
Master in
Master in volwasseneneducatie en wereldwijde verandering Linköping University

Invoering
Overheden over de hele wereld dringen er bij burgers op aan om zichzelf te trainen en op te leiden om concurrerend te blijven in een verbonden wereld. Kritische verhandelingen over globalisering vereisen het vermogen om te leren in situaties die zich uitstrekken over enorme culturele en geografische scheidslijnen. Ons programma is bedoeld voor diegenen die volwasseneneducatie willen begrijpen in het kader van wereldwijde verandering binnen een uniek digitaal leerformaat dat internationale bekendheid heeft gekregen.
Online leren en masterproef
Dit masterprogramma verbetert het vermogen van studenten om te werken in een globaliserende wereld en om de traditionele perspectieven op globalisering uit te dagen. Ons programma is een gelijkwaardige samenwerking met de University of British Columbia, Vancouver, Canada en de University of the Western Cape, Kaapstad, Zuid-Afrika. Alle cursusactiviteiten worden gedaan binnen een digitaal leerplatform, waar je samen met studenten van de deelnemende universiteiten leert in een wereldwijde klas, waardoor het programma echt internationaal wordt. De cursussen bevatten onderwerpen zoals jezelf lokaliseren in globaal leren, volwasseneneducatie: contexten en perspectieven, globaal/lokaal leren en onderzoek begrijpen.
Onze afgestudeerden zijn in staat om wereldwijd te leren en les te geven, wereldwijde verbindingstechnologieën te gebruiken, kennisgebaseerde samenlevingen en hun implicaties voor leren te begrijpen, globaliseringsdiscoursen te begrijpen, culturele gevoeligheden en gevoeligheden te ontwikkelen en een gelijkheidsperspectief voor leren te ontwikkelen en hun eigen professionele praktijken te herkaderen. Ze kunnen hun academische loopbaan ook voortzetten in andere projecten.
Het programma won de Curriculum Innovation Award 2005, uitgereikt door de Commission of Professors of Adult Education van de American Association for Adult and Continuing Education en ook de e-Learning Excellence Award (2015) op de 14e Europese conferentie over e-learning, gehouden in Hertfordshire Universiteit, VK.
De selectie vindt plaats op basis van academische cijfers en een intentieverklaring. De aanvrager moet een intentieverklaring in het Engels indienen waarin wordt uitgelegd waarom hij dit programma wil studeren (ongeveer 1000 woorden). De brief moet een samenvatting bevatten van het bacheloressay/project en een beschrijving van academische studies en werkervaring die relevant zijn voor volwasseneneducatie.
toelatingen
leerplan
Het programma omvat acht cursusmodules van elk 7,5 studiepunten. De inleidende module behandelt de integratie van de cursus en leidt tot de ontwikkeling van een capaciteitenvelop, die gedurende de twee jaar wordt voortgezet. Vier van de modules richten zich op verschillende inhoudelijke thema's of 'perspectieven', ontworpen om toepasbaar te zijn op studenten met interesse of achtergrond in elke context. Een module richt zich op onderzoeksmethoden en wordt gevolgd door een onderzoeksproject aan die universiteiten waar dit vereist is voor een masteropleiding. Indien dit niet van toepassing is, wordt het onderzoeksproject vervangen door lokale keuzevakken, relevant voor het programma.
De naam en volgorde van cursusmodules over het programma wordt hieronder weergegeven:
- Lokaliseren in Global Learning, deel 1, 4,5 ECTS
- Volwassenenonderwijs: perspectieven en contexten, 7, 5 sp
- Werken en leren, 7,5 ECTS
- Leren in de praktijk bevorderen, 7, 5 sp
- Onderzoek begrijpen, 7,5 ECTS
- Globaal/lokaal leren, 7, 5 sp
- Lokaliseren in Global Learning, Deel II, 3 ECTS
- Onderzoek naar volwasseneneducatie: projectwerk, 15 sp
Inhoud, presentatiewijzen, leerdoelen en examen voor elke cursusmodule worden in meer detail beschreven in afzonderlijke cursusoverzichten.
Programma resultaat
Het doel is om een masteropleiding volwasseneneducatie van hoge kwaliteit aan te bieden, die studenten zowel inhoudelijk als procesmatig inzicht geeft in globalisering en interculturele samenwerking. Het programma moet ook het begrip van verschillende contexten vergroten en ervaring bieden met het werken in verschillende studiemodi.
Doel
Kennis en begrip
- om begrip van overeenkomsten en verschillen tussen verschillende contexten voor volwasseneneducatie aan te moedigen
- kennisgebaseerde samenlevingen en de implicaties voor leren begrijpen
- begrip van de globaliseringsdiscoursen te ontwikkelen
- de historische context van actuele ontwikkelingen waarderen en deze koppelen aan de eigen praktijk
- om orthodoxieën in de theorie en praktijk van volwasseneneducatie aan de kaak te stellen
Vaardigheden en capaciteiten
- om onderwijs- en leertechnologieën wereldwijd te leren gebruiken
- leren hoe je wereldwijd kunt leren en werken
Waarden en houdingen
- om culturele gevoeligheden en gevoeligheden te ontwikkelen
- een veelzijdig rechtvaardigheidsperspectief aannemen op alle leerkwesties
- bezig te zijn met het herkaderen van de eigen beroepspraktijk
- om netwerken van relaties tussen landen te creëren en een wereldwijde gemeenschap van beoefenaars van volwasseneneducatie te helpen opzetten
Carrièremogelijkheden
Na het eindexamen heb je theoretische kennis van globalisering en de gevolgen ervan op verschillende locaties. Deze kennis is nodig wanneer je in verschillende formele en informele organisaties voor volwassenenonderwijs werkt.
Afgestudeerden van het programma zullen in staat zijn om: wereldwijd te leren en les te geven, wereldwijde verbindingstechnologieën te gebruiken, kennisgebaseerde samenlevingen en hun implicaties voor leren te begrijpen, globaliseringsdiscoursen te begrijpen, culturele gevoeligheden en gevoeligheden te ontwikkelen en een gelijkheidsperspectief te ontwikkelen voor leren en herkaderen hun eigen beroepspraktijken.
Studenten kunnen hun academische loopbaan ook voortzetten in andere projecten.