
Master in
Master's degree in transmediale communicatie UNIR

Invoering

Word een professional in online communicatie en multiplatform-omgevingen
De online Master in Transmedia Communication biedt u alle tools, technieken en strategieën om een professional te worden in online communicatie en multiplatform-omgevingen.
Met deze officiële master leer je om een multimedia-inhoudsproject te ontwerpen dat wordt toegepast op verschillende soorten bedrijven, waarbij je verschillende online media op een geïntegreerde manier en met een strategische visie gebruikt, en om inhoud te creëren, bewerken, exploiteren en verspreiden in omgevingen met meerdere apparaten en meerdere platforms.
Samenvattend biedt deze masteropleiding u drie soorten kennis over digitale communicatie: 1) behandeling en strategische exploitatie van online inhoud in verschillende omgevingen; 2) analyse, ontwerp en implementatie van reclame- en marketingcampagnes in digitale contexten, en 3) beheer van multimedia-inhoudsprojecten.
doelstellingen
- Identificeer en beheer de meest geschikte kanalen en berichten voor elke communicatieve actie
- Duik in de zakelijke implicaties van digitale communicatie, zoals projectbeheer, doelgroepsegmentatie of digitale marketing.
- Ontwikkel uw vermogen tot ondernemerschap en creativiteit op het gebied van projectmanagement en de exploitatie van multimedia-inhoud.
- De effectiviteit van transmediale verhalen kennen, begrijpen en kunnen interpreteren, op basis van de doelstellingen die vanuit een strategisch oogpunt zijn vastgesteld.
Algemene informatie
- Duur: 1 academiejaar
- Face-to-face examens: aan het einde van elk semester
- ECTS-punten: 60
- Methodologie: 100% online onderwijs
- Live online lessen
- Persoonlijke begeleider
leerplan
eerste semester
- Storytelling en multiplatform contentmanagement (6 sp.)
- Creatie en beheer van audiovisuele verhalen (6 sp.)
- Bewerken en exploiteren van afbeeldingen en grafische visualisaties (6 sp.)
- Webanalyse en doelgroepsegmentatie (6 sp.)
- Digitale marketing (6 sp.)
tweede termijn
- Merkinhoud (6 sp.)
- Businessmodellen en digitaal projectmanagement (6 sp.)
- Externe stages (6 sp.)
- Eindmeesterproject (12 sp.)
methodologie
Live online lessen
We bieden studenten de mogelijkheid om elke dag live online lessen bij te wonen. Tijdens deze sessies kunnen studenten communiceren met de docent en hun vragen in realtime oplossen en kennis en ervaringen delen. Het trainingsritme wordt zoveel mogelijk aangepast aan de behoeften van elke groep studenten. Het niet bijwonen van een live les betekent niet dat je deze mist. Alle sessies kunnen vertraagd worden bekeken, zo vaak als u wilt. Zodoende worden studenten die de les niet live kunnen volgen, niet geschaad.
Didactische middelen
UNIR Virtual Campus biedt een breed scala aan inhoud waarmee elk onderwerp kan worden voorbereid. Deze materialen zijn georganiseerd op een manier die flexibel en effectief leren mogelijk maakt. Op deze manier heb je toegang tot de onderwerpen die de inhoud van het programma ontwikkelen, de belangrijkste ideeën van elk onderwerp (voorbereid door het onderwijzend personeel van het onderwerp), aanvullend audiovisueel materiaal, activiteiten, lezingen en evaluatietests.
Daarnaast heb je toegang tot masterclasses over specifieke onderwerpen en kun je deelnemen aan forums, chats en blogs waarin je communiceert met docenten en collega's, waardoor je kennis uitbreidt en eventuele twijfels wegneemt.
Persoonlijke tutor
Bij UNIR heeft elke student vanaf dag één een persoonlijke tutor, altijd telefonisch of per e-mail bereikbaar . De rol van de tutor is fundamenteel in het traject van elke student, aangezien het de grootste link is met de universiteit en haar referentiepunt tijdens het trainingsproces.
De docenten bieden persoonlijke aandacht door elke student constant te volgen.
- Los twijfels over academische procedures, procedures of specifieke twijfels over onderwerpen op.
- Helpt bij studieplanning om de tijd beter te benutten.
- Beveel aan welke didactische bronnen van het platform u in elk geval wilt gebruiken.
- Hij is betrokken bij de studies van de studenten om hen te helpen bij het slagen van elk vak.
Evaluatiesysteem
Om het prestatieniveau van de doelstellingen behaald in de master te beoordelen, is het noodzakelijk om de competenties verworven tijdens de studie te evalueren. Bij de eindevaluatie van het leren wordt rekening gehouden met het behaalde cijfer op de volgende punten.
- Voortdurende evaluatie (oplossing van praktijkcases, deelname aan fora, debatten en andere samenwerkingsvormen en evaluatietest).
- Laatste persoonlijk onderzoek.
- Masterproef
Carrièremogelijkheden
De Master's Degree in Transmediale Communicatie leidt je op om de volgende beroepsprofielen uit te voeren:
- Digitale projectadviseur
- Branded Content Manager
- Social Media Manager
- Content Manager
- Contentspecialist
- Expert inkomende marketing
- Transmediale communicatiespecialist
- Technicus voor digitale marketing
- Online marketingmanager
- Adviseur digitale communicatie
- Directeur van digitale communicatie
leerplan
leerplan
eerste semester
- Storytelling en Multiplatform Content Management (6 ECTS)
- Creatie en beheer van audiovisuele verhalen (6 ECTS)
- Bewerken en exploiteren van afbeeldingen en grafische visualisaties (6 ECTS)
- Webanalyse en doelgroepsegmentatie (6 ECTS)
- Digitale marketing (6 sp.)
tweede termijn
- Merkinhoud (6 sp.)
- Businessmodellen en digitaal projectmanagement (6 ECTS)
- Externe stages (6 ECTS)
- Afstudeeropdracht Masterproef (12 ECTS)
Galerij
Carrièremogelijkheden
Carrièremogelijkheden
De Master's Degree in Transmedia Communication leidt je op om de volgende professionele profielen uit te voeren:
- Digitale projectadviseur
- Branded Content Manager
- Social Media Manager
- Content Manager
- Contentspecialist
- Expert inkomende marketing
- Transmedia Communicatie Specialist
- Technicus digitale marketing
- Online marketingmanager
- Adviseur digitale communicatie
- Directeur Digitale Communicatie