
Master in
Master's degree in management van buitenlandse handel en internationalisering van bedrijven UNIR

Invoering

De master is gebaseerd op de methodologie van de casus gecontextualiseerd in een globale omgeving
In de afgelopen jaren zijn buitenlandse handel en de internationalisering van bedrijven een fundamenteel onderdeel geworden van de economieën van de landen, die een activiteit vertegenwoordigen die voortdurend groeit als gevolg van de globalisering van markten, de toename van internationale verdragen tussen landen en economische blokken en de leidende rol van internationale organisaties als actoren die handelstransacties over de hele wereld bemiddelen, reguleren en verenigen.
Bovendien is de casusmethode die in deze master wordt toegepast, gebaseerd op een drievoudige bedrijfs- en concurrentiestrategie waarbij rekening wordt gehouden met drie factoren: geografie, sector en bedrijfsgrootte . Met deze globale visie krijgt u de kans om enerzijds casussen te bestuderen die recentelijk zijn ontworpen zodat u in contact komt met het meest relevante nieuws, en anderzijds casussen die zijn aangepast vanuit een meer traditioneel perspectief. Op deze manier vertrekt de inhoud van de master vanuit de meest actuele realiteit, waarbij kwesties als onderhandeling op internationale markten worden aangepakt.
Doelstellingen van de meester
Het doel van deze master is om professionals met de vereiste competenties op te leiden, zodat ze hun activiteit op het gebied van management en uitgebreid management van buitenlandse handel en internationalisering van bedrijven kunnen begeleiden, door over de nodige instrumenten en competenties te beschikken om hierin te oefenen sector.
Afgestudeerden van de master kennen de juridische, fiscale, economische, financiële, commerciële en strategische grondslagen van buitenlandse handelsactiviteiten, zowel vanuit het oogpunt van regelgeving als vanuit de praktische toepassing in elke economische sector ; de complexiteit begrijpen die ten grondslag ligt aan internationale handelsactiviteiten; Ze zullen in staat zijn om professioneel advies te geven op elk functioneel gebied van het bedrijf dat zich bezighoudt met buitenlandse handel (juridisch, financieel, marketing en marktonderzoek, logistiek en export, verkoop, strategie en bedrijfsontwikkeling); en ze zullen in staat zijn om de levensvatbaarheid van een zakelijk internationaliseringsproject te ontwerpen, ontwikkelen en evalueren.
Het hoofddoel van de Master is daarom gespecialiseerde beroepsopleiding . Op deze manier zullen experts in Foreign Trade Management en Internationalization of Companies voorbereid zijn om met succes het complexe management van het geïnternationaliseerde bedrijf en van het bedrijf dat een internationaliseringsproces wil beginnen, onder ogen te zien.
Algemene informatie
- Duur: 1 academiejaar
- Face-to-face examens: aan het einde van elk semester
- ECTS-punten: 60
- Methodologie: 100% online onderwijs
- Live online lessen
- Persoonlijke begeleider
leerplan
Eerste semester 30 ECTS
- Internationale economische omgeving (6 sp.)
- Bedrijfsstrategie voor internationalisering in een digitale omgeving (6 sp.)
- Internationale marketing (6 sp.)
- Juridische omgeving van internationale handel: belastingen en contracten (6 sp.)
- Analyse en onderhandeling op internationale markten (6 sp.)
Tweede semester 30 ECTS
- Internationaal transport en logistiek (6 sp.)
- Financieel beheer en risicobeheer (6 sp.)
- Externe stages (6 sp.)
- Eindmeesterproject (12 sp.)
methodologie
Live online lessen
We bieden studenten de mogelijkheid om elke dag live online lessen bij te wonen. Tijdens deze sessies kunnen studenten communiceren met de docent en hun vragen in realtime oplossen en kennis en ervaringen delen. Het trainingsritme wordt zoveel mogelijk aangepast aan de behoeften van elke groep studenten. Het niet bijwonen van een live les betekent niet dat je deze mist. Alle sessies kunnen vertraagd worden bekeken, zo vaak als u wilt. Zodoende worden studenten die de les niet live kunnen volgen, niet geschaad.
Didactische middelen
UNIR Virtual Campus biedt een breed scala aan inhoud waarmee elk onderwerp kan worden voorbereid. Deze materialen zijn georganiseerd op een manier die flexibel en effectief leren mogelijk maakt. Op deze manier heb je toegang tot de onderwerpen die de inhoud van het programma ontwikkelen, de belangrijkste ideeën van elk onderwerp (voorbereid door het onderwijzend personeel van het onderwerp), aanvullend audiovisueel materiaal, activiteiten, lezingen en evaluatietests.
Daarnaast heb je toegang tot masterclasses over specifieke onderwerpen en kun je deelnemen aan forums, chats en blogs waarin je communiceert met docenten en collega's, waardoor je kennis uitbreidt en eventuele twijfels wegneemt.
Persoonlijke tutor
Bij UNIR heeft elke student vanaf dag één een persoonlijke tutor, altijd telefonisch of per e-mail bereikbaar . De rol van de tutor is fundamenteel in het traject van elke student, aangezien het de grootste link is met de universiteit en haar referentiepunt tijdens het trainingsproces.
De docenten bieden persoonlijke aandacht door elke student constant te volgen.
- Los twijfels over academische procedures, procedures of specifieke twijfels over onderwerpen op.
- Helpt bij studieplanning om de tijd beter te benutten.
- Beveel aan welke didactische bronnen van het platform u in elk geval wilt gebruiken.
- Hij is betrokken bij de studies van de studenten om hen te helpen bij het slagen van elk vak.
Evaluatiesysteem
Om het prestatieniveau van de doelstellingen behaald in de master te beoordelen, is het noodzakelijk om de competenties verworven tijdens de studie te evalueren. Bij de eindevaluatie van het leren wordt rekening gehouden met het behaalde cijfer op de volgende punten.
- Voortdurende evaluatie (oplossing van praktijkcases, deelname aan fora, debatten en andere samenwerkingsvormen en evaluatietest).
- Laatste persoonlijk onderzoek.
- Masterproef
Professionele uitjes
- Directeur Internationale Betrekkingen
- Commercieel directeur importeren / exporteren
- Directeur verkoop- en uitbreidingsadministratie
- Coördinator van organisatie en logistiek en inkoopprocessen
- Export Manager / Export Manager, algemeen of gebied
- Directeur economie en administratie in het buitenland
- Directeur buitenlandse handel
- Adviseur buitenlandse handel-bankieren
- Exportassistent / Exportassistent
- Commercieel technicus van het import- / exportgebied
- Export Collection Manager
- Klantmanager buitenlandse handel
- Assistent internationale handel en marketing
- Toegang tot de carrière van elite-organen van de staat, TECOs
- AA.PP. Nationaal en regionaal
- Multilaterale organisaties
leerplan
leerplan
Eerste semester 30 ECTS
- Internationale economische omgeving (6 ECTS)
- Internationaliseringsstrategie van bedrijven in een digitale omgeving (6 ECTS)
- Internationale marketing (6 sp.)
- Juridische omgeving van internationale handel: belastingen en contracten (6 ECTS)
- Analyse en onderhandeling in internationale markten (6 ECTS)
Tweede semester 30 ECTS
- Internationaal transport en logistiek (6 ECTS)
- Financieel management en risicobeheer (6 ECTS)
- Externe stages (6 ECTS)
- Afstudeeropdracht Masterproef (12 ECTS)
Galerij
Carrièremogelijkheden
Carrièremogelijkheden
- Directeur Internationale Betrekkingen
- Commercieel directeur importeren / exporteren
- Directeur Verkoop- en Uitbreidingsadministratie
- Coördinator Organisatie en Logistiek en Inkoopprocessen
- Exportmanager / Exportmanager, algemeen of gebied
- Directeur Economie en Administratie in het buitenland
- Directeur buitenlandse handel
- Adviseur buitenlandse handel-bankieren
- Exportassistent / Exportassistent
- Commercieel technicus van het import / export gebied
- Collectiemanager exporteren
- Klantmanager buitenlandse handel
- Assistent internationale handel en marketing
- Toegang tot de carrière van elite-organen van de staat, TECO's
- AA.PP. Nationaal en regionaal
- Multilaterale organisaties