MSc Public Relations en strategische communicatie (online)
University of Stirling
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Stirling, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Afstand leren
Duur
12 - 32 maanden
Tempo
Full time, Deeltijd
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Sep 2024
* Voor actuele kosteninformatie kunt u terecht op de website
Invoering
Deze online Masters in Public Relations en Strategische Communicatie zal je helpen een kritische waardering te ontwikkelen voor de rol van public relations in hedendaagse samenlevingen, evenals belangrijke analytische, management- en communicatieve vaardigheden. Je krijgt een goed inzicht in de theorie achter public relations en communicatie, en hebt veel mogelijkheden om deze theorie toe te passen op de dagelijkse communicatie- en public relations-praktijk.
De cursus wordt online gegeven via MS Teams en Canvas, de online leeromgeving van de University of Stirling . Je krijgt ook de kans om sessies en excursies op de campus bij te wonen, waaronder onze Public Relations Residential School en de jaarlijkse public affairs excursie naar Brussel.
Aan het einde van je studie beschik je over de nodige vaardigheden om op managementniveau in public relations te werken. Je kunt omgevingen, problemen, organisatieculturen en relaties analyseren, maar ook doelstellingen stellen, onderzoek en evaluatie uitvoeren en public relations-strategieën ontwerpen en implementeren.
Belangrijkste redenen om bij ons te studeren
#1 Je kunt je werk of andere verplichtingen combineren met deze flexibele online cursus
#2 100% algehele studenttevredenheid over Strategische Public Relations (Online) - Postdoctoraal Onderzoek naar Taught Experience (PTES) 2021
#3 Gerangschikt als 1e in Schotland en 2e in Groot-Brittannië voor marketing en public relations (Guardian University Guide 2023)
leerplan
De cursus omvat drie verplichte modules, drie optionele modules en een proefschrift. Modules omvatten:
Kernmodules
- public relations en publieke communicatietheorieën
- strategische PR-planning
- onderzoeksmethoden
Optionele modules
Optionele modules kunnen het volgende omvatten (afhankelijk van beschikbaarheid):
- publieke zaken en belangenbehartiging
- mediarelaties en productie
- communicatie en democratie
- toerisme en strategische communicatie
- reclame
- onderzoeksplaatsing en meer
Masterstudenten voeren vervolgens een onderzoeksproject uit en dienen een proefschrift van 12.000 woorden in.