Lees de Officiële Beschrijving

Virtuele en afstands academische eenheid - UNIVIDA

100% hoger onderwijs van virtuele kwaliteit

118884_Banner-quienes-somos-19.jpg

missie

Bijdragen aan de integrale vorming van mensen door middel van middelen gebaseerd op het gebruik en de ontwikkeling van informatie- en communicatietechnologieën, die hun inspanningen op het gebied van duurzame ontwikkeling van de regio en het land in gevaar brengen; op basis van professionele geschiktheid en pedagogische strategieën die dit garanderen. Project in institutionele acties die de onderwijsprocessen van de regio en het land versterken.

uitzicht

De UNIVIDA Virtual and Distance Academic Unit van de Universitaire Stichting van Popayán, moet een erkend gebied worden voor zijn prestaties op het gebied van virtueel en afstandsonderwijs en sociale projectie, waarbij programma's worden gegenereerd op basis van regionale, nationale en internationale behoeften. Hiervoor moet de ontwikkeling van de processen gebaseerd zijn op een raamwerk van internationale kwaliteitsnormen, die beantwoorden aan de educatieve behoeften die zijn vastgesteld door het ministerie van Nationaal Onderwijs en de certificatie-instellingen.

Kwaliteitsbeleid

De UNIVIDA Virtual en Distance Academic Unit, die zich inzet voor de integrale training van mensen door het gebruik van ICT en afhankelijk van een geschikt menselijk talent, streeft naar de tevredenheid van haar klanten door de implementatie van een effectief proces, onderworpen aan voortdurende verbetering, die Voldoet aan wettelijke voorschriften en internationale kwaliteitsnormen.
De FUP en UNIVIDA voldoen aan de doelstelling om kwalitatief hoogwaardige educatieve diensten aan te bieden volgens internationale normen en hebben op 15 maart 2016 de ISO 9001: 2008-certificering ontvangen van de internationale organisatie Bureau Veritas.


Op deze manier wordt onze toewijding aan de academische gemeenschap opnieuw bevestigd en bieden we professionaliseringsprocessen van virtualiteit die aan de hoogste kwaliteitskenmerken voldoen, met één enkele klik.

Kwaliteitsdoelstellingen

  • Handhaaf het ISO 9001: 2008 kwaliteitscertificaat verleend door Bureau Veritas.
  • Ontwikkel een effectief virtueel cursuscreatieproces aangepast aan de wettelijke normen.
  • Pas continue verbetering toe op het proces van het maken van virtuele cursussen en andere processen die bijdragen aan het vervullen van de missie van UNIVIDA.

118886_Banner-educacion-virtual-19.jpg

Wat is virtueel onderwijs?

“Virtueel onderwijs, ook wel“ online onderwijs ”genoemd, verwijst naar de ontwikkeling van trainingsprogramma's met cyberspace als een les- en leerscenario. (...) Vanuit dit perspectief is virtueel onderwijs een actie die gericht is op het bevorderen van trainingsruimten, afhankelijk van ICT om een nieuwe manier van lesgeven en leren tot stand te brengen. " (MEN- 2009).

In deze zin verwijst virtueel onderwijs naar een proces dat niet de aanwezigheid van de student op hetzelfde moment en in dezelfde ruimte vereist om deel uit te maken van een leerervaring, via een uitgebreide pedagogische strategie.

Hoe is de methodologie van studie in virtuele modus?

De door UNIVIDA geïmplementeerde methodologie is e-learning, beter bekend als virtueel onderwijs. In dit model verandert de rol van de leraar, hij is moderator, coördinator, facilitator, mediator en nog een deelnemer. De student is de hoofdrolspeler in het proces van kennisconstructie, omdat het niet reageert op de overdracht van inhoud, maar op de gezamenlijke ontwikkeling van de voorgestelde onderwerpen die belangrijke kennis genereren. De flexibiliteit van tijd wordt beheerd en vereist geen aanwezigheid in een traditioneel klaslokaal, maar via een leerplatform, in dit geval Moodle.

Hoeveel tijd moet ik besteden aan een virtueel programma?

In de praktijk moet één uur aan elk onderwerp worden besteed. Twee cursussen (onderwerpen) worden ontwikkeld over vijf weken, voor een totaal van zes onderwerpen in 15 weken, dat is de duur van een semester.

Elke student is verantwoordelijk voor zijn tijd, dus de cursussen zijn beschikbaar tegen de tijd dat de student ze wil inschrijven.

Hoe vinden de werken en workshops plaats?

Er zijn samenwerkingsprojecten, maar binnen een onafhankelijke werkfilosofie waarin je je activiteiten zelfstandig kunt uitvoeren, omdat studenten niet altijd op tijd samenvallen. Oefeningen zoals wiki's (gezamenlijk gebouwde websites) en forums, waarbij studenten asynchroon bijdragen aan een onderwerp, dat wil zeggen op verschillende tijdstippen.

Hoe verloopt het evaluatieproces?

Er zijn veel evaluatieactiviteiten, waaronder: workshops, examens, huisartspraktijken, overeenkomsten met testlaboratoria, huiswerk, banen, enz. Chatbezoek, deelname aan forums en toegang tot het platform dragen ook bij aan het cijfer van de student.

De virtuele tutor evalueert de wekelijkse werken en een eindevaluatie, bestaande uit een reeks academische activiteiten.

119090_Banner-investigacion-19.jpg

onderzoek

UNIVIDA-onderzoek is een van de belangrijkste aandachtsgebieden en ontwikkeling. Niet alleen omdat het een academische eenheid is, maar omdat we er vast van overtuigd zijn dat de ontwikkeling van vaardigheden en de conformiteit van een onderzoekshouding geweldige hulpmiddelen zullen bieden aan toekomstige professionals die zich met ons vormen.

We bedenken deze activiteit vanuit 2 werklijnen:

  • Formatief onderzoek: dat wordt ontwikkeld binnen virtuele programma's, maar ook door onderzoeksbedden waarin studenten en docenten onderzoeksvaardigheden en -vaardigheden kunnen ontwikkelen door middel van verschillende aanvullende activiteiten (workshops, spelen, seminars, enz.).
  • Het onderzoek zelf: implementatie van verschillende onderzoeks-, ontwikkelings- en innovatieprojecten (IDI), gericht op ICT-gemedieerd onderwijs. Het omvat de ontwikkeling van software en het creëren van educatieve middelen, evenals de constante reflectie op ons pedagogisch werk.

Opleidingen te volgen in:
  • Spanish (Colombia)

Deze school biedt ook:

Cursus

Fundación Universitaria Popayán - Univida

In het trainingsproces van de manager van agrarische bedrijven wordt bevorderd door de ontwikkeling en versterking van vaardigheden die hem in staat stellen benaderingen ... [+]

Titel: Beheerder van landbouwbedrijven Modaliteit: 100% virtueel Duur: 9 semesters SNIES-code: 103089 Gekwalificeerd register: resolutie 1560 van 7 februari 2014 - 7 jaar geldig

In het trainingsproces van de manager van agrarische bedrijven wordt bevorderd door de ontwikkeling en versterking van vaardigheden die hem in staat stellen benaderingen te maken en oplossingen te bieden voor complexe problemen, het bevorderen van teamwerk, flexibiliteit, denken en kritische ingesteldheid, evenals de ontwikkeling van mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden; waarbij de afgestudeerde over de vaardigheden en capaciteiten beschikt om:

Beheer productieprocessen, gebruik, transformatie en marketing van goederen en diensten gegenereerd door de activiteiten van de agrarische sector.Geavanceerde onderzoeks-, advies- en adviesactiviteiten bij landbouw- en agro-industriële bedrijven in de regio en het land. Benaderingen en oplossingen bieden voor complexe problemen op landbouw-, plattelands- of sociaal gebied.Beheer projecten die de organisatie van kleine producenten in de plattelandssector bevorderen, met als doel grassroots-verenigingen, gemeenschapsbedrijven en een solidaire economie op te richten.Ontwikkelen op het gebied van agrarisch, landelijk en sociaal management en ondernemerschap.Beheer van menselijk talent in exploitatie-eenheden voor landbouw en veeteelt.Beroepsprofiel... [-]
Colombia Popayán
Open Inschrijving
Spanish (Colombia)
Voltijd
Deeltijd
9 semesters
Online
Lees meer in Nederlands
Fundación Universitaria Popayán - Univida

Het programma voor bedrijfsadministratie dat de FUP in de virtuele modus zal aanbieden, heeft als hoofddoel om integrale en geschikte professionals in bedrijfsadministrat ... [+]

Titel: Bedrijfsbeheerder Modaliteit: 100% virtueel Duur: 9 semesters SNIES-code: 105448 Gekwalificeerd register: resolutie 05951 van 31 maart 2016 - 7 jaar geldig.

Het programma voor bedrijfsadministratie dat de FUP in de virtuele modus zal aanbieden, heeft als hoofddoel om integrale en geschikte professionals in bedrijfsadministratie op te leiden met een ethische en sociale zin, in staat om veranderingen te genereren in overeenstemming met de kansen en uitdagingen in de wereldwijde omgeving, met vaardigheden voor het beheer, de aansturing en de toepassing van nieuwe informatie- en communicatietechnologieën binnen de organisatie en door een efficiënte toewijzing van middelen waarmee het concurrentievermogen en innovatie kan ontwikkelen.... [-]

Colombia Popayán
Open Inschrijving
Spanish (Colombia)
Voltijd
Deeltijd
9 semesters
Online
Lees meer in Nederlands
Fundación Universitaria Popayán - Univida

Het sociale communicatieprogramma in virtuele modus dat wordt aangeboden door de FUP, wil bijdragen tot de ontwikkeling van de regio en het land door integrale profession ... [+]

Titel: Social Communicator Modaliteit: 100% virtueel Duur: 8 semesters SNIES-code: 106233 Gekwalificeerd register: resolutie 07548 van 12 april 2017 - 7 jaar geldig

Het sociale communicatieprogramma in virtuele modus dat wordt aangeboden door de FUP, wil bijdragen tot de ontwikkeling van de regio en het land door integrale professionals op te leiden, met een hoog gevoel voor ethiek en sociale verantwoordelijkheid, toegewijd aan hun tijd en territorium, met een solide training Theoretisch en methodologisch om vanuit hun discipline bij te dragen aan de dialoog tussen verschillende sociale actoren en de vreedzame en dialoogoplossing van conflicten, professionals die verschillende sociale, politieke en culturele processen kunnen analyseren, interpreteren en begrijpen, als bemiddelaar in participatieve processen van innovatie, ontwikkeling en sociale verandering, en creatief integreren in digitale communicatieomgevingen door het genereren en beheren van inhoud.... [-]

Colombia Popayán
Open Inschrijving
Spanish (Colombia)
Voltijd
Deeltijd
8 semesters
Online
Lees meer in Nederlands