
Master of Science in internationale betrekkingen, strategie en veiligheid
Online Cyprus
DUUR
3 Semesters
TALEN
Engels,
TEMPO
Deeltijd
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Feb 2025
COLLEGEGELD
EUR 10.000 / per year
STUDIE FORMAAT
Afstand leren
Invoering
Het programma is geaccrediteerd door het Cyprus Agency of Quality Assurance and Accreditation in Higher Education (CYQAA)
De MSc in internationale betrekkingen, strategie en veiligheid is bedoeld om studenten een brede beoordeling te geven van de hedendaagse internationale betrekkingen, met de nadruk op strategie- en veiligheidskwesties. Het combineert diepgaande academische training in sleutelconcepten, theorieën en casestudies, naast een gestructureerd proces van betrokkenheid bij hedendaagse debatten en ervaringen. Het integreert theoretische benaderingen met de studie van veel gevallen en problemen. Het onderzoekt ook de manieren waarop de grens tussen binnenlands en internationaal vervaagt door handels-, financiële, ecologische, strategische, veiligheids-, ideologische, culturele en ethische kwesties. Bovendien biedt het programma een sterk theoretisch en empirisch inzicht in de internationale veiligheidsomgeving van het tijdperk na de Koude Oorlog, met inbegrip van de oorsprong van conflicten en vrede, de opkomst van nieuwe veiligheidsdreigingen en de vele verschillende instanties die betrokken zijn bij conflictpreventie, vredeshandhaving en vrede stichten vandaag. Last but not least identificeert het programma de manieren waarop statelijke en niet-statelijke actoren strategieën ontwikkelen in de internationale omgeving voor zover het veiligheidskwesties betreft.
Van afgestudeerden van het programma wordt verwacht dat ze een grondig begrip hebben van internationale politieke, veiligheids- en strategische kwesties, waardoor ze een loopbaan kunnen nastreven in het diplomatieke corps, in internationale organisaties, in NGO's, evenals in zowel de publieke als de private sector sector als senior beleids- en veiligheidsadviseur.
Voordelen van het programma
- Het internationale aanzien en de erkenning van Neapolis University Pafos.
- Uitstekend academisch personeel met een sterke expertise in de onderwezen onderwerpen.
- Internationale samenwerkingen met vele universiteiten.
- De flexibiliteit van afstandsonderwijs.
- Het gebruik van geavanceerde technologie en middelen.
- De dynamische keuze tussen synchroon en asynchrone afstandsonderwijs.
- De aanpassing van het programma aan de huidige academische trends en marktvereisten.
- Competitief collegegeld.
toelatingen
leerplan
Programma structuur
De duur van het programma is 18 maanden.
Studenten hebben de mogelijkheid om hun postdoctorale studies in twaalf maanden af te ronden, zolang ze beginnen met het uitvoeren van hun masterproef tijdens het eerste of tweede semester van hun studie, inclusief de zomerperiode. In dat geval kan de afronding van de masterproef tijdens de zomerperiode worden verlengd met één of twee maanden. Het totaal aan ECTS blijft in ieder geval 90.
Voor het succesvol afronden van hun studie moeten studenten in totaal 90 ECTS behalen. In het 1esemester kiezen de studenten alle vier de verplichte opleidingsonderdelen. In het 2esemester kiezen studenten alle drie de verplichte vakken en één van de drie beschikbare keuzevakken. Om hun studie met succes af te ronden en de MSc in Internationale Betrekkingen, Strategie en Veiligheid te behalen, zijn studenten ook verplicht een masterproef uit te voeren.
1e semester
- DIRSS611 Internationale veiligheid en strategische studies
- DIRSS612 Strategie en besluitvorming
- DIRSS621 Hedendaagse kwesties in de wereldpolitiek
- DMETH600 Onderzoeksmethodologie
2e semester
- DIRSS623 Internationaal recht en veiligheid
- DIRSS624 Binnenlandse Veiligheid
- DIS504 Informatiebeveiliging
- DIRSS622 Speciale onderwerpen in de veiligheid van het oostelijke Middellandse Zeegebied en het Midden-Oosten
- DIRSS625 Vredesopbouw en wederopbouw na conflicten
- DMEP500 Buitenlands beleid, veiligheid en defensie in de Europese Unie
3e semester
- DIRSS610 Proefschrift
Onderwijs-, leer- en beoordelingsmethoden
Cursussen worden online gegeven via teleconferenties. Teleconferenties zijn toegankelijk via een speciaal geformuleerd pedagogisch raamwerk dat communicatie en interactie bevordert, met als belangrijkste kenmerk het gezamenlijk opbouwen van kennis op afstand in realtime. Vanuit technologisch oogpunt zijn er de mogelijkheden die worden geboden door de nieuwste technologische communicatietools (Moodle, WizIQ), die de overdracht van verschillende soorten informatie (beeld, audio, tekst) mogelijk maken, waardoor een betrouwbare en bidirectionele verbinding tussen professoren mogelijk wordt en studenten maar ook tussen studenten onderling. Ons belangrijkste doel is echter om teleconferenties in een goed gevormd pedagogisch kader te brengen dat de communicatie- en interactieomgeving tussen docenten en leerlingen verbetert. Gewoonlijk worden er zes keer per academisch semester teleconferenties gehouden, om de twee weken, vanaf week 2 van het semester. Elke teleconferentie duurt doorgaans twee uur, afhankelijk van de behoeften en de specifieke kenmerken van de cursus.
De interactiviteit en formatieve toetsing maken deel uit van de leer- en onderwijsmethodiek. 30% van het eindcijfer van de studenten in elke cursus komt overeen met hun prestatie in de tussentijdse evaluatie die de vorm aanneemt van schriftelijke opdrachten, terwijl 70% overeenkomt met hun prestatie in de laatste schriftelijke examens. Om een voldoende te behalen voor een cursus, moeten studenten een voldoende behalen (bijv 50% of hoger) in zowel de tussentoets als de eindtoets.