
Master's Degree in Corporate Communicatie
Online
DUUR
1 Years
TALEN
Spaans
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
01 Apr 2025
COLLEGEGELD
Vraag collegegeld aan
STUDIE FORMAAT
Afstand leren
Invoering
De online Master Corporate Communication bereidt je voor om je professioneel te ontwikkelen op het gebied van strategisch management van bedrijfscommunicatie.
Het is de enige officiële en online masteropleiding waarin kerndisciplines van het bedrijf worden toegepast, zoals het strategisch beheer van communicatie (intern en extern, en in zijn online en offline aspecten), relaties met verschillende belanghebbenden of public affairs en lobby's.
Tijdens de training bestudeer je alles wat te maken heeft met de werking van de gebieden die van invloed zijn op strategische communicatie, interne communicatie, probleembeheer, externe communicatie, maatschappelijk verantwoord ondernemen of public affairs... Je leert ook om culturen op te bouwen solide bedrijfsbeleid dat consistent is met de belangen van de organisatie, haar publiek en haar activiteitensector.
Door praktijkcases van echte bedrijven en merken te bestuderen, leer je effectieve communicatieplannen te ontwikkelen om een solide en coherent merkimago op digitaal gebied op te bouwen.
Als Head of Communication of Corporate Marketing beheers je strategische communicatie met de nieuwste trends in zakelijke communicatie en de meest innovatieve technieken op het gebied van bijvoorbeeld Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO), Online Reputatie of het meten van resultaten in de communicatie van immateriële activa.
Een nieuw concept van online universiteit
De Internationale Universiteit van La Rioja, een universiteit met 100% online onderwijs, heeft zichzelf gevestigd als een educatieve oplossing die is aangepast aan de nieuwe tijd en de huidige samenleving. Het vernieuwende pedagogische model van UNIR is erin geslaagd om een nieuw concept van de universiteit te creëren waarin state-of-the-art technologische aspecten zijn geïntegreerd ten dienste van nauw en kwaliteitsvol onderwijs. De 100% online methodologie stelt studenten in staat om te studeren waar ze ook zijn, interactie, relaties aan te gaan en ervaringen te delen met hun klasgenoten en docenten. UNIR heeft momenteel:
- Meer dan 41.000 studenten.
- Meer dan 10.000 internationale studenten.
- Aanwezigheid in 90 landen op de 5 continenten.
- Meer dan 130 Undergraduate en Postgraduate titels.
- Meer dan 4.000 samenwerkingsovereenkomsten ondertekend om stages voor onze studenten te dekken. UNIR is een verantwoordelijke universiteit met cultuur, economie en samenleving. Deze toezegging wordt geconcretiseerd door de UNIR Foundation.
Daarnaast is UNIR uitgebreid naar Latijns-Amerika en is UNIR Mexico actief sinds 2014, de eerste online universiteit met live lessen in het land en met het officiële hoofdkantoor in Mexico City.
toelatingen
leerplan
Een studieplan met praktische en reële cases in de Master in Corporate Communication
Een van de sterke punten van dit postdoctorale studieplan is dat je in elk onderwerp echte problemen behandelt, echte cases van bedrijven en instellingen, waarop je alle kennis die je tijdens de cursus hebt verworven in de praktijk zult brengen. De onderwerpen zijn zo georiënteerd dat je effectieve communicatieplannen leert ontwikkelen, aangepast aan het digitale veld.
Primer Cuatrimestre
- Organisatiecultuur en interne communicatie
- Responsabilidad Social Corporativa
- Reputatie en relaties met belanghebbenden
- Digitale communicatie in organisaties
- Management en strategische richting van communicatie
Segundo Cuatrimestre
- Institutionele betrekkingen en lobby's
- Het meten van immateriële activa
- Prácticas Externas
- Trabajo Fin de Máster
Prácticas Profesionales
Verbeter je vaardigheden en pas de kennis toe die je tijdens de masteropleiding hebt verworven door middel van stages bij vooraanstaande bedrijven. U kunt ze persoonlijk of online voltooien, waardoor u een solide basis van aantoonbare professionele ervaring krijgt die u voorbereidt op een succesvolle toegang tot de arbeidsmarkt.
Stage-erkenning wordt toegekend aan personen die gedurende minimaal 300 uur specifieke taken hebben uitgeoefend op de communicatie- en/of marketingafdelingen van bedrijven, instellingen, communicatiebureaus, enz.. De functies waarvoor zij zullen worden erkend zijn het ontwerp en de controle van interne en externe communicatieplannen, merkidentiteit, het opstellen van persberichten of de implementatie van programma's voor maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Trabajo Fin de Máster
Je kunt je masterproef presenteren via RED Proyectum. Dit is een unieke kans om het te doen bij echte organisaties en bedrijven, waardoor u uw inzetbaarheid kunt versterken en uw CV kunt verbeteren. Vertrekkend van een briefing van deze organisaties, kun je je TFM uitvoeren volgens een van deze werklijnen waaraan tijdens de masteropleiding is gewerkt:
- Extern Communicatieplan.
- Intern Communicatieplan.
- Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen Plan.
Programma resultaat
Perfil Profesional
Zodra je de masteropleiding Bedrijfscommunicatie hebt afgerond, kun je de volgende verantwoordelijkheden uitvoeren:
- Beheer de strategische communicatieplanning van een bedrijf.
- Creëer de bedrijfsidentiteit van de organisatie, definieer de kenmerken ervan en promoot het management ervan als een strategische waarde.
- Bestudeer de interne en externe communicatieprocessen van de organisatie en stel een diagnose op die mogelijke problemen identificeert, offline en online strategieën ontwerpt en de evaluatiemechanismen creëert die nodig zijn om de kwaliteit van deze processen te verbeteren.
- Beheer en verkrijg de hoogst mogelijke prestaties van zogenaamde zakelijke immateriële activa , zoals branding , reputatie of maatschappelijk verantwoord ondernemen, door de meest geschikte communicatie- en merkonderzoekstechnieken toe te passen.
- Koppel de communicatiestrategie aan de bedrijfsstrategie van de organisatie , dat wil zeggen: betrek alle sectoren van het bedrijf bij de ontwikkeling van het strategische communicatieplan.
Beurzen en financiering
Becas Santander - UNIR
Programa de ayudas económicas
Contamos con 17 becas de 1.000 euros cada una para esta convocatoria de otoño 2024. Están dirigidas a estudiantes del Programa Profesional en Inteligencia Artificial y Data Science de UNIR para promover y facilitar el acceso a la Educación Superior y contribuir así a sufragar los gastos derivados de sus estudios de posgrado.
Cursos de inmersión en lengua inglesa, para titulados en máster en profesorado y maestros
Queda publicado en el BOE el extracto de la Resolución de 10 de julio de 2023, por la que se convocan 315 ayudas para participar en cursos de inmersión en lengua inglesa destinadas a maestros y a titulados en Máster en Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas.
Requisitos
- Haber finalizado el Grado de Maestro en cualquiera de las especialidades en alguno de los siguientes cursos académicos: 2021-2022, 2020-2021 o 2019-2020 con una nota media del expediente académico de, al menos, 7,50 puntos.
- Haber finalizado los estudios de Máster en Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas en alguno de los siguientes cursos académicos: 2021-2022, 2020-2021 o 2019-2020 con una nota media en el máster de, al menos, 7,50 puntos.
Plan de movilidad ERASMUS+
Tras la consecución de la ECHE (carta Erasmus de Educación Superior), desde UNIR se está trabajando en un ambicioso plan de movilidad, condicionado por nuestra naturaleza virtual, a partir de una nueva Oficina creada al efecto, que va a ser la encargada de coordinar todas las acciones en dicho ámbito.
Además, en UNIR contamos con acuerdos bilaterales de movilidad con instituciones de educación superior europeas, coordinando internamente todas nuestras acciones con los distintos departamentos implicados, y dando máxima divulgación e información a las acciones de movilidad dentro de nuestra comunidad universitaria.
- Información general
- Convocatorias
Dentro de las acciones de movilidad del programa Erasmus+, UNIR participa también en la modalidad de prácticas internacionales. El programa Erasmus+ de movilidad para el aprendizaje permite hacer hasta 12 meses de movilidad entre prácticas y formación dentro de la misma titulación, e incluso llevar a cabo ésta una vez finalizados o concluidos tus estudios.
Documentación para la tramitación de Becas
Para poder remitir la documentación necesaria para la posterior tramitación de su solicitud de Beca General ofertada por el Ministerio de Educación y Formación Profesional le indicamos el siguiente enlace:
- Le adjuntamos PDF con las instrucciones pertinentes. Deberá registrarse y subir la documentación.
- Le recordamos que la siguiente herramienta únicamente almacena los documentos facilitados a nuestra Universidad, para su posterior tramitación ante el organismo competente, con el fin de archivar, evitar duplicidades y dar seguridad al proceso.
Ideale studenten
Deze postdoctorale cursus is bedoeld voor studenten en professionals die geïnteresseerd zijn in:
- Word een succesvolle communicatiedirecteur in elke organisatie.
- Verwerf vaardigheden om effectieve en winstgevende communicatieplannen op te stellen.
- Verbeter de interne en externe dimensie, relaties en met lobby's .
Carrièremogelijkheden
Enkele van de professionele profielen waartoe u toegang krijgt dankzij wat u leert in deze specialisatie in bedrijfscommunicatie zijn:
- Directeur communicatie. Maximale persoon die verantwoordelijk is voor het ontwerpen en beheren van de communicatiestrategie van de organisatie.
- Hoofd Bedrijfsmarketing. Verantwoordelijk voor de communicatie en het beheer van de corporate marketing binnen het bedrijf.
- Communicatie- en digitale communicatietechnicus. Voer de communicatiestrategie efficiënt en in lijn met de waarden van het bedrijf uit.
- Hoofd Bedrijfscommunicatie. Verantwoordelijk voor het communicatieplan van een bedrijf en leiding geven aan de interne en externe managementstrategie voor bedrijfscommunicatie.
- Adviseur bedrijfscommunicatie. Advies en voorstel van strategische communicatie- en marketingoplossingen aangepast aan de eisen en behoeften van de klantenkring.
- Publieke en institutionele relaties. Ontwerp, organiseer en plan PR-evenementen en -acties in het kader van organisatorische en interne communicatie.
- Verantwoordelijk voor de interne communicatie. Het definiëren van het interne communicatiebeleid en de strategie van het bedrijf, waarbij de juiste overdracht van berichten wordt gegarandeerd door het gebruik van effectieve kanalen.