Lees de Officiële Beschrijving

Cornerstone Institute werd in 1970 op de Cape Flats opgericht in een tijd waarin toekomstige zwarte theologen vanwege de beklemmende wetten van het voormalige regime werden uitgesloten van het bijwonen van universiteiten. Als het Cape Evangelical Bible Institute bood het theologisch onderwijs aan ongeschoolde predikanten op de Kaapse vlakten.

Het instituut heeft een historisch sterke ethiek en benadrukt de relatie tussen leiderschap en professionele integriteit. Het omvat studenten uit alle lagen van de bevolking en richt zich op de ontwikkeling van leiders. Cornerstone is een non-profit, volledig geaccrediteerde instelling voor privé-hoger onderwijs die niet-gegradueerde programma's (certificaten, korte cursussen en graden) en postgraduate programma's (hoger certificaat en honours degrees) voor verschillende disciplines van de faculteit Geesteswetenschappen en de faculteit van ondernemerschap en economische wetenschappen aanbiedt. transformatie. De meeste van onze programma's worden zowel online als op de campus aangeboden, waardoor het voor studenten gemakkelijk is om vanuit de hele wereld te studeren.

Waarom kiezen voor Cornerstone Institute ?

Bij Cornerstone Institute we de beste faculteit op om ervoor te zorgen dat de studenten die afstuderen van onze instelling in staat zijn om een ​​verschil te maken in alle vakgebieden die we bieden; inclusief psychologie, ethiek, filosofie, godsdienstwetenschappen, zaken, onderwijs, sociologie en gemeenschapsontwikkeling. We proberen een meeslepend verhaal te delen, ondersteund door een onderwijsfilosofie waarin we de kernwaarden van onze instelling overbrengen, overdragen en verankeren.


Wat ons onderscheidt van de rest is dat we:

  • Zorg voor een kenmerkende aanpak waarbij we een fundamentele basisset cursussen aanbieden, de 'Cornerstone Core' genoemd. Deze omvatten Interculturele Communicatie, Economie, Leiderschapsstudies, Wereldvisies, Zuid-Afrikaanse geschiedenis en samenleving en ethiek.
  • Ontworpen voor een 'Four Year Solution', waarbij studenten die geen bachelorpas behalen in Grade 12 toegang hebben tot onze certificaatprogramma's in alle disciplines die we aanbieden, om deze te overbruggen naar een opleiding, wat leidt tot postuniversitaire studies als gewenst.
  • Maak toegang tot een universitaire opleiding in een zorgzame en competente gemeenschap.
  • Zorg voor een productieve en stimulerende omgeving waarin leren en onderwijzen kan plaatsvinden, op onze campussen en via onze online leeromgevingen.
  • Zijn toegewijd aan gemeenschapsontwikkeling in al zijn verschillende vormen.
  • Heb een ethisch gefundeerde ethos.
  • Focus op effectieve loopbaanvoorbereiding en Pathways .
  • Bied concurrerende prijzen en financiële ondersteuning voor kwalificerende studenten.


Gemeenschappelijke waarden gedeeld

We erkennen dat waarden niet alleen zijn waar we over praten en onderwijzen, maar ook essentieel zijn voor identiteitsvorming. Cornerstone streeft naar een zeer ethisch en principieel wereldbeeld bij al onze studenten. We promoten de waarden van inclusiviteit, uitmuntendheid, integriteit, eenheid, respect en creativiteit om dynamische ethische leiders te produceren die zijn voorbereid om op te treden als verantwoordelijke burgers in een mondiale samenleving.

Om ons aanbod uit te breiden en waarde toe te voegen voor studenten uit alle lagen van de bevolking, is het Fundamentals Training Centre opgenomen in de faculteit van ondernemerschap en economische transformatie van Cornerstone Institute . FTC biedt leiderschaps- en managementtrainingsprogramma's aan bedrijven, overheid en gemeenschappen. Ze hebben een uitstekende staat van dienst in het leveren van responsieve, hoogwaardige trainingsprogramma's en cursussen aan alle sectoren, zowel lokaal als internationaal. Al onze cursussen en trainingsprogramma's zijn aangepast aan de behoeften, tijdschema's en het budget van de klant.


Toekomstige richting

In augustus 2015 verwierf het Cornerstone Institute een weldoener die het potentieel voor Cornerstone zag om de educatieve uitdagingen aan te pakken waarmee Afrika werd geconfronteerd, met name in Zuid-Afrika en wereldwijd. Het ernstige tekort aan toegankelijke hoogwaardige en effectieve leerprogramma's die beschikbaar zijn voor volwassenen (jong en oud) worden meegenomen in onze planning. Cornerstone Institute maakt een verschil door alle Zuid-Afrikanen en leden van de wereldwijde gemeenschap de gelegenheid te bieden om perspectief, vaardigheden en kennis te verwerven die in hun behoeften en die van onze samenleving kunnen voorzien op elk niveau en op elk gebied dat er toe doet. Hoewel we erkennen en erkennen dat het Cornerstone Institute niet het volledige spectrum van onderwijs en opleiding kan dienen dat nodig is om de samenleving te transformeren, kunnen we inderdaad een hoeksteen en een fundament bieden om de tekortkomingen van ons reguliere onderwijsstelsel te verhelpen. We bieden een samenhangende en strategische set van programma's waarmee onze studenten paden vinden naar persoonlijk meesterschap, vooruitgang en vervulling. Ons model, gebouwd op maatschappelijke relevantie, ethische en academische integriteit, pluraliteit en financiële duurzaamheid, zijn belangrijke pijlers om de impact te maken die we allemaal zoeken bij het creëren van een welvarende, rechtvaardige en rechtvaardige samenleving.

De Raad en het Management van Cornerstone Institute hebben grote plannen voor de toekomst. Deze plannen zullen gebaseerd zijn op robuust onderzoek en zullen in eerste instantie worden aangedreven door een Research Incubator die zal worden gevestigd in onze faculteit van ondernemerschap en economische transformatie. Enkele van de gebieden die we van plan zijn te verkennen zijn:

  • De groene economie;
  • Zakelijke trends;
  • Applied Science for a Sustainable World;
  • Convergentie van media en technologie; en
  • Kunst en cultuur

De resultaten van het onderzoek dat we uitvoeren zullen nieuwe programma's en faculteiten, scholen en afdelingen informeren bij het Cornerstone Institute .

Opleidingen te volgen in:
  • Engels

Deze school biedt ook:

Bachelor

Cornerstone Institute

Het doel van dit programma is potentiële bedrijfsleiders voor te bereiden, hetzij om hun eigen bedrijf te ontwikkelen, hetzij om hun elementaire zakelijke vaardigheden te ... [+]

Kentekenbewijs nr. 2001 / HE08 / 006. SAQA ID: 96415. (120 KREDIETEN)

Het doel van dit programma is potentiële bedrijfsleiders voor te bereiden, hetzij om hun eigen bedrijf te ontwikkelen, hetzij om hun elementaire zakelijke vaardigheden te verbeteren, op basis van ethisch verdedigbare fundamenten die de maatschappij ten goede zullen komen.

ToelatingseisenNationaal Senior Certificate of National Certificate Vocational;Certificaat van toelating of gelijkwaardig;Ouderdom van 45 jaar kan worden toegelaten door de voorwaarden voor erkenning van eerdere leren (RPL) en de resultaten van de nationale benchmark-test (NBT).Alternatieve toelatingsvoorwaardenNationaal Senior Certificate of National Certificate Vocational met een diplomapas (of equivalent) gecombineerd met de resultaten van de NBT;Volwassen leeftijd van 23 jaar en ouder tijdens het eerste jaar van studies en een nationaal senior certificaat (of equivalent);De voorwaarden van het Erkenning van Prior Learning (RPL) beleid voor toegang en de resultaten van de NBT zijn bepalende factoren voor toelating. Neem contact op met het Admissions Office over RPL;Volwassen studenten (45 jaar of later) kunnen worden toegelaten, bepaald door de RPL-voorwaarden en de resultaten van de NBT.TijdsverbintenisMinimaal drie jaar full-time;Maximaal zes jaar parttime;Online;Invoer in januari en juli.... [-]
Zuid-Afrika Kaapstad
Vraag informatie aan
Engels
Voltijd
Deeltijd
3 - 6 jaren
Online
Lees meer in Nederlands

Postgraduate Certificate

Cornerstone Institute

Het doel van dit volledig online programma is te reageren op de toegenomen behoefte aan professionele opvoeders in Zuid-Afrika. Het Post Graduate Certificate in Education ... [+]

Postgraduate Certificate in Education Foundation Phase Teaching (minimaal 136 credits)

Het doel van dit volledig online programma is te reageren op de toegenomen behoefte aan professionele opvoeders in Zuid-Afrika. Het Post Graduate Certificate in Education (PGCE), Foundation Phase (FP), is bedoeld voor studenten die zich willen kwalificeren als professionele docenten in de Foundation-fase na het behalen van een geschikt driejarig diploma of erkend nationaal diploma.

Toelatingseisen

Een bachelordiploma of goedgekeurd 360-creditdiploma op NQF 6. Het voorafgaande bachelordiploma (of goedgekeurd diploma) moet een selectie vakken / disciplines bevatten die een docent de juiste disciplinaire kennis bezorgen om geletterdheid, rekenen en levensvaardigheden effectief te onderwijzen aan jonge studenten. en leg de basis voor leren in toekomstige graden. Houders van gerichte kwalificaties zonder specialisaties in FP-vakken kunnen zich tegelijkertijd inschrijven voor BA-onderwijspersoneel. Dit verlengt de PGCE na een jaar studie. BA-vakken die op Cornerstone worden aangeboden om levensvaardigheden te onderbouwen zijn psychologie, counseling, filosofie, sociologie, leiderschap, theologie en bijbelstudies en om wiskunde, onderzoeksmethoden en statistieken te onderbouwen.... [-]

Zuid-Afrika Kaapstad
Vraag informatie aan
Engels
Voltijd
Deeltijd
1 - 5 jaren
Campus
Lees meer in Nederlands
Cornerstone Institute

Het doel van dit programma is te reageren op de toegenomen behoefte aan professionele opvoeders in Zuid-Afrika. De postdoctorale opleiding in het onderwijs (PGCE) is een ... [+]

Kentekenbewijs nr. 2001 / HE08 / 006. NQF 7; SAQA ID: 99724. (135 KREDIETEN)

Het doel van dit programma is te reageren op de toegenomen behoefte aan professionele opvoeders in Zuid-Afrika. De postdoctorale opleiding in het onderwijs (PGCE) is een middelbaar faseonderwijs voor studenten die zich willen kwalificeren als professionele opvoeders in de intermediaire fase na het behalen van een geschikt driejarig diploma of erkend nationaal diploma.

ToelatingseisenEen kandidaat moet hebben voldaan aan alle vereisten van een bachelordiploma (of een goedgekeurd diploma van minimum 360 studiepunten op NQF 6-niveau) van een openbare of particuliere instelling voor hoger onderwijs geaccrediteerd door een erkende lokale of buitenlandse accrediterende instantie vóór het begin van de academische opleiding. jaar.Het eerdere bachelordiploma (of goedgekeurd diploma) moet een brede kennisbasis bieden die geschikt is voor onderwijs in de tussenfase (IP), dwz Engels, Afrikaans, en twee IP-onderwijsvakken, op NQF niveau 5 (universitaire studies op eerstejaarsniveau) of NQF 6-niveau (tweedejaars niveau). De IP-onderwijsvakken zijn wiskunde, wetenschappen en technologie, sociale wetenschappen en levensvaardigheden;Houders van multidisciplinaire graden (of goedgekeurde diploma's) zonder de hoofdfocus op een enkel vakgebied gerelateerd aan het onderwijs, kunnen worden toegelaten tot het programma, op voorwaarde dat de disciplines de leervereisten voor het IP ondersteunen en de te onderwijzen onderwerpen worden meegenomen naar het NQF 5 of NQF 6;Houders van gerichte graden (of goedgekeurde diploma's) die een voldoende brede kennisbasis of een adequate specialisatie in een IP-vak hebben, kunnen worden verplicht om zich tegelijkertijd in te schrijven in lesvakken (minimum NQF 5) terwijl ze inschrijven voor het PGCE IP.TijdsverbintenisEen... [-]
Zuid-Afrika Kaapstad
Vraag informatie aan
Engels
Voltijd
Deeltijd
1 - 3 jaren
Online
Lees meer in Nederlands