Diploma in bedrijfsmanagement
Online Academies
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Bournemouth, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Afstand leren
Duur
Informatie aanvragen
Tempo
Informatie aanvragen
Collegegeld
GBP 199 / per year
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
75% korting op alle cursussen met behulp van de code SA75
Overzicht
Bedrijfsbeheer kan worden gedefinieerd als het proces van het leiden en leiden van een organisatie geheel of gedeeltelijk, door middel van de inzet en manipulatie van middelen (menselijk, financieel, materieel, intellectueel of ontastbaar).
Managers moeten ook regelmatig de prestaties van de organisatie meten, bedrijfsstrategieën en plannen beoordelen en ervoor zorgen dat de juiste acties worden ondernomen om de doelstellingen van de organisatie te bereiken.
Management en leiderschap zijn van vitaal belang voor het succes van organisaties in de huidige uitdagende internationale omgeving. Het is de rol van het management om strategieën te bedenken en te initiëren die competitieve differentiatie en voordeel creëren en ondersteunen.
Deze cursus Bedrijfsmanagement is ontworpen om u door de belangrijkste concepten te leiden die ten grondslag liggen aan goed management en ervoor te zorgen dat u over de vereiste kennis beschikt om het succes van de organisatie te bevorderen.
Syllabus
Unit 1 - Beheer en leiderschap
'Management is eerder een praktijk dan een wetenschap.' Dit is enigszins vanzelfsprekend, maar om te proberen regels te maken voor succesvol management, net als bij een chemisch proces, negeert het belangrijkste element van variabiliteit - namelijk de betrokken personen. De activiteiten en de rol van een manager zullen variëren afhankelijk van de organisatie en haar cultuur. In dit onderdeel bespreekt u de belangrijkste kenmerken van management en leiderschap, terwijl u kijkt naar de verschillende managementstijlen die op de moderne werkplek worden gebruikt.
Aan het einde van dit apparaat kun je:
- Beschrijf de belangrijkste verschillen tussen management en leiderschap
- Beschrijf de belangrijkste componenten van de rol van manager
- Identificeer de belangrijkste componenten van de rol van leider
- Bespreek een reeks managementstijlen.
Unit 2 - Prestaties op het werk
Bij het beoordelen van trainingsbehoeften moet u rekening houden met zowel de behoeften van de organisatie als de ambities van het individu. Trainingsoplossingen omvatten op maat gemaakte cursussen, externe cursussen, open leren, onderwijsprogramma's, detachering, coaching, instructie op de werkplek en computer-gebaseerde training. Bij het evalueren van de training moet het senior management rekening houden met interne maatregelen (of de training de gespecificeerde leerdoelen heeft bereikt), externe maatregelen (of de training heeft geresulteerd in betere prestaties op het werk) en de algemene kosteneffectiviteit (of het een toegevoegde waarde voor het bedrijf is) of organisatie). Dit zijn enkele van de factoren die u in dit geheel zult overwegen.
Aan het einde van dit apparaat kun je:
- Beschrijf manieren om trainingsbehoeften te identificeren
- Herken potentiële oplossingen voor vastgestelde trainingsbehoeften
- Beschrijf methoden voor het volgen van training
- Identificeer methoden voor het beoordelen van de prestaties van individuen
- Begrijp discipline en klachtenprocedures
- Beschrijf strategieën om werknemers te ondersteunen bij het verbeteren van hun prestaties.
Unit 3 - Werken, plannen en organiseren
Veel bedrijven hanteren een traditionele strategie in hun benadering van planning, vooral omdat hun activiteiten relatief voorspelbaar en regelmatig zijn. Met een afgesproken strategie kan een gedetailleerd plan worden opgesteld met doelen voor de korte, middellange en lange termijn, met details over wat er moet gebeuren, wie erbij betrokken is, wanneer het moet gebeuren, hoe het zou moeten gebeuren, waar het zou moeten gebeuren en waarom . In deze unit onderzoek je een aantal tools en benaderingen die kunnen worden gebruikt om bedrijfsactiviteiten te plannen, organisatiestrategieën te ontwikkelen en werktaken te analyseren.
Aan het einde van dit apparaat kun je:
- Herken en beschrijf strategieën en plannen
- Herkennen planningshulpmiddelen
- Beschrijf effectiviteits- en efficiëntiemethoden
- Identificeer en gebruik organisatorische analysetechnieken
- Herkennen en begrijpen van methodestudie
- Procesdiagrammen herkennen en begrijpen
Unit 4 - Het personeel motiveren
Het leveren van goede prestaties op het werk blijkt een functie te zijn van vaardigheid, ervaring, beloning en vooral motivatie. We zijn doelgerichte wezens en we selecteren voortdurend doelen die belangrijk voor ons zijn en proberen deze te bereiken. Het is deze doelgerichte activiteit die we motivatie noemen. Gezien het belang van medewerkers als een organisatorische hulpbron, is het uiteraard cruciaal dat managers de aard van motivatie begrijpen, zodat ze die krachten, zowel intern als extern, beter kunnen managen, waardoor sommigen slechts minimale inspanningen op hun werk doen. terwijl anderen veel meer moeite doen en dus veel productiever zijn.
Aan het einde van dit apparaat kun je:
- Definieer motivatie en leg uit hoe belangrijk managers het begrijpen
- Leg uit hoe motivatietheorieën worden geclassificeerd in inhoudstheorieën en procestheorieën
- Verklaar Taylorisme en zijn motivationele implicaties
- Begrijp de motivationele implicaties van de Hawthorne-experimenten
- Waardeer Maslow's hiërarchie van behoeften en de motivatie-implicaties ervan
- Verklaar Herzberg's tweefactortheorie en zijn motivationele implicaties
- Beschrijf de verwachtingstheorie en de bijbehorende motivationele implicaties
- Begrijp equity-theorie en de motivationele implicaties ervan
Unit 5 - Human Resource Management
Human Resource Management (HRM) wordt door Porter beschouwd als een van de primaire activiteiten in een organisatie. Het is verantwoordelijk voor een van de belangrijkste inputs van het transformatieproces en het is ook betrokken bij alle andere functies en activiteiten omdat ze allemaal een menselijk element hebben. HRM houdt zich bezig met alle aspecten van people management in organisaties, vanaf het eerste contact tot en met de beëindiging van het dienstverband (en in sommige gevallen verder). Het management van mensen in organisaties wordt steeds meer erkend als een factor die cruciaal is voor het succes van organisaties (Storey, 1992, blz. 46). Het personeelsbestand kan worden beschouwd als de grootste troef van een organisatie en is cruciaal voor het behalen en behouden van concurrentievoordeel.
In deze afdeling houden we rekening met de achtergrond en filosofie van HRM en concentreren we ons op enkele taken die de effectiviteit van mensen in de werkomgeving kunnen beïnvloeden.
Aan het einde van dit apparaat kun je:
- Onderscheid maken tussen de concepten van personeelsmanagement en HRM
- Beschrijf Human Resource Planning
- Overzicht van wervings- en selectieprocessen en -methoden
- Beschrijf de fasen in de trainingscyclus
- Verklaar de rol van beoordeling en beoordeling
- Geef een overzicht van de belangrijkste factoren in de relatie werkgever / werknemer en de rol van vakbonden
- Identificeer de waarde van HRM-procedures die zijn gebaseerd op een wetgevend kader
Eenheid 6 - Bedrijfsstrategieën
Elk jaar worden in Groot-Brittannië duizenden nieuwe bedrijven gecreëerd. Enkelen zullen uitgroeien tot mondiale bedrijven met duizenden mensen, anderen zullen nooit het wereldtoneel veroveren; in feite stopt de meerderheid binnen twee of drie jaar met handelen.
In deze unit bekijken we enkele van de tools die we kunnen gebruiken om over de strategie te beslissen. Zoals u zult zien, zijn de tools die we beschrijven die welke de verschillende functies van het bedrijf met elkaar verbinden en hebben te maken met het opereren van het bedrijf als een complete organisatie in plaats van als een verzameling van functies of afdelingen. De bedrijfsstrategie betreft de algemene richting van de organisatie. Hier beschouwen we de operationele of functionele strategieën die bijdragen aan de bedrijfsstrategie.
We beginnen met te kijken naar de belangrijkste kwesties die betrokken zijn bij het bepalen van de strategie en bij een proces voor het kiezen van de strategie.
Aan het einde van dit apparaat kun je:
- Leg uit hoe bedrijven hun doelstellingen en capaciteiten moeten afstemmen op de behoeften van hun klanten en de omgeving
- Definieer voorbeelden van bedrijfsdoelstellingen, missie- en waardeverklaringen
- Begrijpen hoe de zakelijke omgeving kansen biedt voor het bedrijf, maar ook de vrijheid van handelen beperken
- Beschrijf een reeks bedrijfsstrategieën en leg uit onder welke omstandigheden deze geschikt kunnen zijn voor een bedrijf
- Beschrijf hoe een organisatie omgaat met een onzekere toekomst en reageert op complexe veranderingen in het milieu.
accreditatie
Deze cursus is geaccrediteerd door Online Academies . Na succesvolle afronding van deze cursus kunt u een PDF van uw Online Academies diploma downloaden of afdrukken (houd er rekening mee dat u ook de mogelijkheid krijgt om een papieren versie van het certificaat af te drukken en naar u op te sturen voor een kleine meerprijs). Klik hier als u een voorbeeld van het diploma wilt bekijken
Beoordeling
Aan het einde van elke module is er een meerkeuze vraagbeoordeling. Dit zal je helpen de hoofdpunten van de les te onthouden en te fungeren als een controle dat je de essentiële kennis en het begrip van die specifieke sectie hebt behouden. De resultaten kunnen onmiddellijk worden bekeken en u kunt de verkeerde antwoorden corrigeren. Als het resultaat bevredigend is, kunt u doorgaan naar de volgende module.
Cursusresultaten
Als je alle modules voor je opleiding succesvol hebt afgerond, wordt je beloond: een diploma uitgegeven door Online Academies
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Online Master of Science in internationaal bedrijfsmanagement
- Spain Online, Spanje
BA (Hons) Bedrijfskunde (bijvullen)
- Online
De Fast-track MBA
- Adelaide, Australië