
Master in
Masterdiploma in STEAM-onderwijs (wetenschap, technologie, techniek, kunst en wiskunde)
Universidad Europea
Belangrijke informatie
Selecteer een locatie
Campuslocatie
Online Spain
Talen
Spaans
Studieformaat
Afstand leren
Duur
1 Jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Nov 2023
Invoering
De Master in STEAM Education stelt een nieuwe educatieve uitdaging voor voor leraren in de vroege kinderjaren, het basisonderwijs, het voortgezet onderwijs en de middelbare school, waarbij op een inclusieve manier in de klas de passie voor het leren van wetenschaps- en kunstvakken wordt gepromoot door middel van programmeren, robotica en wetenschappelijke experimenten.
STEAM-onderwijs is een model dat het leren van wetenschaps-, technologie-, techniek-, kunst- en wiskundevakken bevordert en verbetert.
Als expert in STEAM-onderwijs wordt u getraind in innovatieve methodologieën, waarbij u de onderzoeksmethodologie in de klas promoot, waardoor uw studenten in staat zullen zijn om te verkennen en te manipuleren, experimenten uit te voeren, de resultaten te analyseren en hun conclusies te leren beargumenteren tijdens de verschillende leerfasen van wetenschappelijke onderwerpen.
Bevordert de ontwikkeling van computationeel denken en de toepassing ervan in de klas. Ontwikkelt onderwijsstrategieën voor inclusief en integratief onderwijs.
Het past actief leren toe via innovatieve methodologieën, zoals de PBL-methodologie (Project Based Learning) via de verschillende fasen van projectontwerp, de PBL- en IBL-onderzoeksmethodologieën of Art Thinking.
Waarom de masteropleiding STEAM Education studeren?
Het is speciaal ontworpen voor docenten van STEAM-vakken, die deel willen uitmaken van deze onderwijstransformatie en hun passie in wetenschap, technologie, techniek, kunst en wiskunde willen overbrengen op hun studenten.
De masteropleiding is opgebouwd rond 8 pijlers:
- STEAM-onderwijs als nieuw onderwijsparadigma: ken de grondbeginselen van STEAM-onderwijs en hoe u deze in elke onderwijsfase kunt toepassen.
- Computational Thinking: Het programma richt zich op de ontwikkeling van computationeel denken door middel van programmeren, robotica, wetenschappelijk onderzoek en kunstmatige intelligentie. Leer technologische hulpmiddelen en hulpmiddelen te gebruiken om logisch denken, probleemoplossing en creativiteit in de klas aan te moedigen.
- Actieve methodologieën: leer over benaderingen zoals projectgebaseerd leren, onderzoekend leren, kunstdenken en probleemgestuurd leren. Deze methodologieën moedigen actieve deelname van studenten, samenwerking en de ontwikkeling van praktische vaardigheden aan.
- Technologie: Gebruik een breed scala aan technologische hulpmiddelen om uw lessen te verrijken, inclusief programmeeromgevingen zoals Scratch, Lego, RPG Maker en Unity, maar ook opkomende technologieën zoals kunstmatige intelligentie en augmented reality. U kunt deze hulpmiddelen effectief in de klas gebruiken.
- Creatie van STEAM-inhoud en -activiteiten: omdat het een voornamelijk praktisch programma is, creëer je inhoud, ontwerp je leeromgevingen en klaslokalen en ontwikkel je STEAM-educatieve projecten.
- Evaluatie: leer evaluatieprocessen voor deze methodologie te implementeren, door rapporten en rapporten te produceren die de voortgang en prestaties in STEAM-projecten en -activiteiten weerspiegelen.
- Inclusief onderwijs: Het programma bevordert inclusief onderwijs door middel van Universal Learning Design (UDA). Je kunt je onderwijsaanpak aanpassen aan de individuele behoeften van studenten en een diverse en inclusieve omgeving bevorderen. Daarnaast zal speciale nadruk worden gelegd op het stimuleren van de participatie van meisjes en vrouwen in het STEAM-veld.
- Onderwijs voor duurzame ontwikkeling: de masteropleiding richt zich op de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen en hun integratie in het onderwijs. Je ontwerpt leseenheden en projecten die het verantwoord gebruik van hulpbronnen, verantwoorde consumptie en kwaliteitsonderwijs bevorderen.
De Master in STEAM Education is een officiële graad met de volgende kenmerken:
ANECA-certificering
Gecertificeerd door het Nationaal Agentschap voor Kwaliteitsbeoordeling en Accreditatie, onder het Ministerie van Onderwijs.
Europese erkenning
Titel die kan worden gehomologeerd en erkend in elk land van de Europese hogeronderwijsruimte (EES).
Toegang tot doctoraat
Hiermee kunt u toegang krijgen tot een doctoraat in het onderwijs.
Punten voor opposities of wedstrijden
Officiële masterdiploma's zijn geldig voor de verdienstenschaal van onderwijswedstrijden in het openbaar bestuur.
Hoe ziet de online methodiek eruit?
Flexibel
Live virtuele lessen waarmee u overal en op elk apparaat verbinding kunt maken.
Dichtbij
Je krijgt de steun van onze deskundige docenten die je leren zullen vergemakkelijken, en van een begeleidende docent die je zal begeleiden en je zal helpen je doelen te bereiken.
Functioneel
De virtuele campus wordt jouw leerplatform waar je de vakken vindt die je gaat volgen. Daarnaast heb je toegang tot de bibliotheek, een gemeenschapsruimte waar je contact kunt opnemen met andere studenten en 24 uur per dag hulp.
toelatingen
leerplan
Verkrijg 60 ECTS-credits.
Na voltooiing van dit programma ontvangt de student het officiële Masterdiploma in STEAM Education, uitgegeven door de Universidad Europea .
- Module 1. Praktische aspecten van de STEAM-onderwijsaanpak
- Module 2. STEAM Leren in de klas: leermethodologieën
- Module 3. STEAM-onderwijs en computationeel denken
- Module 4. Digitale technologieën als facilitators van STEAM-onderwijs
- Module 5. Interdisciplinaire curriculaire programmering voor STEAM-onderwijs
- Module 6. Ontwerp en evaluatie van STEAM-onderwijsprojecten
- Module 7. Universal learning design (UDL) in STEAM-onderwijs
- Module 8. Onderwijs voor duurzame ontwikkeling (ESD) via STEAM-onderwijs
- Module 9. Beroepsstages
- Module 10. Masterproef