
University of St Andrews - Online
MSc / PGDip / PGCert in Internationaal Onderwijs - OnlineOnline United Kingdom
DUUR
1 max. 5 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Deeltijd
DEADLINE VOOR AANMELDING
01 Sep 2025
EERSTE STARTDATUM
Sep 2025
COLLEGEGELD
GBP 12.030 *
STUDIE FORMAAT
Afstand leren, Op de campus
* voor deeltijd MSc | GBP 8.020 - voor deeltijd PGDip | GBP 4.010 - voor deeltijd PGCert
Invoering
Verken wereldwijde onderwijspraktijken en -beleid via een flexibel online programma dat is ontworpen voor docenten die hun internationale perspectief en leiderschapsvaardigheden willen verbeteren. Je hebt de mogelijkheid om modules te kiezen die van belang zijn voor je toekomstige carrière.
De cursussen International Education geven studenten de kans om theorie en praktijk op het gebied van internationaal onderwijs te integreren en te verkennen.
Omdat dit een online cursus is, heb je de flexibiliteit om modules te kiezen die je interesseren en die van belang zijn voor je toekomstige carrière. Bovendien kun je online communiceren met studenten aan onderwijsgerelateerde programma's in St Andrews en over de hele wereld.
Kies je cursus
Met deze flexibele cursussen kunt u het pad kiezen dat het beste bij uw ambities past. Jij kan:
- een MSc, PGDip of PGCert kwalificatie behalen, of een enkele module bestuderen
- studeren 'on campus' in St Andrews of online
- start in september of januari
- elk van deze kwalificaties deeltijds studeren, afhankelijk van je individuele omstandigheden
Je kunt je inschrijven voor een van de drie verschillende soorten kwalificaties:
Master of Science (MSc)
Voor de MSc moet je in vier semesters acht modules volgen en een scriptie van 15.000 woorden schrijven. Dit is een deeltijdopleiding die je in twee tot vijf jaar kunt afronden.
Postdoctoraal Diploma (PGDip)
Voor de PGDip moet je acht modules volgen. De deelnemers aan de PGDip doen geen proefschrift. Dit is een deeltijdopleiding die je in twee tot vier jaar kunt afronden.
Postdoctoraal certificaat (PGCert)
Voor de PGCert moet je vier modules naar keuze volgen. De deelnemers aan de PGCert doen geen proefschrift. Dit is een deeltijdopleiding die je in één tot twee jaar kunt afronden.
Galerij
toelatingen
Beurzen en financiering
15% korting voor pas afgestudeerden
Als je binnen de afgelopen drie studiejaren aan de universiteit bent afgestudeerd, kom je mogelijk in aanmerking voor 15% korting op het collegegeld voor postdoctorale opleidingen. Er gelden voorwaarden.
Korting op online collegegeld voor MSc
IELLI biedt £ 2.000 korting op het collegegeld aan studenten die online een MSc-opleiding volgen en ongeveer 2 jaar relevante werkervaring hebben.
St Andrews streeft ernaar de allerbeste studenten aan te trekken, ongeacht hun financiële situatie. Beurzen belonen academische excellentie en zijn bedoeld om studenten te helpen zichzelf te onderhouden tijdens hun studie.
Kandidaten met een vluchtelingenstatus, humanitaire bescherming, discretionair verlof en asielzoekersstatus worden aangemoedigd om een aanvraag in te dienen voor financiële ondersteuningsbeurzen. Uw collegegeldstatus bepaalt welke beurzen voor u beschikbaar zijn.
- Onderzoeksraadbeurzen
- Sanctuary-beurzen
- Saints Abroad-beurzen
- St Andrews Access-beurs
- Internationale bachelorbeurzen
- St Andrews Koor- en Orgelbeurzen
- Online postdoctorale beurzen
leerplan
Verplichte modules (voor MSc en PGDip)
De volgende modules zijn verplicht voor deelnemers aan de MSc- en PGDip-opleidingen. Als je studeert voor het PGCert, kun je vier modules uit deze lijst of uit de lijst met optionele modules kiezen.
Actieonderzoek en reflectie voor onderwijsprofessionals
Deze module biedt een leerervaring waarin studenten kunnen reflecteren op concepten en theorieën die ze in het verleden hebben bestudeerd en deze kunnen verbinden met individuele onderwijscontexten. De module onderzoekt de gecombineerde waarde van reflectie en actieonderzoek en biedt onderwijsprofessionals een manier om hun onderwijscontexten te begrijpen en oplossingen te bedenken voor uitdagingen in deze contexten.
Onderwijs en onderzoek
Studenten maken kennis met verschillende onderzoeksmethodologieën en evalueren kwantitatieve, kwalitatieve en mixed-method-benaderingen kritisch. Het helpt studenten de kenmerken van een rigoureuze onderzoeksvraag in het Engels taalonderwijs en internationaal onderwijs te begrijpen en te overwegen hoe ze verschillende dataverzamelingsinstrumenten kunnen ontwerpen, testen en erop kunnen reflecteren. Studenten krijgen les en de mogelijkheid om verschillende benaderingen van data-analyse te oefenen. De module omvat ook begeleiding en discussie over de verschillende ethische overwegingen bij het uitvoeren van klassikaal onderzoek, evenals de belangrijke stappen in het schrijven van een proefschrift.
Leiderschap en management in internationaal onderwijs
Studenten worden aangemoedigd om kritisch na te denken over het doel, het belang en het begrip van kernconcepten en theorieën over onderwijskundig leiderschap in het hoger onderwijs. De module begint met een verkenning van wat onderwijskundig leiderschap is en de kwaliteiten van een effectieve leider in onderwijsomgevingen in de 21e eeuw. Vervolgens worden relevante theorieën en principes geïntroduceerd en besproken die ten grondslag liggen aan de praktijk van onderwijskundig leiderschap. Om inzicht te tonen in de contextuele aard van leiderschap, onderzoekt de module de bijdragen van internationale leiderschapsperspectieven in een aantal verschillende wereldwijde contexten. Studenten worden aangemoedigd om vragen en kwesties die uit de studie voortvloeien te analyseren en te bespreken in lijn met hun eigen praktijk en ervaring, zowel schriftelijk als mondeling.
Organisatieontwikkeling in internationaal onderwijs
Studenten maken kennis met de belangrijkste theorieën over organisatieontwikkeling en de praktische toepassing ervan in een onderwijsomgeving. Daarnaast verdiepen studenten zich in organisatiediagnostiek, veranderingsmanagement en organisatiecultuur. Studenten krijgen de kans om te reflecteren op en kritisch te kijken naar de interventies op het gebied van organisatieontwikkeling in een internationale setting.
Trends en beleid in internationaal onderwijs
Deze module beoogt het bewustzijn te vergroten en reflectie mogelijk te maken op de belangrijkste trends en beleidsmaatregelen in internationaal onderwijs. Het biedt studenten de mogelijkheid om de impact te onderzoeken die deze trends en beleidsmaatregelen hebben op bestaande pedagogische structuren en de dialogen die ze creëren binnen het vakgebied interculturele pedagogiek. Tegen deze achtergrond moedigt de module studenten aan om de impact te beoordelen van de beslissingen die zij als leiders nemen, of later als potentiële leiders in het vakgebied internationaal onderwijs zullen nemen, op de stakeholders binnen hun werkcontext.
Optionele modules
Studenten die de MSc- en PGDip-opleiding volgen, kiezen drie modules uit de volgende lijst. Als je studeert voor het PGCert, kun je vier modules uit deze lijst of uit de lijst met verplichte modules kiezen.
Beoordeling en evaluatie in het onderwijs
Deze module is bedoeld om studenten een gedetailleerd inzicht te geven in de belangrijkste concepten en theorieën achter verschillende beoordelings- en evaluatiemethoden in het onderwijs en de leer van de Engelse taal. Het helpt je de basisprincipes van verschillende soorten beoordelingen en beoordelingsontwerpen te onderzoeken. Je legt verbanden met de leerstof uit andere modules en onderzoekt de theorie die ten grondslag ligt aan de constructie en beoordeling van toetsen, met name de validiteit van toetsen en de rol van criteria bij de beoordeling.
Engelse mediuminstructie (EMI)
Met de snelle ontwikkeling van de internationalisering van het onderwijs wordt Engels steeds vaker als voertaal gebruikt in onderwijsinstellingen, van universiteiten tot basisscholen en zelfs kleuterscholen. Dit is een complexe situatie met een aanzienlijke impact op onderwijs en leren wereldwijd, zowel voor studenten als voor docenten. EMI is daarom een belangrijk onderdeel geworden van de postdoctorale studie TESOL en internationaal onderwijs, aangezien de rollen van belanghebbenden voortdurend evolueren. Deze module geeft studenten inzicht in de controverses rond Engels als internationale taal voor academische studies en de complexiteit die gepaard gaat met het onderwijzen en leren van een tweede taal door sprekers van welke taal dan ook.
Taalonderwijs Methodologie
In deze module onderzoeken we de theorieën die ten grondslag liggen aan de onderwijspraktijk en analyseren we de implicaties hiervan voor leermethoden, gebruikt materiaal, de rol van de docent en leerruimtes. Deze module is essentieel voor iedereen die de onderwijsomgeving beter wil begrijpen en voor iedereen die de kans heeft om invloed uit te oefenen op de onderwijsomgeving.
Online programmaontwerp
Studenten maken kennis met de belangrijkste theorieën over leren en lesgeven, evenals de principes die ten grondslag liggen aan het ontwerpen van online programma's. Daarnaast leer je over het creëren van digitale content, hoe je een gemeenschapsgevoel creëert in online onderwijs- en leeromgevingen, en over beoordeling en evaluatie in de online wereld. Je krijgt de kans om deze aspecten van online onderwijs en leren te identificeren en te conceptualiseren binnen je eigen professionele context.
Technologie voor lesgeven
Deze module introduceert studenten in de belangrijkste theorieën, concepten en praktijken van technologie in het taalonderwijs. De nadruk ligt op de toepassing van technologie en studenten onderzoeken verschillende toepassingen in de klas en online. Deelnemers zullen kritisch kijken naar de rol en het doel van verschillende vormen van technologie in het onderwijs in uiteenlopende settings. Studenten worden aangemoedigd om problemen binnen hun eigen professionele context te identificeren en te conceptualiseren, en creatieve en geïnformeerde antwoorden te ontwikkelen die gebruikmaken van technologie. Studenten ontwikkelen ook vaardigheden op het gebied van projectmanagement en communicatie.
Optionele modules kunnen elk jaar veranderen en vereisen een minimumaantal deelnemers. Sommige modules laten mogelijk slechts een beperkt aantal studenten toe.
Dissertatie (alleen MSc)
Alleen studenten die de MSc-opleiding volgen, hoeven een scriptie in te dienen.
Voor het proefschrift kies je een onderwerp dat van belang is voor jou en je toekomstige carrière. U zult gerelateerde literatuur lezen en onafhankelijk onderzoek doen naar uw onderwerp.
Studentenscripties worden begeleid door medewerkers van IE. Begeleiders begeleiden je gedurende het hele onderzoeksproces en helpen je bij het formuleren van een geschikte onderzoekshypothese. Ze geven advies over relevante literatuur en hoe je je tijd effectief kunt indelen.
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
Afgestudeerden in Internationale Educatie beschikken over een breed scala aan vaardigheden en ervaringen die hen in staat stellen om uiteenlopende functies te vervullen. De meeste studenten Internationale Educatie werken:
- in management- en administratieve functies bij internationale onderwijsorganisaties zoals scholen, universiteiten en onderwijsgerichte NGO's
- in onderwijsinstellingen
- als beleidsmakers op het gebied van onderwijs
- als internationale functionarissen
- in marketingfuncties in het onderwijs
Docenten van het International Education and Lifelong Learning Institute hebben ruime ervaring in het lesgeven, bestuur en leiderschap in het onderwijs, op diverse locaties wereldwijd. Ze zetten hun internationale netwerken en ervaring actief in om studenten te ondersteunen en te adviseren over hun toekomstige carrièreontwikkeling.
Programma levering
- Naast de vijf verplichte modules kunt u drie optionele modules en een scriptieonderwerp kiezen om uw interesses te verkennen.
- De modules worden gegeven door een interdisciplinair team van studenten uit verschillende afdelingen van de universiteit en door gastsprekers.
- Sluit u aan bij de community van professionals van het International Education and Lifelong Learning Institute en kom in contact met studenten met uiteenlopende nationaliteiten en achtergronden.
- Studeer modules in de toegepaste management- en organisatiegedragsaspecten van het leiden van een organisatie, evenals modules met betrekking tot onderwijs en leren.
- Bespreek theoretische concepten en kaders en pas deze toe door middel van beoordelingen, in kleine groepen en schriftelijk in wekelijkse online discussiefora.
- Er is geen sprake van 'live' lesgeven, u kunt dus studeren wanneer het u uitkomt, op een manier die past bij uw eigen levensstijl en verplichtingen.
- Neem deel aan een optionele zomercursus van twee weken in St Andrews, waarbij de nadruk ligt op het voorbereiden van je scriptie. Ook krijg je de kans om te ervaren hoe het is om in St Andrews te wonen en studeren.
Het aantal modules dat u volgt, hangt ervan af of u studeert voor de MSc-, PGDip- of PGCert-graad:
- Studenten van de MSc en PGDip volgen vijf verplichte modules plus drie optionele modules
- Studenten op de PGCert volgen vier modules naar keuze
Je studeert elke module vijf weken lang.
In de modules communiceert u online in een wekelijks schriftelijk discussieforum, of een vergelijkbare activiteit, met postdoctorale studenten van IELLI in St. Andrews en over de hele wereld. Zo krijgt u de kans om te leren van medestudenten die in zeer uiteenlopende contexten leven en werken.
Onderwijsformaat
Gedurende het programma volgt u verschillende modules.
De modules worden op verschillende manieren aangeboden, zoals:
- opgenomen lezingen
- opgenomen mini-colleges
- online chatrooms
- podcasts
- begeleid schrijven
- webinars
- intensieve feedbacksessies op je werk