
MBA in
Wereldwijde MBA
OBS Business School

Belangrijke informatie
Campuslocatie
Online
Talen
Spaans
Studieformaat
Afstand leren
Duur
12 maanden
Tempo
Full time, Deeltijd
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Oct 2023
Invoering
De Global MBA online van OBS Business School richt zich op de ontwikkeling van de vaardigheden en managementvaardigheden die nodig zijn voor het management van internationale bedrijven. Het bijzondere van het programma is dat het de deelnemers alle nodige hulpmiddelen biedt om bedrijven met een hoog component van internationalisering en innovatie succesvol te beheren, in verschillende verantwoordelijke functies - managementmanagers of senior managers - en ongeacht de grootte van de organisatie. Met deze innovatieve programmafilosofie wil OBS een visie bieden over waar de toekomst van het management van een wereldwijd bedrijf naartoe gaat.
Deze master in bedrijfsstrategie stelt de deelnemer ook een nieuw en baanbrekend Professional Skills Development Program ter beschikking, ontwikkeld door OBS , onderwezen door experts en erkende professionals van Human Resources.
Een hogere opleiding in management, op het gebied van bedrijfskunde en management, is essentieel. Dit wordt aangetoond door een studie gepubliceerd door de Executive MBA Council, die aangeeft dat het gemiddelde salaris van deelnemers aan een MBA vanaf het begin tot het einde van hun programma's met 11,4% stijgt.
In het kader van de Global MBA bieden wij u de mogelijkheid om deel te nemen aan een virtuele uitwisseling aan de TEC van Monterrey.
In deze uitwisseling kunnen de studenten van OBS Business School , die dit wensen, een vooraf bepaald vak volgen aan de TEC van Monterrey, waardoor ze worden vrijgesteld van het volgen van hun equivalent aan OBS Business School .
De studenten die de uitwisseling uitvoeren en het onderwerp goedkeuren, ontvangen een certificaat van de TEC van Monterrey.
leerplan
Blok 1. Strategie in een mondiale omgeving
- Strategische marketing vanuit een internationaal perspectief
- Concurrentiestrategie in een mondiale omgeving
- Wereldwijde economische omgeving
- Wereldwijde e-businessstrategieën
- Maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid
- Ontwikkeling van wereldwijde strategische plannen
Blok 2. Beheer van functionele gebieden in een mondiale omgeving
- Beheer van de wereldwijde toeleveringsketen
- Internationale financiering en investeringswaardering
- wereldwijd marketingmanagement
- Wereldwijd beheer van informatiesystemen
- Wereldwijd verkoopbeheer
- Wereldwijd inkoopmanagement
- wereldwijd productiebeheer
- Wereldwijd personeelsbeheer
- internationaal handelsbeheer
Blok 3. Ontwikkeling van managementvaardigheden
- Intercultureel beheer
- Leiderschap van verandering en transformatie
- Onderhandelen in de mondiale context
- Virtueel teammanagement
Blok 4. Ontwikkeling van managementvaardigheden
- Bedrijfsfinanciënadministratie
- Beheer boekhouding
Eindmasterproject
Bijkomende activiteiten
Bijkomende activiteiten
Bootcamp zakelijke etiquette en protocol in China en India
Door middel van praktische voorbeelden en discussies over algemene en zakelijke etiquette, zijn deze bootcamps niet alleen bedoeld om studenten bewust te maken van de culturele verschillen waarmee ze in de Chinese en Indiase economieën te maken kunnen krijgen, maar ook om waardering en begrip voor deze verschillen te ontwikkelen. om zich correct te gedragen, fouten te vermijden en effectiever met anderen te communiceren. Enerzijds zal het internationale etiquetteprotocol aan bod komen, anderzijds zullen de normen en eigenaardigheden die in deze economieën worden waargenomen, worden onderzocht.
bestuurlijke ontwikkeling
Dit programma is ontworpen om de inhoud van de thematische blokken aan te vullen met de nodige training om de internalisering ervan te bereiken. De training zal worden opgevat vanuit een drievoudig perspectief: het begint met technische assistentie, geeft persoonlijke ondersteuning aan de deelnemer en stelt uiteindelijk de individuele en groepsuitdagingen voor die nodig zijn om de gestelde doelen te bereiken.
Casestudies': Case-methode
De praktijkcomponent van het programma is essentieel en completeert de theoretische opleiding. Hiervoor zullen er tijdens de cursus debatten zijn over actuele kwesties en interesse in elk van de onderwerpen, simulaties voor besluitvorming toegepast op echte situaties of praktische gevallen waarin de aan de orde gestelde problemen vanuit academisch oogpunt worden geanalyseerd en de voorgestelde oplossingen , evenals de criteria waarmee rekening wordt gehouden om ze uit te voeren.
webinars
Het grootste deel van de training wordt asynchroon uitgevoerd, dat wil zeggen dat de uitwisseling van kennis wordt uitgevoerd via een platform dat het delen van geschreven teksten mogelijk maakt zonder dat mensen tegelijkertijd verbonden moeten zijn.
Daarnaast worden in elk van de modules synchrone sessies of 'webinars' georganiseerd, waarbij alle deelnemers tegelijkertijd zijn aangesloten via een applicatie, waardoor kennisuitwisseling in 'real time' mogelijk is.
toelatingen
Programma resultaat
doelstellingen
- Definieer de juiste strategie om succesvol te concurreren in de markten waarin het actief is.
- Het beheersen van de wereldwijde en competitieve zakelijke omgeving waarin we momenteel actief zijn, het ontwerpen van optimale internationaliseringsstrategieën voor bedrijven.
- Detecteer en evalueer de invloed van de veranderingen die plaatsvinden in onze omgeving.
- Verdieping van de functies van marketing in bedrijven, analyse van de nieuwe communicatiemiddelen die we tot onze beschikking hebben, dankzij het internet en de digitalisering van de samenleving.
- Ontwikkel het meest actuele marketingbeleid en verkoopstrategieën met speciale nadruk op het beheer van het commerciële netwerk en gegevensanalyse.
- Begrijp teammanagement in competitieve omgevingen als essentieel, met speciale nadruk op het formuleren van de personeelsstrategie van het bedrijf.
- Ontwikkel de nodige financiële vaardigheden, analyseer de levensvatbaarheid van investeringen en begrijp hoe kapitaalmarkten werken.
- Bereid een concurrerend bedrijfsplan voor het bedrijf voor en weet hoe u dit intern ter goedkeuring kunt verkopen.
Carrièremogelijkheden
Carrièremogelijkheden
- Import - export bedrijven
- Gezondheidssector en farmaceutische industrie
- Verwerkende industrie
- Communicatie- en reclamebedrijven
- Multinationale bedrijven
- Regelgevende instanties
- Technologie, bankwezen, dienstensector
- Boekhoud- en adviesbureaus
- Infrastructuurbeheer
- Kleine en middelgrote bedrijven
- Multilaterale instellingen