
Master of Science in informatiesystemen en digitale innovatie
Online Cyprus
DUUR
3 Semesters
TALEN
Engels,
TEMPO
Deeltijd
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Feb 2025
COLLEGEGELD
EUR 10.000 / per year
STUDIE FORMAAT
Afstand leren
Invoering
Het programma is geaccrediteerd door het Cyprus Agency of Quality Assurance and Accreditation in Higher Education (CYQAA)
De MSc in informatiesystemen en digitale innovatie is een innovatief en multidisciplinair programma met als doel de kennis over het ontwerp en de ontwikkeling van informatiesystemen te integreren met de disruptieve technologieën van digitale innovatie. Voorbeelden van dergelijke disruptieve technologieën zijn Big Data, Internet of Things, Artificial Intelligence, Blockchain en Robotics.
Technologie heeft tegenwoordig een enorme impact op de bedrijfsvoering. De formule voor zakelijk succes is eenvoudig: stimuleer innovatie met informatietechnologie. Het realiseren van de uitdagingen die technologie met zich meebrengt, is de sleutel om uw bedrijfsdoelen te behalen en het aantal klanten in het proces te behouden en te vergroten. Daarom is het uiterst belangrijk om nieuwe technologieën in bedrijven te integreren. Tegenwoordig geven veel bedrijven prioriteit aan innovatie als sleutel tot hun bedrijfsstrategie. Daarom is het van cruciaal belang voor bedrijven en hun bestuurders om technologie te begrijpen, hun technische vaardigheid op te bouwen, technologieën te implementeren die voor hen van belang zijn en een voordeel te behalen bij het beheren van hun organisatie.
De MSc in informatiesystemen en digitale innovatie is gericht op postdoctoraal onderwijs en wetenschappelijke specialisatie in informatiesystemen en digitale innovatie, gericht op meer professionele kennis en bredere opleiding van studenten met een specifieke interesse in dit onderwerp. Het is voornamelijk bedoeld voor afgestudeerden in computerwetenschappen, computertechniek en economische studies.
Voordelen van het programma
- Het internationale prestige en de erkenning van de Neapolis University of Pafos.
- Uitstekend academisch personeel met een sterke expertise in de onderwezen onderwerpen.
- Internationale samenwerkingen met vele universiteiten.
- Het gebruik van geavanceerde technologie en middelen.
- Hoog academisch kaliber van het onderwijzend personeel.
- Competitief collegegeld.
toelatingen
leerplan
Programma structuur
De duur van deze studies is drie semesters. Inzendingen voor de MSc in Information Systems and Digital Innovation vinden plaats in september en februari/maart van elk academisch jaar. Elke cursus duurt een academisch semester. Alle studenten die zijn ingeschreven voor de MSc in informatiesystemen en digitale innovatie, hetzij in het wintersemester of het voorjaarssemester, kunnen de cursussen kiezen die in de relevante semesters worden aangeboden. Om hun studie succesvol af te ronden, moeten studenten in totaal 90 Credits (ECTS) behalen.
In overeenstemming met de relevante aankondigingen van het Agentschap voor kwaliteitsborging en accreditatie in het hoger onderwijs, hebben studenten de mogelijkheid om hun postdoctorale studies in twee academische semesters (12 maanden) af te ronden, zolang ze beginnen met het uitvoeren van hun masterproef tijdens de eerste of tweede semester van hun studie, inclusief de zomerperiode. In dat geval kan de afronding van de masterproef tijdens de zomerperiode worden verlengd met één of twee maanden. Het totaal aan ECTS blijft in ieder geval 90.
Over het algemeen is het doel van de MSc in informatiesystemen en digitale innovatie om elke student, hetzij met een zakelijke of computerwetenschappelijke achtergrond, een uitgebreid inzicht te geven in hoe digitale technologieën kunnen worden gebruikt om bedrijven in de digitale economie van vandaag te verbeteren en om het management te verkennen en innovatieaspecten van informatietechnologieën. Bedrijven ontwikkelen zich meer op basis van nieuwe technologieën, waardoor er een kritieke behoefte ontstaat aan professionals die vaardigheden inbrengen in zowel Business als Technology. Het uiteindelijke doel van deze master in informatiesystemen en digitale innovatie is om de kloof tussen business en technologie te overbruggen, waardoor onze afgestudeerden een duidelijk marktvoordeel krijgen.
Om het masterdiploma te behalen, zijn studenten ook verplicht een masterproef te schrijven. Het onderzoeksvoorstel wordt ingediend door de student, die een van de begeleiders kan vragen als begeleider. De scriptie kan tot maximaal één academiejaar na succesvolle afronding van het tweede studiesemester worden ingediend. Het proefschrift moet relevant zijn voor de inhoud van de studie van de postdoctorale student en moet origineel zijn.
Schema
De MSc in informatiesystemen en digitale innovatie is als volgt opgebouwd:
Semester 1
- DIS507 ontwrichtende technologieën
- DMBA583 Digitale innovatie en ondernemerschap
- DMETH600 Onderzoeksmethodologie
- DIS503 IT-projectbeheer
Semester 2
- DIS508 Big Data en analyse
- DIS501 Analyse en ontwerp van informatiesystemen
- DIS502 Probleemoplossend Programmeren
Selectie van 1 keuzevak uit:
- DIS504 Informatiebeveiliging
- DMDB505 Digitale marketing
- DIS505 Ontwikkeling van mobiele applicaties
Semester 3
- DIS510 Proefschrift Verplicht
Onderwijs-, leer- en beoordelingsmethoden
Gedurende het academiejaar worden voor elk van de cursussen de volgende trainingssessies gehouden: zes (6) bijeenkomsten van twee uur met de docent van elke cursus, die verantwoordelijk is voor het informeren, begeleiden, adviseren en evalueren van studenten. Deze bijeenkomsten zijn primair gericht op de algemene ondersteuning van studenten, maar ook op de uitwerking, verdieping en ontwikkeling van alles wat studenten bestuderen. De aanwezigheid van de student bij deze bijeenkomsten is niet verplicht. De ervaring tot dusver heeft echter geleerd dat de deelname van de student eraan bijdraagt tot een beter begrip van de leerstof en bovendien de kans vergroot op positievere prestaties van de student, zowel bij de tussentijdse beoordelingen als bij de eindexamens.
Elke cursus wordt geëvalueerd door de voltooiing van één tussentijdse beoordeling die expliciet wordt vermeld in het studiecurriculum en de studiegidsen (essays, literatuurkritieken, artikelmanuscript voor het studententijdschrift van de universiteit, enz.) tijdens het semester, en eindexamens aan het einde van het semester op geschikte, tijdig geïdentificeerde locaties, volgens de geografische spreiding van de studenten. Als een student het examen niet bijwoont, of een winter- of voorjaarssemesterexamen niet heeft afgelegd, heeft hij of zij het recht om het examen opnieuw af te leggen.
Tussentijdse beoordeling kan verschillende vormen aannemen, zoals eerder beschreven, zoals essays, onderzoeksartikelen, presentaties, literatuurkritieken, boekrecensies, enz., tijdens het semester en komt overeen met 40% van het eindcijfer, terwijl het eindexamen 60% is. Wil de student slagen voor een cursus, dan moet hij/zij zowel voor het eindcijfer als voor de tussentijdse beoordeling een cijfer van ten minste 50% halen. De interactiviteit en formatieve toetsing maken deel uit van de leer- en onderwijsmethodiek.
In het derde semester voltooien studenten hun proefschrift, wat overeenkomt met 30 ECTS. De lengte van het proefschrift is afhankelijk van het type. In het geval van een bibliografische scriptie mag deze niet minder zijn dan 12.000 woorden en niet meer dan 15.000 woorden. De bibliografie, de bijlagen en het abstract zijn niet opgenomen. Na indiening brengt de promotor, met instemming van de student, een schriftelijk en gemotiveerd verslag uit aan de leden van de commissie. Ondersteuning van de scriptie gebeurt in het openbaar of via een elektronische videoconferentie voor een driekoppige commissie.