
Master in
Master in internationaal bedrijfsbeheer OBS Business School

Invoering
Master in internationale handel en vestiging op buitenlandse markten.
De Master in International Business Management is modulair gestructureerd via de module International Business Management en de module International Trade Management.
Module internationaal bedrijfsbeheer
Globalisering heeft geleid tot steeds meer gesegmenteerde en concurrerende markten. Daarom is de internationalisering van bedrijven en hun vestiging op buitenlandse markten van cruciaal belang als het gaat om het uitbreiden van het bedrijf. Het bevorderen van het gebruik van informatietechnologieën, het aanpakken van de uitbreiding van haar activiteiten en het creëren van een verandering in de bedrijfscultuur zijn essentieel.
In de module International Business Management leiden we internationaal georiënteerde professionals op, die weten hoe ze bedrijven moeten managen die bezig zijn met internationalisering of die al in het buitenland actief zijn. Professionals die de financiële, strategische en managementomgeving beheersen waarin internationaal zakendoen plaatsvindt.
Doelstellingen en voordelen
Deze module is ontworpen om deelnemers de nodige vaardigheden en kennis te bieden om met succes de veranderingen die zich voordoen in bedrijfsinternationaliseringsprocessen en efficiënt strategisch management het hoofd te bieden, en om het internationale concurrentievermogen en de inzetbaarheid van de deelnemers te vergroten.
Om dit te doen, kunt u na voltooiing van het programma:
- Analyseer en evalueer complexe vraagstukken kritisch in een geglobaliseerde, dynamische en veranderende zakelijke omgeving.
- Beschrijf de relevante economisch-financiële indicatoren en de bedrijfsmodellen die van toepassing zijn op de besluitvorming.
- Waardeer de interculturele complexiteit van internationaal management en beheer institutionele regelingen ethisch.
- Herken de behoeften van internationale klanten en ontwikkel wereldwijde marketingstrategieën.
- Pas de kennis toe die nodig is om te slagen als wereldwijde ondernemer en de knowhow om nieuwe bedrijven in internationale contexten te ontwikkelen.
- Plan groeistrategieën voor internationaal zakendoen.
Module internationaal handelsbeheer
Globalisering heeft geleid tot steeds meer gesegmenteerde en competitieve markten, waardoor het commerciële management van bedrijven voor nieuwe uitdagingen staat als het gaat om het organiseren van de verkoop in een onzekere omgeving. Het bevorderen van het gebruik van informatietechnologieën, het aanpakken van de uitbreiding van haar activiteiten en het creëren van een verandering in de bedrijfscultuur zijn essentieel.
Deze module is op zijn beurt bedoeld voor professionals met een internationale oriëntatie, die weten hoe ze een commerciële afdeling moeten aansturen en die de implicaties van een strategie in een mondiale omgeving willen weten. Dit zijn mensen met beheersing van de bedrijfsvoering en kennis van de kansen die gecreëerd kunnen worden met een internationale salesstrategie.
Het programma is ontworpen om deelnemers de nodige vaardigheden en kennis te bieden om internationaal bedrijfsbeheer met succes het hoofd te bieden met de verschillende kansen die de veranderende omgeving biedt. Het wil ook het concurrentievermogen en de internationale inzetbaarheid van de deelnemers vergroten.
Om dit te bereiken, zal het programma in staat zijn om:
- Beschrijf de tools voor economische analyse en identificeer de uitdagingen en kansen van globalisering.
- Gebruik kennis van nieuwe technologieën en informatiesystemen die van toepassing zijn op internationale handel en het beheer van internationale operaties.
- Ontwikkel internationale zakelijke onderhandelingsvaardigheden en -technieken.
- Identificeer de verschillende variabelen die van invloed zijn op de totstandkoming van commerciële netwerken en de impact van logistiek als hulpmiddel voor commerciële activiteiten.
- Beheer de fiscale gevolgen van de commerciële activiteiten van een internationale organisatie.
leerplan
leerplan
Internationaal bedrijfsbeheer
- Integratie en economische omgeving
- Management en innovatie van internationale bedrijven
- Wereldwijde marketing
- Internationaal financieel beheer
- Cross-cultureel management
Internationaal handelsbeheer
- E-businessstrategieën
- Wereldwijd ondernemerschap
- Internationaal handelsbeheer
- Wereldwijd supply chain management
- Onderhandeling over internationale handel
- Internationale bedrijfssimulatie
toelatingen
Carrièremogelijkheden
Carrièremogelijkheden
- Import- en exportbedrijven
- Internationaal bankieren
- Industrie van industrie en diensten
- Internationale transportbedrijven
- Multinationale bedrijven
- Regelgevende instanties
- Technologiesector
- Internationale logistiek management bedrijven
- Internationale handelsbedrijven
- Consultancy bedrijven
- Infrastructuurbeheer
- Kleine en middelgrote bedrijven
- Multilaterale instellingen
- Niet-gouvernementele organisaties