MasterPhDLawBachelorMBAHealthcareCourses
Keystone logo
Neapolis University Pafos Distance Learning Master of Science in data-analyse en financiële technologie (afstandsonderwijs)
Neapolis University Pafos Distance Learning

Master of Science in data-analyse en financiële technologie (afstandsonderwijs)

Online Cyprus

3 Semesters

Engels,

Full time

Aanvraagdeadline

Feb 2025

EUR 10.000 / per year

Afstand leren

Invoering

Het programma is geaccrediteerd door het Cyprus Agency of Quality Assurance and Accreditation in Higher Education (CYQAA)

Het postdoctorale studieprogramma MSc in data-analyse en financiële technologie is een gezamenlijk interuniversitair studieprogramma tussen de afdeling administratieve wetenschappen en technologie en de afdeling boekhouding en financiën van de Hellenic Mediterranean University (GR) en de afdeling boekhouding en financiën en Afdeling Computerwetenschappen van de Universiteit van Neapolis Pafos. Het leidt tot een gezamenlijke masteropleiding van de twee instellingen voor hoger onderwijs zonder dat er een erkenningsproces door DOATAP nodig is Het programma is in de eerste plaats gericht op afgestudeerden in Finance, Accounting, Economie, Bedrijfskunde en Informatica.

Het interinstitutionele postdoctorale studieprogramma (IPSP) in "Data-analyse en financiële technologie" heeft tot doel een hoog niveau van onderzoek te ontwikkelen en afgestudeerden op te leiden op het gebied van financiën en informatica op postdoctoraal niveau door middel van de tien aangeboden cursussen.

Het doel van het programma is om de student te bewapenen met een zeer breed theoretisch en praktisch arsenaal aan kennis en analytische vaardigheden, zodat hij / zij het onderwerp data-analyse en financiële technologie kan begrijpen en ontwikkelen. Het doel is ook om studenten op de juiste manier op te leiden, zodat ze kritisch denken ontwikkelen met als uiteindelijk doel onderzoek in het onderwerp te produceren.

Het voorgestelde postdoctorale programma in data-analyse en financiële technologie beantwoordt aan de gespecialiseerde behoeften die worden gecreëerd door moderne en klassieke methoden voor het financieren en beheren van kapitaalbronnen van bedrijfsorganisaties, moderne financiële instrumenten, bankbehoeften en -methoden, en publieke betrokkenheid bij het werven en aanbieden van middelen. Met de specialistische kennis en vaardigheden die in deze opleiding worden opgedaan, kunnen de afgestudeerden enerzijds de nieuwe methoden en kennis in deze vakken toepassen in de wereld van bedrijven en organisaties en hebben zij anderzijds de nodige specialisatieachtergrond om hun onderzoek naar een hoger niveau zoals dat van het doctoraat te brengen.

Het voorgestelde IPSP heeft met name tot doel:

  • bereid studenten voor op de personeelsbezetting op hoog niveau van financiële/economische afdelingen en/of directoraten van de private of publieke sector in Griekenland of in het buitenland
  • gespecialiseerde wetenschappers opleiden die het proces van Big Data-beheer zullen ondersteunen en technologie zullen gebruiken voor het leveren van financiële oplossingen (Financiële Technologie of FinTech), vanwege de ongekende schaal van gegevens die dagelijks worden geproduceerd, evenals de behoeften aan gegevensanalyse voor de export van waardevolle kennis op financieel gebied.

Bovenstaande is een gevolg van marktglobalisering maar ook de ontwikkeling van technologie en informatica, de groei van data die onder meer bronnen als het World Wide Web, sociale netwerken en de recente trend voor open data bieden. Als sector verwijst FinTech naar opkomende technologiebedrijven die willen concurreren met traditionele financiële instellingen en een scala aan diensten aanbieden, van mobiele telefoonbetalingsoplossingen, crowdfundingplatforms of online microfinanciering tot online tools voor portefeuillebeheer en internationale kapitaaloverdrachten. FinTech-bedrijven trekken de aandacht van zowel de verschillende gebruikers van bancaire diensten als investeringsmaatschappijen, die hen zien als de toekomst van de financiële sector.

De rol van data-analyse en financiële technologie, die een uitstekende kennis van moderne theorieën en praktijken van informatica en financiën vereist, in combinatie met het concept van big data, wijst daarom op nieuwe kansen voor economische groei, elementen die tegenwoordig als bijzonder belangrijk worden beschouwd.

Houders van het Postgraduate Specialization Diploma (PSD) in "Data Analysis and Financial Technology" van de voorgestelde IPSP zullen voldoende kennis hebben om een internationale carrière na te streven en posities innemen met een bijzonder hoog kennisniveau in de organisatie en het beheer van de moderne financiële sector. omgeving.

De werkvorm van het programma is een combinatie van hoorcolleges en interactieve werkvormen. Meer specifiek is de onderwijsmethode in het programma participatief en interactief, zodat studenten hun interpersoonlijke vaardigheden kunnen ontwikkelen door actief deel te nemen aan het leerproces. Leeractiviteiten en onderwijsmethoden omvatten lezingen, simulatiespellen, discussies en debatten, probleemoplossing, groepswerk, casestudy's. Studenten presenteren casestudy's in groepen waarbij hun vermogen om hun standpunten te onderbouwen, wordt beoordeeld. De oefeningen zijn gericht op een dieper begrip van de tijdens het hoorcollege ontwikkelde concepten en een betere voorbereiding op de examens. Daarnaast is een educatieve film opgenomen waarin een relevant onderwerp wordt behandeld ten behoeve van kritische discussie en argumentatie door studenten in groepjes. Ten slotte is er een paneldiscussie met een coördinator waarin recente onderzoeksartikelen worden besproken.

Het onderwijs is gebaseerd op leren op afstand en vindt plaats in een online omgeving. De mogelijkheden en technieken van ICT en asynchrone communicatiemiddelen worden benut.

Lesgeven is gebaseerd op de interactiviteit van academici en studenten en actieve betrokkenheid bij het leerproces, waarbij gebruik wordt gemaakt van multimediamateriaal dat is afgestemd op de specifieke behoeften van lerenden op afstand.

Om de concepten beter te begrijpen en de educatieve leer te dienen, worden de studenten in groepen verdeeld. Er zullen in totaal zes [6] teleconferenties plaatsvinden, waarvan alleen de eerste voor alle groepen op dezelfde datum zal zijn. Teleconferenties worden opgenomen, zodat elke student deze zo vaak kan herhalen als hij of zij wil.

toelatingen

leerplan

Programma resultaat

Programma collegegeld

Over de school

Vragen