MSc in digitale transformatie
University of Hull Online
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Hull, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Afstand leren
Duur
2 jaar
Tempo
Deeltijd
Collegegeld
GBP 9.800
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Invoering
Leer systematisch en kritisch denken over nieuwe digitale technologieën, evalueer hun bedrijfspotentieel en bescherm uw organisatie tegen kostbare fouten.
Waarom deze MSc in digitale transformatie?
Digitale transformatie gaat over het benutten van het technologische potentieel voor uw organisatie. Technologieën als 3D-printen, blockchain, AI en quantum computing zullen het zakelijke landschap hervormen, maar er is altijd iets nieuws aan de horizon. Met de constante druk op organisaties om nieuwe digitale technologieën toe te passen wanneer deze zich voordoen, is het niet eenvoudig om te voorspellen wat er om de hoek ligt.
Met de MSc in Digital Transformation van de University of Hull zult u begrijpen dat hoewel een voorspelling onmogelijk is, er dingen zijn die u kunt doen om het technologische potentieel te beheren en te verzilveren. Om te leren zich aan te passen aan nieuwe technologische verschuivingen en hun zakelijke waarde te begrijpen, zijn een nieuwe mentaliteit en nieuwe capaciteiten vereist.
In plaats van technologie te gebruiken om oude manieren van zakendoen te automatiseren, krijgt u het vertrouwen om het technologische potentieel te evalueren en de juiste technologie te kiezen om de manier waarop uw organisatie werkt te transformeren. U zult zich bewust zijn van de diepere problemen rond elke shift, nieuwe technologieën strategisch analyseren en hun organisatorische voordelen en transformationeel potentieel beoordelen.
In welke branche u ook werkt, u krijgt de knowhow om uw organisatie te helpen de blootstelling aan kostbare fouten tot een minimum te beperken en haar veerkracht te waarborgen. Of het nu gaat om een wereldwijde pandemie of een cyberaanval, u ontwikkelt de gegevensanalysevaardigheden die u nodig hebt om u te concentreren op de digitale uitdagingen waar uw organisatie klaar voor moet zijn.
U wordt bekwaam in het interpreteren en visualiseren van gegevens ter ondersteuning van het besluitvormingsproces van uw organisatie. Je maakt jezelf ook vertrouwd met de rol van ethiek in digitale transformatie en leert hoe je de ethische schendingen kunt vermijden die bedrijven van veel verschillende groottes de afgelopen jaren hebben overvallen.
Na het afronden van deze MSc, kunt u met vertrouwen de acceptatie, implementatie en het gebruik van huidige en toekomstige digitale technologieën beheren. U wordt een waardevol persoon voor elke organisatie die datagestuurde inzichten wil gebruiken om een concurrentievoordeel te behouden.
Wat je leerd
Aan de hand van casestudies leert u hoe de introductie van nieuwe technologieën binnen een organisatie de structuur, de werkrelaties tussen mensen, de machtsdynamiek en de manier waarop gegevens worden uitgewisseld, beïnvloedt. Je gaat onderzoeken hoe nieuwe technologieën weerstand kunnen creëren tegen verandering, de bedrijfsvoering kunnen verstoren en onbedoelde gevolgen kunnen creëren. U zult zien hoe mislukte technologische transformatieprojecten bij sommige bedrijven zelfs tot faillissementen hebben geleid.
U krijgt inzicht in de relatie tussen een organisatiesysteem en zijn omgeving, zodat u het potentieel van toekomstige technologieën voor een organisatie kunt realiseren. Je past systeemdenken toe om probleemsituaties op verschillende manieren te analyseren. Dit zijn vaardigheden die u gedurende uw hele loopbaan en naarmate u naar hogere functies gaat, kunt blijven gebruiken.
U leert ook hoe u:
- Identificeer de organisatorische uitdagingen die worden gecreëerd door disruptieve digitale technologieën, maar ook om de kansen te benutten van het gebruik van dergelijke technologieën en hun transformerende kracht voor uw organisatie.
- Analyseer, interpreteer en visualiseer gegevens voor besluitvorming in uw organisatie.
- Voer digitale analyses uit op social media data voor de classificatie van online klantgedrag.
- Zet cyberbewustzijnsprogramma's op binnen organisaties en verbeter de weerbaarheid bij cyberbedreigingen.
Denk je erover om je postgraduaat online te behalen bij de University of Hull?
Ontdek hoe het leven is als deeltijdstudent afstandsonderwijs tijdens onze Virtuele Open Avond.
Galerij
Carrièremogelijkheden
Veel bedrijven willen hun activiteiten uitbreiden naar digitale platforms en zinvoller gebruik maken van digitale technologie en daarvoor hebben ze werknemers nodig die de implicaties van digitale transformatie voor hun bedrijf begrijpen.
Na het afronden van deze cursus verwerf je een breed en diep onderwerp van technologische domeinen zoals AI, augmented reality, blockchain, quantum computing en 3D-printen. U kunt reflectief nadenken over technologie, de ethiek van technologische verandering en hoe u een digitale strategie ontwikkelt die uw organisatie beschermt tegen cyberdreigingen.
Met een MSc Digital Transformation kun je centraal staan bij het plannen, coördineren en verkennen van digitaliseringsactiviteiten binnen je huidige organisatie, of bij je volgende stap op de carrièreladder.
Rollen die voor u openstaan als afgestudeerde MSc Digital Transformation kunnen zijn:
- Digital Transformation Manager
- Beheer van informatiesystemen
- Cyber-beveiligingsmanager
- Informatie Technologie manager
- Analist informatiesystemen
leerplan
Cursusmodules
Op deze MSc in Digital Transformation bestudeer je de volgende verplichte modules:
Disruptieve technologieën en organisatorische uitdagingen in de digitale economie (30 studiepunten)
Je onderzoekt hoe digitale technologieën kunnen leiden tot mislukkingen en onbedoelde gevolgen voor organisaties, maar ook hoe technologie organisaties in staat kan stellen een betekenisvolle digitale transformatie te realiseren en te concurreren in de context van de digitale economie. Je bespreekt de nieuwste technologieën, zoals 3D-printen, blockchain, kwantumcomputing en kunstmatige intelligentie, en hun bredere implicaties voor het bedrijfsleven en de samenleving.
Je gaat ook systeemtheoretisch nadenken over technologie en ontwikkelt kritisch denken rond digitale activa. Dit is essentieel omdat nieuwe technologieën vaak veranderen en managers deze zorgvuldig moeten benaderen.
Belangrijker nog, aangezien bedrijven steeds meer afhankelijk zijn van technologie en de bescherming van digitale activa cruciaal wordt voor hun ononderbroken werking, zult u zich concentreren op de cyberbeveiligingsuitdagingen waarmee organisaties worden geconfronteerd.
Informatiebeheer en visualisatie voor zakelijke beslissingen (30 studiepunten)
Je onderzoekt informatiemanagementprincipes in de context van zakelijke beslissingen, met de nadruk op informatievisualisatie. Dit creëert praktische mogelijkheden om na te denken over dataprincipes en het belangrijkste onderscheid tussen data en informatie.
Hoe kunnen managers van de verschillende mogelijkheden die data creëren afkomen om zinvolle informatie te genereren in een zakelijke context? Deze verkenningen worden gedaan door middel van gespecialiseerde software zoals Tableau of Mathematica, maar er is geen codering vereist.
Je hanteert een managementbenadering van informatie, zodat je kritisch kunt reflecteren op de waarde van data in het bedrijfsleven, de impact van data kunt begrijpen en verschillende vormen van datamanipulatie en -visualisatie kunt verkennen.
Klantgestuurde disruptie in een digitaal tijdperk (30 studiepunten)
Elke organisatie is kwetsbaar voor verstoringen veroorzaakt door veranderingen in de manier waarop klanten zich gedragen, wat ze vragen en wat ze waarderen. Je richt je op de klant, hoe hun gedrag in toenemende mate wordt gevormd door digitale technologie en hoe je diepgaande unieke inzichten kunt opbouwen om bedrijven te transformeren en duurzaam concurrentievoordeel te behalen.
Je ontdekt hoe innovatieve digitale disruptie vaak wordt geleid door de vraag van klanten en veranderende behoeften. Er zullen tools worden gebruikt om geavanceerde segmentatieanalyses te maken met behulp van demografische, gedrags- en psychologische gegevens, waarbij klantreizen online en offline in kaart worden gebracht om transformatieve zakelijke kansen te definiëren en te ontwikkelen.
Je onderzoekt de impact van online communities en belangrijke opinieleiders (inclusief influencers) door analyse van sociale media, forums en donkere sociale gegevens. U zult begrijpen hoe u deze gegevens kunt analyseren, waarvan sommige eigendom kunnen zijn van verschillende afdelingen in een organisatie. Je onderzoekt ook enkele van de ethische uitdagingen en wettelijke kaders die essentieel zijn bij het omgaan met gevoelige informatie.
Digitale Strategie & Innovatie (30 studiepunten)
In deze module verbreedt u uw perspectief op verschillende soorten innovatie, om u te helpen bij het ontwikkelen en evalueren van strategieën voor digitale transformatie. Je onderzoekt de uitdagingen van het implementatieproces, inclusief het identificeren van belanghebbenden, begunstigden en eindgebruikers van het implementatieproces in een organisatie waar complexiteit heerst. Je zult ook prominente perspectieven (theorieën) over adoptie- en diffusiestudies bespreken.
Je onderzoekt hoe leden van de organisatie zin hebben in digitale innovatie en hoe ze toezicht kunnen houden op de implementatie en acceptatie van technologie in een complexe organisatieomgeving. Organisaties hebben veel verschillende belanghebbenden met verschillende professionele achtergronden, ervaringen, motivaties, capaciteiten en onderliggende rationaliteiten. Hoe kunnen we die bij elkaar brengen?
Door te onderzoeken hoe interactie tussen mens en machine ten grondslag ligt aan het implementatieproces, kunnen we een holistisch beeld vormen van een proces dat absoluut essentieel is voor organisatorisch succes in het digitale tijdperk.
Proefschrift (60 studiepunten)
Je voert een onderzoeksgericht proefschrift (8.000-100.000 woorden) uit over een onderwerp naar keuze, gekoppeld aan de subthema's van de aangeleerde modules. Als onderdeel van je proefschrift zul je bestaande en geschikte literatuur beoordelen, een onderzoeksontwerp en een theoretisch kader / model selecteren en rechtvaardigen, empirische gegevens van een bedrijf verzamelen en je bevindingen analyseren, bespreken en presenteren.
Hoe je wordt beoordeeld
Alle beoordelingen voor de cursus zijn gebaseerd op cursussen en online ingediend.
Uw prestaties op de cursus worden beoordeeld aan de hand van een reeks methoden, waaronder:
- Doorlopende feedback van docenten en peers
- Praktisch werk, inclusief groepsprojecten en discussieforums
- Schriftelijk werk, inclusief case studies, rapporten en essays
toelatingen
Accreditaties
English Language Requirements
Certificeer uw Engelse taalvaardigheid met de Duolingo Engelse test! De DET is een handige, snelle en betaalbare online test Engels die wordt geaccepteerd door meer dan 4.000 universiteiten (zoals deze) over de hele wereld.