Master in digitale marketing, growth hacking en e-commerce
OBS Business School
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Online
Talen
Spaans
Studieformaat
Afstand leren
Duur
12 maanden
Tempo
Full time, Deeltijd
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Invoering
Online master die alle sleutels biedt voor verkoop en communicatie op internet.
Ondanks de wereldwijde economische crisisomgeving van het afgelopen decennium groeit de digitale economie jaar na jaar en wordt een van de belangrijkste motoren van economische groei. De snelheid waarmee nieuwe technologieën zijn aangepast, heeft geen historische vergelijking. Terwijl de radio achtendertig jaar nodig had om een publiek van vijftig miljoen mensen te krijgen en de tv dertien, deed internet het in slechts vier jaar. En deze nieuwe technologieën hebben de opkomst van nieuwe bedrijfsmodellen en organisaties die in een paar jaar leiders in hun sectoren zijn geworden, gekatalyseerd. Een nieuwe revolutie, deze keer digitaal.
Maar waarom is internet zo'n radicale verandering in de manier waarop we communiceren en zaken doen? Posten om argumenten op te sommen over het belang van de digitale economie in de huidige samenleving zouden we een eindeloze lijst kunnen maken, maar er zijn enkele factoren die deze aanzienlijk onderscheiden:
- Interactiviteit en connectiviteit zonder grenzen. We wonen de opkomst van nieuwe massamedia bij die multidirectionele communicatie zeer efficiënt, in realtime en zonder geografische barrières mogelijk maken.
- De veelzijdigheid Internet is eigenlijk niets meer dan een communicatieprotocol, waardoor het door meerdere apparaten kan worden ondersteund: tv, mobiele telefoon, smartphones, tablets, apparaten, natuurlijk, de computer. Er is een dissociatie tussen hardware en inhoud zodat gebruikers eisen dat ze vanaf elk apparaat toegang hebben tot hun informatie. Een uitdaging
- Resultaten meten. In tegenstelling tot andere media, kunt u met internet de resultaten van elke campagne of actie die we uitvoeren met volledige nauwkeurigheid meten via meerdere statistieken die zijn gericht op het meten, beheersen en het genereren van inkomsten met onze doelstellingen. En alles in realtime.
- Transactionality en toegankelijkheid. Voor het eerst in de geschiedenis kunnen we de transactie binnen hetzelfde communicatiemiddel voltooien: het is wat we e-commerce noemen. Je kijkt, kiest, betaalt, je hebt het. Dit alles in niet meer dan drie klikken.
- Last but not least is internet de breuk met traditionele distributiemodellen. Internet maakt het mogelijk om de distributieketen (en dus van de kosten) volledig te desintermediëren, zodat het contact tussen klant en bedrijf 100% direct wordt.
En binnen deze digitale wereld groeit de e-commerce sector. Het is een nieuw verkoop- en communicatiekanaal dat groeit dankzij de toename van internettoegang, mobiele apparaten en nieuwe vraaggewoonten. De afgelopen jaren zijn er nieuwe projecten verschenen in de wereld van e-commerce in de meeste economische sectoren die in een paar jaar leiders in hun sectoren zijn geworden. Deze opkomst van nieuwe concurrenten heeft traditionele retailbedrijven gedwongen aanwezig te zijn in de digitale wereld. Nieuwe paradigma's zijn nodig om in deze sectoren te slagen.
En om succesvol te zijn in deze sector, is het noodzakelijk om een reeks vaardigheden en capaciteiten te verwerven om een bedrijf op basis van e-commerce te kunnen bedenken, implementeren en beheren.
Met de Master of Digital Marketing en E-commerce krijg je de nodige training om je carrière op dit gebied een boost te geven door een expert te worden in online digitale marketing.
lidmaatschappen
eCommerce Instituut
OBS Business School heeft het lidmaatschap verkregen van het eCommerce Institute of Latin America, een instelling zonder winstoogmerk die haar activiteit ontwikkelt ter ondersteuning en aanmoediging van de digitale economie in de verschillende landen van Latijns-Amerika met als hoofddoel initiatieven te bevorderen die de wereld consolideren en promoten van internetzaken.
Marketingclub Barcelona
We zijn lid van de Academische Raad van de vereniging Club Marketing Barcelona, een organisatie die werkt aan het creëren, ontwikkelen en promoten van een gunstige omgeving voor Barcelona om een van de internationale referentiehoofdsteden op het gebied van marketing te worden, door talent en middelen op dit gebied met elkaar te verbinden.
certificaat
- Voorbereiding Google Ads-certificering
- FB Blueprint-certificeringsvoorbereiding
leerplan
Blok 1. Digitale marketing
- Grondbeginselen van digitale marketing en elektronische handel
- Zoekmachinemarketing: SEO en SEM
- Performancemarketing en permissiemarketing
- Strategieën in sociale media
- Automotive marketing en programmatisch inkopen
- Analyse en statistieken
Blok 2. e-commerce
- CRM, loyaliteit en klantenservice
- Bruikbaarheid, interactieontwerp en gebruikerservaring
- e-commerce operaties
- Ondernemerschap
Eindmasterproject
Bijkomende activiteiten
Bijkomende activiteiten
Bootcamp: rollenspel
Deze bootcamp is ontwikkeld in het kader van het Final Master Project. Het doel van deze bootcamp is om studenten te helpen bij het voorbereiden van de presentatie van hun projecten, die de ondersteuning zullen zijn voor hun verdediging, voor de rechtbank.
Bootcamp: Facebook Blueprint-certificeringsvoorbereiding
Om meer te weten te komen over de mogelijkheden van Facebook en kennis te demonstreren aan bedrijven en klanten, biedt Facebook verschillende certificeringsniveaus die proberen te verifiëren dat professionals hun platform kennen en in staat zijn om de beste aanbevelingen te doen aan hun klanten. Het behalen van deze certificering maakt studenten tot "Digital Marketing Associate" van Facebook en verbetert, samen met de masteropleiding zelf, de inzetbaarheid van afgestudeerden.
Bootcamp: voorbereiding op Google Ads-certificering
Google biedt een reeks certificeringen in verschillende producten -advertenties, analyse of marketingplatform- waarmee gecertificeerde gebruikers hun kennis van het advertentieplatform aan derden kunnen aantonen. Studenten kunnen zich voorbereiden op het behalen van de "certificering voor Google Ads-zoekcampagnes" en zullen, samen met de masteropleiding zelf, de inzetbaarheid van afgestudeerden verbeteren.
Bootcamp: Growth Hacking-simulatie
Gedurende deze bootcamp zullen studenten een simulatie uitvoeren met behulp van verschillende Growth Hacking-tools, zodat ze een praktische visie op deze techniek kunnen verwerven.
'Case studies': Case-methode
De praktijkcomponent van het programma is essentieel en completeert de theoretische opleiding. Hiervoor zullen er tijdens de cursus debatten zijn over actuele kwesties en interesse in elk van de onderwerpen, simulaties voor besluitvorming toegepast op echte situaties of praktische gevallen waarin de aan de orde gestelde problemen vanuit academisch oogpunt worden geanalyseerd en de voorgestelde oplossingen , evenals de criteria waarmee rekening wordt gehouden om ze uit te voeren.
webinars
Het grootste deel van de training wordt asynchroon uitgevoerd, dat wil zeggen dat de uitwisseling van kennis wordt uitgevoerd via een platform dat het delen van geschreven teksten mogelijk maakt zonder dat mensen tegelijkertijd verbonden moeten zijn.
Daarnaast worden in elk van de modules synchrone sessies of 'webinars' georganiseerd, waarbij alle deelnemers tegelijkertijd zijn aangesloten via een applicatie, waardoor kennisuitwisseling in 'real time' mogelijk is.
toelatingen
Programma resultaat
doelstellingen
- Begrijp het hele proces van het beheren van een e-commerce. Van rekrutering tot dienst na verkoop.
- Analysecapaciteit om te weten hoe de statistieken van dit bedrijfsmodel moeten worden geïnterpreteerd en omgezet in relevante informatie voor besluitvorming
- Kritisch denken om de normen in twijfel te trekken.
- Teamwork. Digitale bedrijven zijn interdisciplinair.
- Oriëntatie op het oplossen van problemen.
- Oriëntatie op actie om actieplannen uit te voeren.
- Weet hoe u een bedrijfsmodel rond e-commerce kunt structureren.
- De belangrijkste technieken en kanalen kennen om gebruikers aan te trekken, aan te trekken en te behouden.
- Begrijp het nieuwe paradigma van digitale communicatie.
- Ken en internaliseer de meest relevante aspecten (on-site en off-site) in het ontwerp van transactionele websites.
- De verschillende mogelijke modellen voor het genereren van inkomsten.
- Het ontwerpen en beheren van interne operaties.
- Conversietrechters begrijpen en assimileren.
- De professionele en persoonlijke vaardigheden van een ondernemer.
Carrièremogelijkheden
Carrièremogelijkheden
- Interactief bureau
- Durfkapitaalfondsen
- E-commerce kanaalmanager
- SEO Consultant, SEM
- product Manager
- Online marketingmanager
- Commerciële digitale marketing
- Stuurprogramma voor e-commerce
- Communicatiebureaus
- Digitaal projectmanagement
- Online verkoopmanager
- Consultant e-commerceprojecten
- Senior Community Manager
- Digitale marketing expert