
Online
DUUR
3 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Deeltijd
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Vraag de vroegste startdatum aan
STUDIE FORMAAT
Afstand leren
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Het curriculum voor assistent-apothekers in het Engels is uniek in de Baltische regio en zal gedurende 3 jaar worden uitgevoerd in een systeem van studiecycli, inclusief contactstudies en meestal zelfstandig werken en e-learning via Moodle en webgebaseerde seminars (bijv. Zoom). De contactstudieperiode varieert tussen semesters, bijvoorbeeld tijdens het I- en II-semester zijn er 5 weken en tijdens het III- en IV-semester zijn er 3 weken contactstudies. Het curriculum is gericht op farmacotherapie, farmacologie en fytotherapie met als doel afgestudeerde apothekersassistenten op te leiden die klaar zijn om in algemene apotheken te werken, maar ook in farmaceutische en gezondheidszorgbedrijven kunnen werken.
Tijdens de contactstudieperiode nemen studenten deel aan lezingen, seminars en praktisch werk in moderne en goed uitgeruste laboratoria, bijvoorbeeld op het gebied van scheikunde, plantkunde, fytotherapie en farmaceutische technologie. Naast praktische opdrachten in laboratoria zullen de studenten een apotheekpraktijktraining (35 ECTS) volgen die in Estland of andere landen kan worden vervuld. Elk jaar vinden er verschillende excursies plaats om verschillende aspecten van het beroep van apothekersassistent en de farmaceutische industrie te introduceren.
Alle docenten van het curriculum zijn veelgeprezen professionals uit verschillende landen en uit Estland met lange werkervaring op verschillende academische gebieden en professioneel werk. Studenten kunnen deelnemen aan onderzoeksprojecten, conferenties en speciale evenementen. Interdisciplinaire studies helpen studenten problemen buiten hun eigen beroep te herkennen en samenwerking tussen verschillende beroepsbeoefenaren in de gezondheidszorg te ontwikkelen.
Studenten kunnen de hulp van docenten gebruiken om kennis te maken met het studentenleven en de verschillende mogelijkheden om te wennen aan het studentenleven en de studieorganisatieregels in Tallinn Health Care College . Er zijn verschillende adviesdiensten beschikbaar voor psychologische, professionele en technische problemen. Tijdens het driejarige programma kunnen studenten deelnemen aan Estse taalcursussen om C1-niveau te verkrijgen voor werken in Estland. Studenten kunnen worden ondergebracht in Student Hostel, gelegen nabij het college.
toelatingen
leerplan
Het curriculum omvat in totaal acht modules:
1. Scheikunde (20 sp);
2. Kruidenbehandeling (12 ECTS);
3. Effect van medicijnen op het menselijk lichaam (30 ECTS);
4. Bereiden en afleveren van medicijnen (58 ECTS);
5. Professionele ontwikkeling (15 ECTS);
6. Onderzoeksmethodiek (20 ECTS);
7. Basis van de gezondheidszorg (20 ECTS);
8. Keuzevakken (5 ECTS).
Modules bevatten onderwerpen in dezelfde richting, waarvan de verwerving resulteert in het leren
resultaten van de module.
Programma resultaat
Het doel van het curriculum is om HBO-assistent-apothekers op te leiden die bereid zijn om te werken in apotheken en andere bedrijven die betrokken zijn bij de omgang met geneesmiddelen, medische producten en gezondheidszorgproducten en om hen uit te rusten met de middelen die nodig zijn om hun professionele vaardigheden te onderhouden en te ontwikkelen. .
Leerresultaten
1. Kent geneesmiddelen, hun samenstelling en is bekend met de technologieën voor het vervaardigen van geneesmiddelen.
2. Is in staat cliënten uitleg te geven over de werking van medicijnen en kruidengeneesmiddelen en te instrueren over veilige toediening, mogelijke bijwerkingen en bijwerkingen en gebruik bij preventie en behandeling van ziekten.
3. Is bekwaam in het omgaan met het bestellen, in ontvangst nemen, bereiden en verstrekken van geneesmiddelen in de apotheek, is bekend met de registratie, het in de handel brengen en de wetgeving op het gebied van geneesmiddelen.
4. Kent de technologieën van extemporane fabricage van medicijnen, weet hoe ze moeten worden bereid en is in staat de kwaliteit van medicijnen te beoordelen door middel van organoleptische en routinematige fysische en chemische methoden.
5. Is op de hoogte van de voornaamste beroepsmatige problemen betreffende het werk van een assistent-apotheker en kan voorstellen doen om deze op te lossen, kan in zijn beroepswerk gebruik maken van de kennis van andere vakgebieden binnen zijn competenties en indien nuttig overleg plegen met vertegenwoordigers van andere beroepen.
6. Is in staat beroepsgerelateerde problemen mondeling en schriftelijk uit te leggen met behulp van professionele informatietechnologie-instrumenten en communicatietechnieken; is in staat kritisch te denken, dwz informatie te beoordelen en onderzoeksinformatie toe te passen in zijn of haar werk.
7. Heeft de juiste communicatieve en teamwerkvaardigheden en is in staat om in een multiprofessionele groep te werken. Beschikt over de basisvaardigheden van management en ondernemerschap die nodig zijn voor het werken als assistent-apotheker.
8. Is in staat om vakkundig professionele informatiebronnen en ondersteunend materiaal te gebruiken om problemen op te lossen die zich voordoen in het werk, begrijpt de noodzaak van een leven lang leren en houdt gelijke tred met professionele ontwikkeling.
9. Heeft een professionele identiteit gevormd en begrijpt zijn of haar rol en verantwoordelijkheden als deskundige op het gebied van gezondheidszorg.
Programma collegegeld
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Professioneel programma in regelgevende zaken
- Berkeley, Verenigde Staten