
Master of Science in Europese politiek en bestuur
Online Cyprus
DUUR
3 Semesters
TALEN
Engels,
TEMPO
Deeltijd
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Oct 2024
COLLEGEGELD
EUR 10.000 / per year
STUDIE FORMAAT
Afstand leren
Invoering
Het programma is geaccrediteerd door het Cyprus Agency of Quality Assurance and Accreditation in Higher Education (CYQAA)
Het doel van het MSc in European Politics and Governance-programma is om een cursus van geavanceerde studie te bieden aan diegenen die ernaar streven effectieve leiders te worden in Europese aangelegenheden in zowel de private als de publieke sector. Het curriculum van het programma is ontworpen om de essentiële elementen van het EU-beleid te verkennen en om studenten voor te bereiden op steeds complexere verantwoordelijkheden in de diplomatie, internationale organisaties en de publieke sector, de lokale overheid en onderzoeks- en non-profitorganisaties. Het kerncurriculum benadrukt zowel de vaardigheden en kennis die nodig zijn om EU-aangelegenheden effectief te beheren en om de grotere internationale, Europese en nationale instellingen te begrijpen waarin beleid wordt ontwikkeld en taken worden gedefinieerd en beoordeeld.
Het programma biedt up-to-date kennis in een aantal verschillende disciplines die deel uitmaken van het gebied van Europese studies, zoals bedrijfskunde / economie, politiek en recht. Bovendien voorziet het programma studenten van analytische, verantwoordelijkheids- en leiderschapsvaardigheden om hun besluitvormingsvermogen te verbeteren en het welzijn van de organisatie te bevorderen in de context van een voortdurend veranderende en competitieve Europese omgeving.
Een fundamentele filosofie van het programma is de empirische benadering van de studie van bestuur, waarbij de nieuw verworven kennis en vaardigheden van de studenten worden vermengd met hun professionele ervaring en worden toegepast op praktijkgevallen.
Deze benadering verbreedt en verdiept het begrip van studenten van grensoverschrijdende kwesties en beleidsprocessen, bevordert de vaardigheden op het gebied van onderzoek, analyse, synthese en creativiteit en stimuleert innovatie en bewustzijn van de rol van concurrerende internationale actoren; ten slotte ontwikkelt het bewustzijn van sociale, culturele en mondiale kwesties die beleidsbeslissingen beïnvloeden.
Voordelen van het programma
- Het internationale prestige en de erkenning van de Neapolis University of Pafos.
- Uitstekend academisch personeel met een sterke expertise in de onderwezen onderwerpen.
- Internationale samenwerkingen met vele universiteiten.
- De flexibiliteit van afstandsonderwijs.
- Het gebruik van geavanceerde technologie en middelen.
- De dynamische keuze tussen synchroon en asynchrone afstandsonderwijs.
- Competitief collegegeld.
toelatingen
leerplan
Programma structuur
De duur van deze studies is drie semesters. Inschrijvingen voor het postdoctorale programma vinden plaats in september en februari / maart van elk academisch jaar. Elke cursus duurt een academisch semester. Alle studenten die zijn ingeschreven voor het postgraduaatprogramma, hetzij in het wintersemester, hetzij in het voorjaarssemester, kunnen de cursussen kiezen die in de relevante semesters worden aangeboden. Om hun studie succesvol af te ronden, moeten studenten in totaal 90 Credits (ECTS) behalen.
In overeenstemming met de relevante aankondigingen van het Agentschap voor kwaliteitsborging en accreditatie in het hoger onderwijs, hebben studenten de mogelijkheid om hun postdoctorale studies in twee academische semesters (12 maanden) af te ronden, zolang ze beginnen met het uitvoeren van hun masterproef tijdens de eerste of tweede semester van hun studie, inclusief de zomerperiode. In dat geval kan de afronding van de masterproef tijdens de zomerperiode worden verlengd met één of twee maanden. Het totaal aan ECTS blijft in ieder geval 90.
In het eerste semester moeten studenten één verplicht vak DMETH600 kiezen, en 3 van de 9 keuzevakken. In het tweede semester moeten studenten 4 van de resterende 6 keuzevakken kiezen. In het derde semester bereiden de studenten hun proefschrift voor (zie hoofdstuk 5). Elk van de cursussen komt overeen met 7,5 Credits (ECTS). De studiepunten voor elke cursus zijn als volgt verdeeld: 2 voor aanwezigheid en deelname aan de cursussen, 2 voor het voltooien van de tussentijdse beoordeling tijdens het semester en 3,5 voor het afsluitend examen. De volgorde van de aangeboden keuzevakken per semester wordt aan het begin van elk academiejaar door de universiteit bepaald.
Om het masterdiploma te behalen, zijn studenten ook verplicht een masterproef te schrijven. Het onderzoeksvoorstel wordt ingediend door de student, die een van de begeleiders kan vragen als begeleider. De scriptie kan tot maximaal één academiejaar na succesvolle afronding van het tweede studiesemester worden ingediend. Het proefschrift moet relevant zijn voor de inhoud van de studie van de postdoctorale student en moet origineel zijn.
Studenten kunnen masterscripties en tussentijdse beoordelingen in het Engels schrijven, ongeacht de taal van het programma.
Het programma is als volgt opgebouwd:
Semester 1 en 2 cursussen
- In het eerste semester moeten studenten één verplicht vak DMETH600 kiezen, en 3 van de 9 keuzevakken.
- In het tweede semester moeten studenten 4 van de resterende 6 keuzevakken kiezen.
- De volgorde van de aangeboden keuzevakken per semester wordt aan het begin van elk academiejaar door de universiteit bepaald.
- DMETH600 Onderzoeksontwerp en empirische methoden in de sociale wetenschappen
- DHIST610 Geschiedenis van Europese integratie
- DMPA585 Europees bestuur en onderhandelingen
- DMEP400 Theoretische benaderingen van Europese integratie
- DMEP300 Europese politieke economie
- DMEP500 Buitenlands beleid, veiligheid en defensie in de Europese Unie
- DMEP600 Europees banksysteem
- DMEP700 Speciale onderwerpen over politiële en justitiële samenwerking in de Europese Unie
- DIRSS621 Hedendaagse kwesties in de wereldpolitiek
- DIRSS622 Speciale onderwerpen in de veiligheid van het oostelijke Middellandse Zeegebied en het Midden-Oosten
Semester 3
- DIS800 Proefschrift
Onderwijs-, leer- en beoordelingsmethoden
Gedurende het academiejaar worden voor elk van de cursussen de volgende trainingssessies gehouden: zes (6) bijeenkomsten van twee uur met de docent van elke cursus, die verantwoordelijk is voor het informeren, begeleiden, adviseren en evalueren van studenten. Deze bijeenkomsten zijn primair gericht op de algemene ondersteuning van studenten, maar ook op de uitwerking, verdieping en ontwikkeling van alles wat studenten bestuderen. De aanwezigheid van de student bij deze bijeenkomsten is niet verplicht. De ervaring tot dusver heeft echter geleerd dat de deelname van de student eraan bijdraagt tot een beter begrip van de leerstof en bovendien de kans vergroot op positievere prestaties van de student, zowel bij de tussentijdse beoordelingen als bij de eindexamens.
Elke cursus wordt geëvalueerd door de voltooiing van één tussentijdse beoordeling die expliciet wordt vermeld in het studiecurriculum en de studiegidsen (essays, literatuurkritieken, artikelmanuscript voor het studententijdschrift van de universiteit, enz.) tijdens het semester, en eindexamens aan het einde van het semester op geschikte, tijdig geïdentificeerde locaties, volgens de geografische spreiding van de studenten. Als een student het examen niet bijwoont, of een winter- of voorjaarssemesterexamen niet heeft afgelegd, heeft hij of zij het recht om het examen opnieuw af te leggen.
Tussentijdse beoordeling kan verschillende vormen aannemen, zoals eerder beschreven, zoals essays, onderzoeksartikelen, presentaties, literatuurkritieken, boekrecensies, enz., tijdens het semester en komt overeen met 40% van het eindcijfer, terwijl het eindexamen 60% is. Wil de student slagen voor een cursus, dan moet hij/zij zowel voor het eindcijfer als voor de tussentijdse beoordeling een cijfer van ten minste 50% halen. De interactiviteit en formatieve toetsing maken deel uit van de leer- en onderwijsmethodiek.
In het derde semester voltooien studenten hun proefschrift, wat overeenkomt met 30 ECTS. De lengte van het proefschrift is afhankelijk van het type. In het geval van een bibliografische scriptie mag deze niet minder zijn dan 12.000 woorden en niet meer dan 15.000 woorden. De bibliografie, de bijlagen en het abstract zijn niet opgenomen. Na indiening brengt de promotor, met instemming van de student, een schriftelijk en gemotiveerd verslag uit aan de leden van de commissie. Ondersteuning van de scriptie gebeurt in het openbaar of via een elektronische videoconferentie voor een driekoppige commissie.
Duur: 1,5 academiejaar (3 academische semesters, 90 ECTS)
In overeenstemming met de relevante aankondigingen van het Agentschap voor kwaliteitsborging en accreditatie in het hoger onderwijs, hebben studenten de mogelijkheid om hun postdoctorale studies in twee academische semesters (12 maanden) af te ronden, zolang ze beginnen met het uitvoeren van hun masterproef tijdens de eerste of tweede semester van hun studie, inclusief de zomerperiode. In dat geval kan de afronding van de masterproef tijdens de zomerperiode worden verlengd met één of twee maanden. Het totaal aan ECTS blijft in ieder geval 90.