u de verschillende strategieën en marketingbeleidslijnen die er zijn, kunt toepassen, afhankelijk van elke case.
MODULE II (13 sp.)
communicatie technieken
INHOUD
> Communicatie
> Journalistiek en sociale netwerken
> Adverteren
DOELSTELLINGEN
> Identificeer en analyseer de communicatieve behoeften van een modebedrijf.
> Weet hoe u communicatiemiddelen, zowel traditioneel als digitaal, kunt gebruiken.
> Definieer en stel doelen vast, evenals plan communicatieacties specifiek voor de mode-industrie.
> Communicatieacties kunnen coördineren.
> Leer de basisinstrumenten van de verschillende journalistieke genres kennen om nieuws van modebedrijven efficiënt te communiceren.
> Onderscheid maken tussen verschillende advertentiemedia en bepalen welke het meest geschikt is voor het bericht dat moet worden verzonden.
> Ken de verschillende strategieën voor het maken van advertenties en weet hoe u ze moet toepassen op basis van het gebruikte medium of de gebruikte ondersteuning.
MODULE III (3 sp.)
afstudeerproject
Ontwikkeling van een communicatie- en marketingplan voor een bedrijf in de modesector.
→ PRAKTIJKEN IN BEDRIJVEN
(Optioneel)
De student krijgt de kans om stage te lopen in een van de bedrijven die deel uitmaken van de LCI Barcelona Job Bank. In deze echte werkcontext kunt u alle kennis en hulpmiddelen toepassen die tijdens het programma zijn opgedaan.
PRAKTIJKEN IN BEDRIJVEN
Studenten die zijn ingeschreven voor een masteropleiding kunnen professionele stages volgen via onze Job Bank, ontworpen om hun toegang tot de arbeidsmarkt te vergemakkelijken. LCI Barcelona is verbonden met tal van bedrijven en instellingen in de wereld van design, waardoor studenten in deze bedrijven kunnen oefenen om de vaardigheden en kennis te testen die binnen een echte professionele context zijn verworven.
PORTAFOLIO
Dankzij deze tool aangeboden door het LCI Education-netwerk is de Job Bank internationaal. Het is een online platform gedeeld door alle studenten van het netwerk waarmee studenten en afgestudeerden van LCI Barcelona hun portfolio's kunnen delen en zich kunnen aanmelden voor de vacatures en stages van bedrijven in alle landen waar het netwerk een campus heeft en waar jonge talenten nodig zijn