Master in digitale transformatie
OBS Business School
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Online
Talen
Spaans
Studieformaat
Afstand leren
Duur
12 maanden
Tempo
Full time
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Invoering
Online meester in internetzaken en nieuwe bedrijfsmodellen.
Sinds enkele jaren zijn we getuige van de overgang van een analoge samenleving naar een nieuwe digitale, met de verstorende veranderingen die dit met zich meebrengt. Nieuwe technologieën, nieuwe bedrijfsmodellen, nieuwe manieren van organiseren en communiceren, nieuwe eisen aan vaardigheden en capaciteiten voor professionals, enz ... veranderen de manier van zakendoen en structureren van werk. De eerste gevolgen zijn de ingrijpende veranderingen in de configuratie van de meeste economische sectoren en in de manier van werken. Nieuwe bedrijven met nieuwe bedrijfsculturen hebben een revolutie teweeggebracht in de status quo die in veel economische sectoren heerst, waardoor nieuwe configuraties ontstaan die totaal anders zijn dan de vorige. Denk aan Amazon, Google, Netflix, Spotify, Apple om de bekendste te noemen.
We leven een fase verandering gekenmerkt door de complexiteit, ambiguïteit, vluchtigheid en snelheid van de omgeving. De samenleving vraagt om meer transparantie en eerlijkheid in de manier waarop we communiceren. We helpen bij de exponentiële toename van informatie die moet worden beheerd voor besluitvorming. Een externe informatie, ongestructureerd, open en in realtime. Dankzij nieuwe technologische hulpmiddelen kunnen we onze organisaties efficiënter beheren. Een zeer uitdagende omgeving die nieuwe vaardigheden en professionele en persoonlijke vaardigheden vereist. Nieuwe paradigma's voor een nieuwe wereld.
Voor al het bovenstaande richt de Master in Digital Business van OBS zich op de belangrijkste aspecten, zowel vanuit technisch als menselijk oogpunt, om deze nieuwe omgeving met garanties tegemoet te treden. Een must voor professionals in de digitale economie en kennismaatschappij.
leerplan
Blok 1. Managementvaardigheden
- Leiderschap en verandermanagement
- Digitale vaardigheden en de toekomst van werk
- Digitaal projectbeheer - Agile-methodologieën
Blok 2. Digitale transformatie van het bedrijfsleven
- Design Thinking & nieuwe business modellen
- Digitale marketingstrategieën
- De relatie met klanten transformeren (I): Business Intelligence
- De relatie met klanten transformeren (II): CRM en Social Media
- Digitalisering van de toeleveringsketen
- Zakelijke ontwikkeling
- mobiele strategieën
Eindmasterproject
Bijkomende activiteiten
Bijkomende activiteiten
Bootcamp: praktische toepassing van Tableau
Het doel van deze bootcamp is om meer te weten te komen over de Tableau-tool gericht op datavisualisatie om Big Data-analyse te vergemakkelijken. Tableau is een van de meest gebruikte tools binnen business intelligence. Deze bootcamp behandelt de basis om de tool te gaan gebruiken.
Bootcamp: Agile verkopen
Het doel van deze Bootcamp is dat studenten de basisprincipes van Scrum, het meest succesvolle Agile-framework, en de basisprincipes van het gebruik van Kanban-borden, de krachtigste Agile-tool, in praktijk brengen om het verkoopproces efficiënter en effectiever te beheren.
'Case studies': Case-methode
De praktijkcomponent van het programma is essentieel en completeert de theoretische opleiding. Hiervoor zullen er tijdens de cursus debatten zijn over actuele kwesties en interesse in elk van de onderwerpen, simulaties voor besluitvorming toegepast op echte situaties of praktische gevallen waarin de aan de orde gestelde problemen vanuit academisch oogpunt worden geanalyseerd en de voorgestelde oplossingen , evenals de criteria waarmee rekening wordt gehouden om ze uit te voeren.
webinars
Het grootste deel van de training wordt asynchroon uitgevoerd, dat wil zeggen dat de uitwisseling van kennis wordt uitgevoerd via een platform dat het delen van geschreven teksten mogelijk maakt zonder dat mensen tegelijkertijd verbonden moeten zijn.
Daarnaast worden in elk van de modules synchrone sessies of 'webinars' georganiseerd, waarbij alle deelnemers tegelijkertijd zijn aangesloten via een applicatie, waardoor kennisuitwisseling in 'real time' mogelijk is.
toelatingen
Programma resultaat
doelstellingen
- Begrijp de noodzaak van verandering en word een promotor ervan binnen uw organisatie.
- Implementeer en leid zakelijke digitaliseringsstrategieën in alle functionele gebieden van een organisatie.
- Begrijp en adopteer nieuwe manieren om werk te structureren.
- Ontwikkel de management- en managementvaardigheden om een professional van de 21e eeuw te zijn
- Maak het ontwikkelingsplan van een digitaal bedrijf.
Carrièremogelijkheden
Carrièremogelijkheden
- Technologiesector
- Multinationale bedrijven
- Innovatieve bedrijven
- Digitaal zakendoen
- Communicatie- en reclamebedrijven
- Dienstensector
- Consultancy bedrijven
- Kleine en middelgrote bedrijven