Master in innovatie en toeristische marketing online
UCAM Universidad Católica San Antonio de Murcia
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Spain Online, Spanje
Talen
Engels, Spaans
Studieformaat
Afstand leren
Duur
1 Jaar
Tempo
Deeltijd
Collegegeld
EUR 4.000 / per year
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Invoering
Waarom Innovatie en Toerismemarketing bij ons studeren?
- Ook beschikbaar op de campus
- Persoonlijke aandacht
- Gegarandeerde werkervaring
- Maximaliseer carrièremogelijkheden
- Spaanse taalcursussen
Waarom UCAM?
Spanje is 's werelds belangrijkste bestemming voor vakantietoerisme en het op één na meest bezochte land ter wereld met de meeste steden die op de Werelderfgoedlijst staan, het op twee na meest bezochte land wat betreft natuurgebieden die tot biosfeerreservaat zijn uitgeroepen of het land met de meeste stranden met de blauwe vlag van het hele noordelijk halfrond.
De Master in Innovatie en Toerismemarketing aangeboden door UCAM, een geaffilieerd lid van de Wereldorganisatie voor Toerisme (UNWTO), is een essentiële stap in het aanscherpen van professionele vaardigheden en een grote sprong in de modernisering van toeristisch management, waardoor het concurrentievermogen van toeristische bedrijven en populaire toeristische bestemmingen wordt verbeterd.
Achtergrond
Spanje is een wereldmacht in de toerisme-industrie met uitgebreide ervaring in onderzoek en ontwikkeling, waardoor we een schat aan kennis hebben kunnen opbouwen die we graag willen doorgeven aan onze studenten.
In de afgelopen tien jaar heeft de introductie van nieuwe managementsystemen en producten een revolutie teweeggebracht in de toeristische sector. De huidige technologische omgeving vormt een uitdaging voor de individuele touroperator om op gelijke voet te concurreren met alle verschillende soorten organisaties in deze sector.
Deze nieuwe manier van zakendoen heeft een revolutie teweeggebracht in de toeristische sector, waardoor deze kan profiteren van het op één na grootste percentage zoekopdrachten via internet en naar nummer 1 is gestegen wat betreft monetaire transacties via internet. Hoge kwaliteit, het vermogen om zich snel aan te passen aan veranderingen, gepersonaliseerde marketing, innovatieve producten en het creëren van nieuwe toeristische ervaringen zijn allemaal fundamenten waarop de toekomst van het toerisme rust.
De voortdurende opkomst van nieuwe concurrenten en nieuwe technologieën, samen met de specialisatie en professionalisering van deze sector, heeft ertoe geleid dat bedrijven en werknemers in de sector de snelheid van deze veranderingen moeten bijhouden. Deze missie vereist een diepgaand begrip van individuele markten en klanten. Er wordt een beroep gedaan op de betrokkenen om creatief te zijn, op de hoogte te blijven van veranderingen in de populaire cultuur, de nieuwste technologische ontwikkelingen te begrijpen en in staat te zijn om deze winstgevend in te zetten. Dit zijn de vaardigheden en kennis die deze master studenten zal bijbrengen.
Ideale studenten
De master in innovatie en toerismemarketing is bedoeld voor mensen die een passie hebben voor de cultuur van innovatie, technologie en marketing die wordt toegepast in toeristische organisaties.
Studenten die aan dit programma deelnemen, moeten afgestudeerd zijn aan een toeristisch gerelateerde studie of een diploma op universitair niveau in een ander academisch vakgebied hebben. Deze opleiding is geschikt voor studenten die kennis willen verwerven of uitbreiden met betrekking tot inrichting en bedrijfsvoering gericht op innovatie- en marketingprocessen in de toeristische sector .
Programma resultaat
Volgens de laatste uitgave van UNWTO World Tourism Highlights kwamen er in 2018 1,4 miljard internationale toeristen aan, een stijging van 5% ten opzichte van het voorgaande jaar. Internationaal toerisme vertegenwoordigt 7% van de wereldwijde export van goederen en diensten. Het toerisme is de afgelopen vijf jaar sneller gegroeid dan de wereldhandel. De reis- en toeristenindustrie zorgt voor 10% van de werkgelegenheid, genereert 339 miljoen banen over de hele wereld en zal naar verwachting de komende tien jaar met meer dan 4% per jaar groeien. Bij toerisme zijn andere belangrijke sectoren betrokken, zoals onder andere catering, evenementen, amusement, wellness, sport en golfbanen, wat een grote invloed heeft op het arbeidsaanbod.
Kortom, toerisme is een van de grootste en snelst groeiende economische sectoren ter wereld geworden en daarom is de ontwikkeling ervan van vitaal belang voor de wereldeconomie. Deze ontwikkeling vergroot de vraag naar gekwalificeerde professionals die zijn aangepast aan de realiteit van nieuwe productiestructuren en de veranderingen in de bedrijfsvoering. In die zin speelt Spanje, een van de meest concurrerende toeristische bestemmingen, de rol van wereldleider op het gebied van toeristische ontwikkeling en onderzoek, waardoor het de perfecte keuze is voor studenten die geïnteresseerd zijn in de toeristenindustrie.
De Master's Degree in Innovation and Tourism Marketing heeft tot doel studenten de nodige theorie en training te bieden om op het hoogste niveau hun persoonlijke en professionele ontwikkeling in de toeristenindustrie te bereiken. Daarom is het belangrijkste doel van deze master om elke deelnemer sterke leiderschapsvaardigheden te geven in een internationale en multiculturele context om kennis en competenties te verwerven over innovatie, technologie en marketing, en het vermogen om deze toe te passen in echte situaties.
Het curriculum - zowel theoretisch als praktisch - is ontworpen om studenten de essentiële kennis te bieden en hun professionele loopbaan te verzekeren. Het theoretische gedeelte omvat een breed scala aan cursussen over innovatie en technologie, marketingprocessen, branding, bedrijfsmodellen en openbaar management in de toeristische sector. Het praktijkgedeelte of de stage omvat 150 uur en is ontwikkeld met medewerking van gerenommeerde bedrijven en organisaties.
Aan het einde van het programma zijn afgestudeerden gekwalificeerd om:
- Succesvol hun eigen bedrijf ontwikkelen in de toeristische sector
- Carrière starten/hervatten in de particuliere sector, met verantwoordelijke posities in afdelingen algemeen management, innovatie, human resources, marketing of communicatie
- Werk als project- of productmanagers, online managers in e-commerce, sociale media, inkomstenbeheer etc. of als manager van innovatie- en toerismetechnologie
- Ontwikkel hun carrière in de publieke sector, bijvoorbeeld in de planning en het beheer van slimme bestemmingen
- Adviseer openbare en particuliere bedrijven bij de innovatie, marketing en implementatie van nieuwe technologieën bij de ontwikkeling van toeristische projecten
- Begin hun professionele loopbaan op het gebied van onderwijs en onderzoek
leerplan
modules
- I. Innovatie een realiteit in het toerisme 6 ECTS
- I. De nieuwe mondiale toeristische omgeving 6 ECTS
- II. Innovatie toegepast op toeristische bedrijfsmodellen 3 ECTS
- II. Innovatie en creativiteit toegepast op het genereren van waarde 3 ECTS
- II. Innovatie toegepast op toeristische processen 3 ECTS
- II. Innovatie toegepast op het management van toeristische bedrijven 3 sp
- III. Technologieën toegepast op toerisme 6 sp
- III. Het publieke draagvlak voor de ontwikkeling van technologie in het toerisme 6 sp
- IV. Kennis en management van klanten en markten 6 sp
- IV. Innovatie en toerismemarketingmanagement 6 sp
- V. Stage 6 ECTS
- V. Theoretisch en praktisch seminarie 6 ECTS
- VI. Eindproject 6 ECTS
Stage
De loopbaandiensten van UCAM zullen beschikbaar zijn voor studenten Master in Innovation en Tourism Marketing, waaronder de SOIL – “ Oriëntatie- en Stageservice ” van UCAM, “Portal de Empleo” – het werkgelegenheidsportaal van de universiteit – en het “Network of Recruiting Erasmus”, een dienst die de werkgelegenheid van internationale studenten bij topbedrijven in heel Spanje bevordert.
Carrièremogelijkheden
De theoretische kennis en de praktische training in de Master's Degree in Innovation and Tourism Management stellen studenten in staat toegang te krijgen tot de arbeidsmarkt, zowel in de private als de publieke sector.
Onze postdoctorale studenten voldoen aan de eisen van een breed scala aan professionele profielen. De kennis- en vaardigheidstraining van de master stelt studenten in staat om leidinggevende posities te bekleden in toeristische bedrijven en/of openbare instellingen, en om als ondernemer zelf een ondernemingsplan op te stellen.
De stage is optioneel, aangezien onze studenten hun stageplaats kunnen zoeken -in het land van hun keuze- met de hulp van de mastercoördinator. We streven er altijd naar dat studenten solliciteren voor een stage bij erkende nationale of internationale bedrijven waar mogelijk kansen zijn op toekomstige werkgelegenheid.
Aan het einde van het programma zijn afgestudeerden gekwalificeerd om te worden:
- Toeristisch project- of productontwikkelaar.
- Marketingdirecteur.
- Digitale marketingmanager.
- Beheerder online communicatie.
- E-commercemanager.
- Social media manager.
- Community manager.
- Webprojectmanager.
- Chief Innovation Officer.
- Directeur digitale transformatie.
- Innovatie Manager.
- Manager nieuwe technologieën.
- (Slimme) Bestemmingsplanner/Manager.
- Bestuurskunde Technisch personeel.
- Marketing consulent.
- Innovatie adviseur.
- Public Relations / PR-manager.
toelatingen
Ranglijsten
De universiteit volgt een intern proces van voortdurende vernieuwing en accreditatie om de meest beperkte kwaliteitsveranderingen in ons onderwijssysteem in stand te houden.
- Masterdiploma opgenomen in de top tien voor arbeidsinschakeling en aantal internationale studenten - Volgens de Fundación CyD Ranking
- Master's Degree staat op de eerste plaats wat betreft de verhouding leraar-student op nationaal niveau, en vierde op Europees niveau - Volgens Ranking U-multirank